Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:33:11 GMT

انتظار در کلام سیدالساجدین(ع)/انتظار خود فرج است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۶۹۳۰

انتظار در کلام سیدالساجدین(ع)/انتظار خود فرج است

خبرگزاری شبستان: کلباسی با بیان اینکه انتظار فرج خود بزرگترين فرج است، گفت: امام زين العابدين (ع) فرمودند: «كسى كه در غيبت قائم ما بر موالات ما پايدار باشد، خداى تعالى اجر هزار شهيد از شهداى بدر و احد به وى عطا فرمايد».

حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت در گفت و گو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به جایگاه  مهدویت در صحیفه سجادیه گفت: از جمله مواردی كه آن امام همام در ادعیه خود به آن پرداخته، موضوع امامت و پیشوایی جامعه و مسایل مختلف پیرامون آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: امام زین العابدین(ع) در بخشی از دعای عرفه می فرمایند: «پروردگارا بر پاكان اهل بیت پیامبر(ص) درود فرست همانانی كه برای امر خود برگزیدی و آنان را ذخیره گاه دانش خودت و حافظان دینت و جانشینانت در زمین قرار دادی و آنان را به اراده ات از پلیدیها پاكیزه كردی و آنان را وسیله به سوی خود و مسیر به سوی بهشت قرار دادی.» در این جملات به جایگاه اهل بیت(ع) اشاره دارند.

 

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: علمی كه در اختیار اهل بیت (علیهم السلام) قرار دارد از جنس دانش و اطلاعات بشری نیست تا اكتسابی باشد، بلكه علمی است كه از جانب خالق بشر بوده و تنها در اختیار برگزیدگان خداوند قرار می­گیرد و هر آنكس كه می­خواهد از این علم بهره ببرد باید به مخازن این علم در بین بشر یعنی اهل بیت(ع) مراجعه کند.

 

کلباسی به محتوای صحیفه سجادیه در رابطه با امامت و مهدویت اشاره کرد و افزود: موضوع امامت از موضوعات بسیار مهمی است که امام سجاد(ع) در ادعیه خودشان چه در صحیفه سجادیه و چه در غیر صحیفه سجادیه به آن پرداخته اند. در دعای عرفه حضرت که یکی از دعاهای صحیفه سجادیه هست، حضرت این چنین می فرماید: «رَبّ صَلّ عَلی اَطائِبِ أَهْلِ بَیْتِهِ، اَلَّذِینَ اخْتَرْتَهُمْ لاِمْرِکَ، وَ جَعَلْتَهُمْ خَزَنَةَ عِلْمِکَ، وَ حَفَظَةَ دِینِکَ، وَ خُلَفاءَکَ فِی أَرْضِکَ، وَ حُجَجَکَ عَلی عِبادِکَ، وَ طَهَّرْتَهُمْ مِنَ الرِّجْسِ وَ الدَّنَسِ تَطْهِیراً بِإِرادَتِکَ، وَ جَعَلْتَهُمُ الْوَسِیلَةَ إِلَیْکَ، وَ الْمَسْلَکَ إِلی جَنَّتِکَ» که حضرت در این قسمت، امامت و ویژگی‌های امام و امامت را تبیین کردند.

 

این کارشناس در حوزه مهدویت افزود: در صلواتی که بر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می فرستند، این جملات را می‌فرماید: «طَهَّرْتَهُمْ مِنَ الرِّجْسِ» خدایا کسانی که تو آنها را از هر پلیدی پاک کردی، لذا امام و امامت مقامی است که از پاکی برخوردار است. فرق امام و غیرامام همین معصوم بودن از غفلت و خطا است. این ویژگی امام است که در دیگران نیست.

 

وی تأکید کرد: از جمله مطالبی که امام سجاد(ع) در صحیفه به آن اشاره کرده اند، این است که در هر زمان بایستی حجت الهی در زمین باشد، یعنی هیچ عصری نیست که حجت الهی، همان امام و خلیفه الهی روی زمین وجود نداشته باشد. در دعای چهارم صحیفه سجادیه هست: «فِی کُلّ دَهْرٍ وَ زَمَانٍ أَرْسَلْتَ فِیهِ رَسُولًا وَ أَقَمْتَ لِأَهْلِهِ دَلِیلًا مِنْ لَدُنْ آدَمَ إِلَی مُحَمّدٍ صَلّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ مِنْ أَئِمّةِ الْهُدَی، وَ قَادَةِ أَهْلِ التّقَی»،،« در هر زمانی پیامبری فرستادی از حضرت آدم(ع) تا پیامبر اکرم(ص)، یعنی هیچ زمانی زمین از حجت خالی نیست.»

 

این کارشناس در حوزه مهدویت  درباره ضرورت حضور امام و حجت الهی در هر زمان گفت: در همین زمینه امام سجاد(ع) می فرمایند: «حجت و دلیل تو برپا است كه باطل نمی شود و سلطنت تو پایدار است كه زایل نمی گردد.... همانا حجت‌های خود را ظاهر ساختی.... تأخیر تو از سر عجز نیست و مهلت دادن تو از سستی نیست و باز داشتن تو از سر غفلت نبوده و انتطار تو مدارا نیست بلكه بدان جهت است كه دلیل تو رساتر و كرم تو كاملتر و احسان و نعمت تو تمام‌تر باشد. همه این موارد جاری بوده و خواهد بود و هم اكنون هم حاكم است و كنار رفتنی نیست.

 

کلباسی با اشاره به اینکه انتظار فرج خود بزرگترين فرج است، تصریح کرد: عمرو بن ثابت گويد: امام زين العابدين (ع) فرمودند: «كسى كه در غيبت قائم ما بر موالات ما پايدار باشد، خداى تعالى اجر هزار شهيد از شهداى بدر و احد به وى عطا فرمايد».

 

وی به پیامدهای عدم حضور امام در جامعه گفت: پی آمدهای كنار بودن امام عصر(عج) زمینه ساز گسترش فتنه ها، غلبه حیرت و سردر گمی، حاکمیت نااهلان برشئون مردم، ذلت و تحقیر اهل حق نابودی بندگان شایسته، غضب اموال عمومی،   عیش و نوش و خوشگذرانی با اموال مردم،  تغییر ساختارهای الهی حاكمیت، هتك حرمت‌های الهی می شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران سعدی جشنواره جهانی فیلم فجر سبک زندگی اسلامی نماز جمعه قرآن کریم اردبیل کربلای معلی نکوداشت سعدی شیرازی سعدی شیرازی انتظار انتظار فرج امام سجاد ع کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید سوره مبارکه  یوسف 70 الی 78 در ادامه می‌آید:

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633790-2.mp3

دیگر خبرها

  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • ترتیل صفحه 244 کلام الله مجید+ صوت
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره سراسری امامت و مهدویت تحت پوشش قرار می‌گیرند
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟