Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: براثر موج سرمای اخیر ۷۳۶ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد شده که از طریق وزارتخانه در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید موسوی صبح امروز یکشنبه در افتتاحیه جشنواره لاله ها بخش آسارا با بیان اینکه پیش بینی می شود ۵۰۰هزار نفر از باغ لاله ها در این دوره  دیدن کنند  اظهار کرد: بازدید از این باغ هیچ هزینه ای برای شهروندان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار بود این باغ هفته گذشته افتتاح شود اما به علت بارش برف و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی به این هفته موکول شد.

موسوی با بیان اینکه خسارات قابل توجه ای به باغات و بخش کشاورزی در بارش های هفته گذشته وارد شده است، گفت: برآورد ما از خسارت ایجاد شده ۷۳۶ میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به تولید لاله در کشور و البرز افزود: ۴۵ میلیون گل لاله در کشور تولید می شود که ۲۵میلیون از این تعداد که ۵۶ درصد را شامل می شود در البرز صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی تولید گل لاله ۱۲۶ میلیارد تومان در کشور است که سهم البرز از این گردش مالی  ۷۰میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه مصرف سالانه گل در کشور به ازای هر یک نفر ۳ شاخه می باشد گفت: اما در البرزاین میزان برای هر نفر ۹‌شاخه گل است.

موسوی با اعلام اینکه در صنعت گردشگری از سال ۹۵ ،جشنواره باغ لاله البرز به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در این باغ ۳۲ نوع لاله وجود دارد که این تعداد وتنوع لاله البرز در انجمن سلطنتی هلند ثبت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز  تاکید کرد: دولت از سرمایه گذارانی که درصدد تولید گل و گیاه زینتی هستند حمایت کرده و تسهیلات با بهره کمتر از ۱۰درصد در نظر گرفته است.

وی در پایان گفت: در موضوع تغییر کاربری اراضی و در تولید گل و گیاه این فرایند در کوتاه ترین زمان انجام می شود.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۸۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزین بهنامی فر با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نقطه ضعف اساسی کشور عبارت است از مساله اقتصاد و کلید اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور، تولید و تولید ملی است.

وی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی البرز در راستای تحقق شعار سال، اقدام به تهیه برنامه مدون در دو حوزه بهبود فضای کسب و کار و مولدسازی دارایی‌های دولت کرده که امید است بتوانیم با اجرای بهینه این برنامه، شاهد رشد تولید و حرکت رو به جلو در تولید ملی و در نهایت رفع مشکلات مهم اقتصادی از جمله تورم، اشتغال و ارزش پول ملی باشیم.

کد خبر 6079762

دیگر خبرها

  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • سالانه یک میلی‌متر از میزان بارش‌های کشور کم شده است
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • افزایش تولید برق در برخی ولایات افغانستان