Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@03:50:33 GMT

راه اندازی ۳ مرکز جامع سرطان در گیلان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۰۴۴۹

راه اندازی ۳ مرکز جامع سرطان در گیلان

خبرگزاری شبستان: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی ۳ مرکز جامع و یک مرکز اصلی سرطان در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، شاهرخ یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز (2 اردیبهشت) در حاشیه مراسم تقدیر از متولیان استقرار نظام مراقبت سندرمیک بیماری های واگیر در گیلان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیماری های غیرواگیر در جامعه رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بیماری های واگیر در گذشته رو به افزایش بود که بر اساس پیشرفت های پزشکی هم اکنون مهار شده اند گفت: سیستم نظام سندرومیک دو سال گذشته برای نخستین بار در گیلان راه اندازی شده است.

 

یوسف زاده حفظ سلامت جامعه را از اهداف اجرای این سیستم در استان دانست و ادامه داد: با راه اندازی این سیستم به محض مشاهده بیماری واگیر در استان و پس از شناسایی، از گسترش آن جلوگیری خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: این طرح به صورت مطلوب در گیلان انجام شده و الگوی مناسب برای کشورهای در حال توسعه است.


وی به گسترش بیماری های غیرواگیر در استان اشاره و خاطرنشان کرد: فشار خون بالا، انواع سرطان ها، قلب و عروق و ... از جمله بیماری های غیرواگیر هستند که سلامت انسان را تهدید می کنند.  

 

 یوسف زاده به  افزایش سرطان در جامعه پرداخت و اظهار کرد: سرطان دستگاه گوارش و کورکولتال در استان شیوع بسیار دارد و بعد از آن سرطان سینه در زنان و پروستات در مردان می باشد که بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به طرح تحول سلامت اشاره و اظهار کرد: در این طرح مقرر شد در گیلان سه مرکز جامع سرطان در تالش، انزلی و لاهیجان احداث شود.

 

یوسف زاده افزود: همچنین یک مرکز اصلی سطح سه سرطان در بیمارستان رازی رشت راه اندازی خواهد شد.  

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: سبک زندگی اسلامی سپاه پاسداران حمایت از کالای ایرانی سعدی دولت نماز جمعه قرآن کریم خبرگزاری شبستان اردبیل مسجد بیماریهای غیر واگیر سرطان بهداشت و درمان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • برخورد با مدیران مقصر در آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد