Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهدوی معاون اداره بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ماهیت زندگی روستا به دلیل اصل توسعه و گسترش رسانه تغییر پیدا کرده عنوان کرد: میانگین اضافه وزن و چاقی در جمعیت بالای ۱۸ سال نزدیک به ۶۰ درصد است این رقم در مناطق روستایی ۵۱ درصد و شهری ۶۲.۵ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار نشان می‌دهد، به دلیل آنکه مدل زندگی شهری در مناطق روستایی نمود دارد الگوی زندگی از قبیل تغذیه سالم و فعالیت بدنی در روستا‌ها تغییر کرده است.

به گفته او، میانگین فعالیت بدنی در جمعیت بالای ۱۸ سال ۵۷ درصد است یعنی ۵۷ درصد مردم کمتر از ۶۰۰ متر در روز پیاده روی می‌کنند. این عدد در مناطق روستایی ۵۰ و در شهری ۵۹ درصد است.

به گفته مهدوی، مصرف نمک در جمعیت بالغ کشور ۱۲ درصد است. این وضعیت در مناطق روستایی ۱۰ درصد و شهری ۱۳ درصد گزارش شده است. عمده منابع دریافتی نمک در روستا‌ها از طریق نان محلی و در شهر‌ها از طریق فست فود‌ها است. روستایی‌ها بطور سنتی نمک زیادی به آرد اضافه می‌کنند.

مقایسه مصرف میوه و سبزی نیز نشان می‌دهد، ۴۲ درصد جمعیت بالغ میوه و سبزی دریافت می‌کنند. یعنی کمتر از نیمی از ایرانی‌ها حداقل ۵ واحد در روز یا ۴۰۰ گرم میوه و سبزی می‌خورند. ۳۸ درصد روستایی‌ها و ۴۳ درصد شهری‌ها میوه و سبزی می‌خورند، چون در شهر میزان دسترسی مردم بالاتر است.

معاون اداره بیماری‌های غیر واگیر این را هم گفت که ۱۴ درصد جمعیت شهری و ۹ درصد جمعیت روستایی بیش از سه بار در هفته فست فود می‌خورند. علت آن گسترش مغازه‌های ساندویچی و پیتزافروشی در روستا‌ها است که طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

۹ درصد جمعیت روستایی سه بار در هفته فست فود می‌خورند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۸۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طارم گفت: به لحاظ طول راه در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

حمیدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان طارم، اظهار کرد: از لحاظ جمعیتی ۹۶ درصد راه‌های روستایی طارم دارای آسفالت هستند و به لحاظ طول راه نیز در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی فاقد آسفالت روستاهایی با جمعیت زیر بیست خانوار هستند و پروژه‌های روستاهای بالای بیست خانوار مربوط به روستاهای زرنی با ۷ کیلومتر، تازه‌کند با ۸ کیلومتر، روستای سرخ‌آباد به طول ۱۳.۵ کیلومتر و مسیر نوکیان به ماسوله است.

او تصریح کرد: پروژه مسیرهای نام برده فعال هستند و به دلیل کمبود اعتبار، با کندی پیش می‌روند و با تامین اعتبار تکمیل خواهند شد. در حال حاضر برای روستاهای زیر بیست خانوار برنامه‌ای وجود ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم آسفالت برخی از روستاهای بالای بیست خانوار همچون هندی‌کندی، گوهر، ارشت و رزه‌بند _ قاضی‌بلاغی آسفالتی با عمر بالای بیست و پنج سال دارند که درصورت تامین اعتبار روکش مجدد خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • مفقود شدن دو کوهنورد در ارتفاعات قله نظرگاه داورزن
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • (ویدیو) روش متفاوت روستاییان هندی برای طبخ آبگوشت زغالی
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است