Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اخلاص در عمل بارزترین ویژگی شهداست، گفت: امروز اگر بخواهیم همچون شهدا، زندگی خداپسندانه‌ای داشته باشیم، باید اخلاص و دوری از گناه را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم.  به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  ویژه‌برنامه «دوست آسمانی من» به مناسبت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی و هم‌زمان با ایام میلاد انوار کربلای معلا، به همت جمعی از دانشجویان بسیجی یزد در محل حسینیه امیر چخماق و در جوار قبور شهدای گمنام این حسینیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حجت‌الاسلام عبدالرحیم سلامی در این مراسم با بیان روایاتی از زندگانی شهید ابراهیم هادی، اظهار داشت: آنچه باعث می‌شود شهدایی همچون شهید هادی و شهید حججی مطرح شوند و به خواست خداوند موردتوجه قرار بگیرند؛ اخلاص بی‌نظیری است که این شهدای گران‌قدر در زندگی خود داشتند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کسی که در زندگی خود با گمنامی و بدون هیچ جنجالی، درراه خدا و رضایت او از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند، خداوند نیز او را آسمانی کرده و راه را برای آشنا شدن مردم با او و مطرح‌شدنش فراهم می‌کند.

سلامی بابیان اینکه برای دوستی با این افراد آسمانی که در عهد خود با خداوند صادق بودند، باید تلاش کنیم تا خود را شبیه آن‌ها کنیم، بیان داشت: در کنار اخلاص، دیگر ویژگی بارز همه شهدا، دوری آن‌ها از گناه و مبارزه با هوای نفس است.

وی در ادامه بابیان اینکه انس و رفاقت با شهدا زندگی را سرشار از معنویت می‌کند و تأثیرات فراوانی به همراه دارد، یادآور شد: طبق آیات قرآن کریم شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و از طرفی انسان‌هایی هستند که در عهد و وفای با خداوند صادق بودند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: چنین بزرگوارانی با این ویژگی‌ها، حتماً دوستانی ناب هستند که رفاقت و انس با آن‌ها هم در دنیا و هم در آخرت، اثرات خود را نشان می‌دهد.

سلامی در پایان خطاب به جوانان با تأکید بر اینکه دوری از گناه، زندگی عاشقانه برای خداوند و اخلاص در عمل در زندگی شهدا مشهود بوده است، خاطرنشان کرد: قطعاً کسانی که در مجالس شهدا حاضر می‌شوند و یا به اردو‌های راهیان نور و کربلای شهیدان می‌روند و درراه آن‌ها قدمی برمی‌دارند، دعوت‌شده از طرف همین شهدا هستند؛ که این فرصت‌ها را باید قدر بدانند و از آن برای انس گرفتن با شهدا و نزدیکی به خداوند استفاده کنند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۰۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه

بمباران خانه‌ای در مرکز شهر رفح منجر به شهادت هفت تن از ساکنان از جمله چهار کودک شد. - اخبار بین الملل -

گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در بمباران خانه‌ای در اردوگاه «یبنا» در مرکز شهر رفح تاکنون شهادت هفت نفر از جمله چهار کودک تأیید شده است؛ پیکر شهدا به بیمارستان «الکویت» رفح منتقل شده است. 

به نوشته خبرگزاری شهاب، سازمان امدادرسانی غزه نیز اعلام کرد که نیروهای امدادی همچنان در حال آوار برداری خانه و بیرون کشیدن پیکر شهدا و مجروحین هستند.

اما در جنایت دیگر صهیونیست‌ها، جنگنده‌های ارتش اشغالگر یک خانه در محله «المشاهره» واقع در مرکز شهر غزه را هدف قرار دادند، خانه‌ای که نزدیک 40 نفر در آن زندگی می‌کردند. هنوز آمار شهدا و مجروحان این جنایت منتشر نشده و نیروهای امدادی در حال آواربرداری هستند.

از سوی دیگر اردوگاه النصیرات در مرکز غزه، خیابان صلاح الدین و منطقه «شعفوط» در جنوب شرق غزه از اواخر شب گذشته تا ساعات بامدادی امروز هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی قرار داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند
  • خواستگاری مازیار لرستانی از بازیگر زن سرشناس؟ | او رفاقت ۳۰ ساله‌مان را به باد داد | از من نپرسید که به من چی گفت
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • دنیا مات و مبهوت حمله ایران اسلامی به اسرائیل مانده‌است
  • صبر و استقامت شهید حجازی در برابر مشکلات ستودنی بود
  • روایت زندگی شهدا از نگاه مستندسازان رادیویی
  • تنبیه رژیم صهیونیستی و اقتدار ایران اسلامی نتیجه خون پاک شهداست
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه