Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@14:30:48 GMT

رضایت و خشنودی نسبت به انجام گناه خود معصیت است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۰۲۱۸

رضایت و خشنودی نسبت به انجام گناه خود معصیت است

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله رشاد با بیان اینکه رضایت و خشنودی نسبت به انجام گناه خود معصیت است، گفت: انسان گناهکار به دو گناه مبتلا می‌شود یکی گناه به جا آوردن و دیگری گناه رضا داشتن به انجام عمل منکر است.

به گزارش خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس حوزه علمیه استان تهران و موسس حوزه علمیه امام رضا(ع) صبح امروز در جلسه درس خارج فقه، گفت: امیرمومنان علی(ع) فرمودند:« الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ وَ عَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ وَ إِثْمُ الرِّضَى بِهِ» کسی که به کار باطل گروهی خشنود باشد مانند آن است که با ایشان در آن کار همراه بوده و هر کننده کار باطل دو گناه مرتکب شده یکی گناه به جا آوردن آن و دیگری گناه رضا و خشنودی به آن کار باطل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سخن حضرت بیانگر این مطلب است که با این که رضایت یک امر جوانحی است اما در عمل به یک امر جوارحی محول می‌شود، یعنی کسی که راضی به امر خلافی باشد در حکم کسی است که آن عمل خلاف را انجام داده و کسی که مرتکب عمل خلافی شده دو گناه بر عهده او است گناه اول عمل خلافی است که از او سر زده و گناه دوم رضایت دادن به انجام آن گناه است.


 آیت‌الله رشاد ادامه داد: بنابراین بین کسی که صرفا جوانحی به گناه راضی است با کسی که جوارحی مرتکب گناهی شده این تفاوت وجود دارد که آن کسی که راضی به عمل خلاف بوده از جهت رضایت مرتکب گناه شده و کسی که گناه را در مرتکب شده در حقیقت دو گناه از او سر زده گناه با جوارج و گناه به نیت از این رو رضایت دادن به منکر و خطا نیز بی اثر نیست.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: سپاه پاسداران سبک زندگی اسلامی دولت قرآن کریم حمایت از کالای ایرانی سعدی جشنواره جهانی فیلم فجر حسن روحانی نماز جمعه مسجد ترک گناه کوچک شمردن گناه گناه کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها چقدر از وضعیت سلامت خود رضایت دارند؟

منبع: ایسپا

دیگر خبرها

  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت 18 هجدهم و آخر (دانلود قسمت ۱۸ گناه فرشته) کامل با حجم رایگان
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت ۱۸ هجدهم / قسمت آخر
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • رییس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • توصیه مهم رئیسی به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • ایرانی‌ها چقدر از وضعیت سلامت خود رضایت دارند؟