Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های بزرگ دانشگاه صدور مجوز دانشکده داروسازی در سال ۹۴ بوده، گفت: امیدواریم امسال اولین گروه دانشجو این دانشکده پذیرش شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، کاظم قائمی امروز (2 اردیبهشت) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1364 با پذیرش 50 دانشجوی پزشکی و 30 دانشجوی پرستار فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حال حاضر این دانشگاه دارای 9 دانشکده پزشکی و 238 عضو هیات علمی است و 3 هزار و 355 دانشجو در 24 کد رشته مشغول تحصیل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه براساس ابلاغیه وزارت بهداشت هدف دانشگاه بیرجند رسیدن به دانشگاه برتر شرق کشور تعیین شده، افزود: از سال 92 تاکنون این دانشگاه 80 درصد رشد توسعه دکتری حرفه ای و تحصیلات تکمیلی داشته است.

 

قائمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رتبه دوم کشوری در آزمون دستیار تخصصی را کسب کرده، ادامه داد: یکی از موفقیت های بزرگ دانشگاه صدور مجوز دانشکده داروسازی در سال 94 بوده که امیدواریم امسال اولین گروه دانشجو این دانشکده پذیرش شوند.

 

وی توسعه بین المللی آموزش های پزشکی، افتتاح و راه اندازی سلامتکده طب سنتی حکمت شرق، راه اندازی ساختمان شماره 2 دانشکده دندان پزشکی، راه اندازی کلینیک تخصصی پزشک خانواده، افتتاح بیمارستان رازی و بیمارستان رادیوتراپی ایران مهر را از جمله فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سالهای اخیر برشمرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به وجود 5 مرکز تحقیقات در این دانشگاه، عنوان کرد: تولید علم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند 54 درصد نسبت به سال 92 رشد دارد و همچنین شرکت های دانش بنیان از 3 مورد به 18 مورد رسیده است.

 

قائمی با اشاره به اینکه از سال 92 تاکنون ویزیت رایگان بیماران تخصصی مغز و اعصاب انجام می شود و تعداد 2 هزار و 300 بیمار  ویزیت شدند، گفت: در اربعین سال گذشته دو اکیپ بهداشتی و درمانی از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در شهر کاظمین مستقر شدند و طی ده روز 24 هزار ویزیت انجام دادند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت تعداد تخت های بیمارستانی استان خراسان جنوبی 44 درصد افزایش یافته، افزود: همچنین نیروی انسانی بیمارستانی 110 درصد و تخت ویژه 51 درصد افزایش داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تا قبل از سال 92 در استان 8 بیمارستان وجود داشت اما اکنون 6 بیمارستان دیگر افزوده شده و این کار بسیار بزرگی است.

 

قائمی با اشاره به اینکه در سال 92 تعداد ویزیت در کلینیک های ویژه 229 هزار نفر بوده اما اکنون به 2 میلیون و 225 هزار نفر افزایش یافته، عنوان کرد: در حال حاضر 2 اورژانس هوایی در شهر بیرجند و طبس مستقر  است و تاکنون 268 سوتی پرواز داشته و 313 بیمار را به بیمارستان منتقل کرده است.

 

وی از افزایش 70 درصدی تخت اورژانس در استان خراسان جنوبی از سال 92 تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت مرکز ناباروری راه اندازی شد و 3.5 میلیارد تومان تجهیزات برای این مرکز خریداری شده است و تنها مشکل آن تامین فوق تخصص است که امیدواریم امسال جذب شود تا مرکز ناباروری به صورت کامل فعال شود.

 

رئیس دانشکاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در سال های اخیر مقام عالی وزارت بهداشت و درمان 7 مرتبه به استان خراسان جنوبی سفر کرد، گفت: قبل از ماه مبارک رمضان با سفر وزیر بهداشت به استان اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس افتتاح خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی سپاه پاسداران دولت قرآن کریم حمایت از کالای ایرانی اردبیل سعدی جشنواره جهانی فیلم فجر حسن روحانی نماز جمعه دانشکده داروسازی مرکز ناباروری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیمارستان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس