Web Analytics Made Easy - Statcounter

نزدیک به ۵۰ درصد از مناطق اشغالی استان های ادلب، حلب و حماه به تصرف ائتلاف تروریستی تحریر سوریه درآمده است.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حمص و جنوب استان حماه حاکیست، عملیات نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی مناطق اشغالی ادامه دارد و عناصر تروریستی ضربات سنگینی را در محورهای مختلف متحمل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 48 ساعت گذشته، نیروهای سوری با حملات گسترده و چند جانبه علیه عناصر تروریستی موفق شدند حدود 12 شهرک و روستا را به کنترل خود در بیاورند؛ در جریان این درگیری ها 60 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

در این عملیات، روستاها و شهرک های « الحبیه، الجاسیه، ظهره الجاسیه، جبل الجن، بین الری، وادی الخنازیر، قبرالشیخه، ظهره جبابی، وادی القرباط، خربه بربره، تل الناعوره» از اشغال عناصر ترویستی خارج شدند.

با پاکسازی این مناطق، نیروهای ارتش سوریه یک گام دیگر به دروازه ورودی شهر راهبردی « الرستن» نزدیک شدند؛ این شهر مهم ترین پایگاه تروریست ها در منطقه محسوب می شود که مناطق اشغالی تروریست ها را در شمال استان حمص و جنوب استان حماه به یکدیگر متصل می کند.

به گزارش مشرق، نیروهای سوری در روزهای گذشته حملات سنگین عناصر تروریستی را در جنوب استان حماه و شمال استان حمص که با هدف اشغال مجدد مناطق آزاد شده صورت گرفت، دفع کردند.

عناصر تروریستی حملات خود را از مناطق « السطحیات و تلول احمر» علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در منطقه « تل الذره و قبه الکردی» انجام دادند و درصدد بودند خود را به نزدیکی محور غربی شهرک « سلمیه» برسانند.

درگیری ها در این محور بیش از 5 ساعت ادامه یافت و در نهایت نیروهای سوری موفق شدند حملات ترورریست ها را در این محور دفع کنند؛ در جریان این درگیری ها حدود 25 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

درگیری ها میان نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریستی در حومه منطقه « قبه الکردی» به صورت نسبی در جریان است؛ نیروهای ارتش مواضع خود را در روستای « الحمرات» در شمال استان حمص تثبیت کردند.

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته، 9 تن از فرماندهان سرشناس گروه های تروریستی به نام های « تمام عبدالجلیل مروان، راکان ترکی الرضا، فراس العکاری، عبدالکریم العکاری، طه العکاری، عبد المنعم مطر، محمد سلیمان، رضا مطر و سلطان مطر» به هلاکت رسیدند.

از جبهه جنوبی استان ادلب و شمال استان حماه هم خبر می رسد، درگیری های سنگین میان عناصر تروریستی « هیات تحریر الشام و تحریر سوریه» در مناطق اشغالی همچنان ادامه دارد و طرفین مواضع یکدیگر را به شدت هدف قرار می دهند.

خبرها از شهرک « کفرسنجه» در جنوب استان ادلب حاکیست، شمار زیادی از اهالی در نتیجه درگیری تروریست ها کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به اموال عمومی و شهروندان وارد شده است.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

عناصر تروریستی تحریر سوریه ( مورد حمایت دولت ترکیه) در جریان درگیری ها توانستند، روستای « کفرعین» را در غرب شهرک « خان شیخون» را به اشغال خود در بیاورند اما روستاهای « صهیان و ارمنایا» در جنوب ادلب میان طرفین دست به دست می شود. در 4 روز گذشته حدود 175 تن از تروریست ها در جریان درگیری ها با یکدیگر به هلاکت رسیدند و 315 تن دیگر از طرفین زخمی شدند.

به گزارش مشرق، ائتلاف تروریستی تحریر السوریه اواخر بهمن ماه سال گذشته با کمک دولت ترکیه برای حذف گروه تروریستی هیات تحریر الشام (حبهه النصره) از  صحنه تحولات میدانی شمال سوریه تشکیل شد.

در حال حاضر، نزدیک به ۵۰ درصد از مناطق اشغالی استان های ادلب، حلب و حماه به تصرف ائتلاف تروریستی تحریر سوریه درآمده و عناصر تروریستی هیات تحریر الشام هم با بازپس گیری برخی نقاط موفق شدند بیش از ۵۰ درصد مناطق اشغالی را همچنان تحت تسلط داشته باشند.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم

به گزارش قدس آنلاین، گیر پدرسون فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون: «وضعیت خاورمیانه: (سوریه)» گفت: «من فقط نگران اثرات تنش منطقه ای و خطرات جدی اشتباه محاسباتی و تشدید تنش نیستم. من همچنین عمیقاً نگران درگیری در خود سوریه هستم که همچنان زندگی مردم رنج کشیده سوریه را نابود می کند. در واقع، هر وسوسه برای نادیده گرفتن یا صرفاً مهار درگیری سوریه اشتباه خواهد بود. این یک درگیری متوقف شده نیست. اثرات آن فقط در سوریه احساس نمی شود. در واقع هیچ نشانه ای وجود ندارد که آرامش در مناطق مختلف سوریه را نشان دهد.»

پدرسون تصریح کرد: ما به تنش زدایی منطقه ای نیاز داریم که با یک آتش بس فوری بشردوستانه در غزه شروع شود. همه بازیکنان باید حداکثر خویشتنداری و احترام به قوانین بین‌المللی را رعایت کنند. ما باید در راستای یک آتش بس سراسری در سوریه در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تلاش کنیم. همه بازیگران باید از موازین بشردوستانه بین المللی، قانون پیروی کرده و از غیرنظامیان محافظت کنند.

او تصریح کرد: وضعیت بشردوستانه در سوریه مثل همیشه تیره و تار است. وضعیت اقتصادی در این کشور همچنان خطرناک است. برنامه جهانی غذا اعلام کرده که هزینه یک سبد غذایی در سوریه طی یک سال دو برابر شده در حالی که هزینه زندگی ۱۰۴ درصد افزایش یافته است.

پدرسون گفت: بحران زندانیان مثل همچنان حاد است. کودکان، زنان، مردان - در تمام سنین و در تمام مناطق سوریه - در معرض بازداشت خودسرانه غیرقانونی، اجباری قرار دارند. گزارش ها از بازداشت شدگان، محروم شدن از غذا و درمان پزشکی و شکنجه و شکنجه جنسی خشونت - در تمام مناطق سوریه ادامه دارد. چنین اقداماتی باید متوقف شود. کودکان و افرادی که پیر یا بیمار هستند، باید فورا آزاد شوند و مقامات در مناطق دولتی، و آنهایی که عملاً کنترل سایر مناطق را نیز دارند، باید دسترسی سازمان های بشردوستانه به تمامی بازداشتگاه ها و زندان ها و تضمین ارتباط با خانواده ها را فراهم کنند.

او اضافه کرد: رویکرد جدید و جامعی باید مورد بررسی گیرد که طیف کاملی از مسایل و آرمان های مشروع مردم سوریه مورد توجه قرار دهد. حاکمیت سوریه به ویژه در زمینه حضور شش ارتش خارجی و منطقه ای و تسویه حساب در داخل خاک سوریه باید احیا شود. من و تیمم مشتاق مشارکت در این امر هستیم.

«رامش راجاسینگهام» نماینده دفتر هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل نیز در سخنانی گفت: رویدادهای هفته‌های اخیر هشداری جدی درباره واقعی بودن تهدید در منطقه صادر کرده است گسترش درگیری در منطقه پیامدهای ویرانگری برای مردم سوریه خواهد داشت.

او تصریح کرد: نیازهای بشردوستانه در سوریه در حال حاضر در سطوح بی سابقه ای است، و همچنان روز به روز درحال افزایش است. ازسوی دیگر، توانایی ما برای کمک به کاهش این نیازها به دلیل کمبودهای جدی منابع محدودتر شده است.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: ما همچنان گزارش های مکرری از کشته شدن یا زخمی شدن غیرنظامیان بر اثر انفجار مواد منفجره در سراسر سوریه دریافت می کنیم. در واقع، سال گذشته، تعداد تلفات ناشی از مین ها، بقایای مواد منفجره جنگ و بمب های دست ساز در سوریه، از هر کشوری در جهان بیشتر بود. این آمار باز هم به طرز غم انگیزی اغلب شامل کودکان است.

وی افزودأ: تعداد زیادی از مراکز پزشکی در خطر بسته شدن هستند و این امر بر دسترسی میلیون‌ها نفر به مراقبت‌های حیاتی، از جمله نیاز فوری به مراقبت های بهداشتی مادر، جنسی و باروری برای ۱.۴ میلیون زن و دختر در سنین باروری تاثیر خواهد گذاشت.

به گفته وی، بیش از ۱.۸ میلیون نفر در سوریه در دو سال آینده آب سالم مورد نیاز خود را دریافت نخواهند کرد. میلیون‌ها نفر که در ناامنی غذایی متوسط قرار دارند، بدون هیچ کمکی در معرض خطر هستند. بسیاری از ۵۰۰ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه حاد ممکن است در سال جاری درمان حیاتی را از دست بدهند. بدون افزایش منابع، تلاش برای بررسی و پاکسازی مین های زمینی و مهمات منفجره برآورده نخواهد شد.

نماینده دفتر هماهنگ کننده امداد اضطراری سازمان ملل ادامه داد: کمک های مالی به آوارگان فلسطینی آسیب دیده از بحران سوریه نیز تامین شده است در سال گذشته به شدت کاهش یافته است. این امر بر توانایی آنروا برای ارائه کمک، پول نقد، غذا و سایر کمک های اضطراری به ۴۳۸ هزار پناهنده فلسطینی در سوریه تاثیر گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند