Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@19:04:46 GMT

روند راه‌اندازی خانه معمار تسریع شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۷۲۲۸

روند راه‌اندازی خانه معمار تسریع شود

خبرگزاری شبستان: رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فرآیند راه‌اندازی خانه معمار و چالش‌های پیش‌روی آن تذکر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار شهری شبستان، علی اعطا در پنجاه و هفتمین جلسه شورا و در تذکر خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: روز بزرگداشت شیخ بهایی به عنوان روز ملی معمار را گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی شورای شهر اظهار امیدواری کرد با ثبت این مناسبت در تقویم رسمی کشور زمینه آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با معماری و نقش آن در جامعه فراهم شود.

 

اعطا با اشاره به تصویب پیشنهاد طرح الزام شهرداری تهران به تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار (خانه استاد لرزاده) در شورای چهارم گفت: طبق این مصوبه شهرداری تهران مکلف است لایحه تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار را طی سه ماه به شورای شهر ارایه کند.

 

اعطا با بیان اینکه طبق مصوبه شورا و تا ارایه لایحه تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار، شهرداری تهران مکلف است از هرگونه ساخت و ساز در بنا جلوگیری کند، افزود: همچنین باید پروژه ساختمانی سرای محله در مجاورت این بنا متوقف شود و مدارک و مستندات ساختمان در حال احداث را برای همگامی با اهداف و مصوبه شورا ارایه کند.

 

اعطا با بیان اینکه مدیران وقت مانع از اجرای مصوبه مذکور شدند، افزود: نه تنها مدارکی برای شورا در این زمینه ارسال نشده است بلکه روند ساخت و ساز پروژه ساختمانی در حال احداث نیز متوقف نشده است.

 

وی با اشاره به تذکر 13 اسفند سال گذشته گفت: در این تذکر خواستیم تا هیئت موسس خانه معمار تشکیل شود و ساختمان قدیمی و ثبتی خانه استاد لرزاده برای راه اندازی خانه معمار تحویل داده شود اما شهرداری منطقه 7 این مصوبه را اجرایی نکرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ماده 6 مصوبه تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار گفت: پس از گذشت یک سال از تاریخ ابلاغ مصوبه شهرداری منطقه 7 در مقابل تحویل خانه استاد لرزاده مقاومت می کند.

 

وی با اشاره به نامه نگاری های انجام شده با معاونت شهرداری و معماری شهرداری تهران گفت: در جواب این نامه نوشته شده است در حال حاضر خانه استاد لرزاده توسط شورایاری محله بهره برداری شده است و با توجه به مشکلات اعلام شده از سوی منطقه مبنی بر عدم وجود ساختمان جایگزین تخلیه خانه امکان پذیر نیست.

 

وی گفت: انتظار داریم شهرداری منطقه 7 ساختمان جایگزین برای سرای محله تامین کند و زمینه اجرای مصوبه شورا را فراهم کند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به وظایف خود به عنوان رییس هیئت موسس خانه معمار عمل کند تا هرچه زودتر هیئت موسس تشکیل و خانه معمار راه اندازی شود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران سبک زندگی اسلامی دولت حمایت از کالای ایرانی قرآن کریم سعدی جشنواره جهانی فیلم فجر حسن روحانی نماز جمعه مسجد خانه معمار علی اعطا شورای شهر تهران کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود