Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:44:57 GMT

ورود کاشی آنتی باکتریال به «فهرست بها»

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۸۸۶۹۶

ورود کاشی آنتی باکتریال به «فهرست بها»

تهران – ایرنا -یک نانومحصول دیگر تحت عنوان کاشی آنتی باکتریال به «فهرست بها» به عنوان مرجع مهم مواد و خدمات مورد استفاده از سوی پیمانکاران عمرانی کشور اضافه شد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از ستاد توسعه فناوری نانو، «فهرست بها» کتابچه‌ای حاوی لیست قیمت مواد و مصالح یا خدماتی است که پیمانکاران عمرانی از آن‌ها برای پروژه‌های داخل کشور استفاده می‌کنند و هر ساله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز فهرستی از محصولات رشته‌های مختلف پروژه‌های عمرانی را منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از بخش‌های این فهرست به موضوع مصالح و خدمات ساختمانی اختصاص داده شده که سرامیک و کاشی‌ها از جمله زیرشاخه‌های آن محسوب می‌شوند. در لیست جدیدی که سازمان مدیریت و برنامه برای سال 97 منتشر کرده، نام یک محصول تحت عنوان کاشی‌های آنتی‌باکتریال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو درج شده‌ است.
بر اساس این گزارش با توجه به قانون برنامه و بودجه و نظام فنی و اجرایی کشور، هر ساله فهرست‌های بهای پایه‌ی تمامی رشته‌های عمرانی به وسیله‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین و به مهندسان مشاور و پیمانکاران ابلاغ می‌گردد.
فهرست بها، مبنای انتخاب مواد و تجهیزات مورد نیاز در پروژه‌های عمرانی کشور محسوب می شود. بنابراین درج نام این نانومحصول فرصت‌هایی را برای توسعه بازار برای شرکت‌های فعال در این حوزه باز و امکان استفاده از این نانومحصولات را در پروژه‌های عمرانی کشور فراهم می‌کند.
از آنجا که استفاده از کاشی‌های آنتی‌باکتریال در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی، استخرها و مجموعه‌های ورزشی و همچنین اماکنی نظیر خانه سالمندان می‌تواند مزیت‌های بهداشتی قابل توجهی ایجاد کند، افزایش نفوذ این نانومحصولات امکان ارتقای کیفی پروژه‌های عمرانی کشور را فراهم خواهد کرد.
جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت تولید 700 میلیون مترمربع، عنوان چهارمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان را یدک می‌کشد. در سال 1395 ایران 124 میلیون مترمربع کاشی به خارج از کشور صادر کرده‌است. ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌تواند ارزش افزوده‌ی این محصولات را بهبود داده و شرایط بهتری برای فروش در داخل کشور و صادرات فراهم کند.
علمی ** 1836 **2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ستاد توسعه فناوري نانو كاشي آنتي باكتريال فهرست بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول پیوست یک با عنوان «اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه دستگاه‌های اجرایی» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در توضیح اظهار کرد: جدول پیوست یک مربوط به پروژه‌هایی است که در ماده ۲۳ آمده بود، پروژه‌هایی در ۲ سال گذشته حذف شده بود که ما در این پیوست آوردیم.

وی ادامه داد: این پیوست مربوط به اختصاص اعتباراتی برای زیرساخت‌های کشور است یعنی هر پروژه‌ای که باید اجرا شود در این پیوست آمده است، ما بودجه عمرانی را افزایش داده و هیچ بودجه عمرانی کم نشده است به طوری که بودجه عمرانی از ۳۷۵ همت به ۴۰۰ همت افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است