Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: به زودی بسته حمایتی درمان معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد تعریف می‌شود و تا آن زمان فقط معتادانی که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند، شامل بیمه معتادان می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، فرید براتی سده در رابطه با وضعیت بیمه معتادان، گفت: وزارت رفاه بودجه بیمه معتادان را دو برابر کرده است اما این بیمه فقط شامل معتادانی است که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین معتادانی که در مراکز اقامتی و کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش می‌شوند، نمی‌توانند از بیمه درمان معتادان استفاده کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: از طرفی استفاده معتادان از خدمات مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت، مستلزم ارائه مدارک هویتی است، چراکه بسیاری از این افراد، معتادان متجاهر و بی‌خانمانی هستند که این مدارک را در اختیار ندارند. این در حالیست که این افراد بیش از سایر گروه‌ها به خدمات ارائه شده در قالب بیمه اعتیاد نیازمندند.

براتی افزود: در روزهای آینده بسته حمایتی درمان معتادان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد تعریف می‌شود اما تا آن موقع معتادانی که در مراکز درمان سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرند، شامل بیمه می‌شوند و نوع داروی مورد استفاده برای درمان آن‌ها نیز مشخص است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برای بررسی مسئله تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن معتادان در مراکز اقامتی، موضوع هزینه مطرح نیست و تنها باید تعریف درمان در این مراکز مشخص شود.

براتی گفت: البته این برنامه باید به تدریج اجرا شود چرا که منابع زیادی می‌خواهد و این در حالی است که هم اکنون در بهزیستی اگر معتادان برای درمان به سازمان مراجعه کنند یارانه درمان به آنها داده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به معتادانی که وضعیت مالی خوبی ندارند، یارانه پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: به طوری کلی در درمان معتادان برنامه منسجمی وجود ندارد کما اینکه این شرایط را در توزیع ترامادول و متادون در داروخانه‌ها می بینیم که نظارتی برآن نمی شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران اعتیاد درمان معاون یارانه بیمه عکس حوادث حوادث تهران پدر فیلم زندگی قتل دختر من جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۱۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد