Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛، پس از انقلاب اسلامی و برپایی مکتب‌های قرآنی در مساجد و حسینیه ها، نقش بانوان هر روز با افزای چمشگیری مواجه بود و ما حضور زنان را برخلاف آنچه در جوامع غربی به نمایش گذاشته اند، پررنگ‌تر از ازدوار گذشته داشتیم.

یکی از میدان‌های حضور بانوان مجالس قرآنی و ملی است، مجالسی که شاهد افزایش روزافزون زنان در نسل‌های مختلف هستیم، که البته نباید حضور آن‌ها را در مسابقات ملی و بین المللی نادیده بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان با سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، دومین دوره مسابقات بانوان نیز به موازات آن با حضور ۲۷ کشور از جهان اسلام در هتل ارم تهران برگزار می‌شود.

هرکدام از بانوان قرآنی در بخش حفظ شرکت کرده اند و تجربه حضور در مسابقات ملی کشور‌های خودشان را پشت سرگذاشته اند. حُسن نیت قاری هفده ساله کشور چاد نسبت به بزرگترین رویداد قرآنی ایران فاطیما حُسین حَمَد حافظ هفده ساله از کشور چاد، درخصوص حضور خود در مسابقات بین المللی ایران گفت: امسال برای اولین بار است که در مسابقات بین المللی ایران شرکت می‌کنم و پیش از این حائز رتبه در کشور خودمان بودم.

وی درادامه پیرامون برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم در ایران بیان کرد: چهارشنبه هفته گذشته به ایران آمدم و همه مراحل خدمت رسانی‌ها تا امروز خوب بود.   حُسین حَمَد افزود: روند مسابقات تا امروز خوب بوده و همه تلاوت هایی که تا امروز شنیدم زیبا بود. حبیبه حامد: برگزاری مسابقات قرآن در ایران اتفاق زیبایی است حبیبه حامد حافظ ۲۲ ساله از کشور کامرون درباره حضور خودش در مسابقات بین المللی قرآن کریم، اظهار کرد: من از ۹ سالگی به قرائت و حفظ قرآن کریم پرداختم و در مسابقات کشور خودمان شرکت کرده ام.

وی ادامه داد: تا امروز در یک مسابقه ملی شرکت کردم و برگزاری مسابقات ایران اتفاق خوب و زیبایی است که جا دارد ادامه داشته باشد.

حامد گفت: من در بخش‌های اول تا سوم با دیگر دوستانم به رقابت می‌پردازم و مسابقات ایران از نحوه برگزاری و داوری‌ها سخت نیست و آمادگی لازم را برای رقابت دارم. دُ رَت المقفی سلیمان: حضور در مسابقات قرآنی ایران سخت است دُ رَت المقفی سلیمان حافظ کشور اندونزی گفت: صبح دیروز وارد ایران شدم و امسال در بخش حفظ سی جزء قرآن کریم شرکت کرده ام.

وی در ادامه بیان کرد: از سن ۶ سالگی به حفظ قرآن پرداختم و در مسابقات ملی کشور خودم دارای مقام هستم، اما حضور در مسابقات قرآنی ایران سخت است و رقابت ها و تلاوت ها همه در سطح بالایی است.

المقفی سلیمان با اشاره به اینکه برای اولین بار است در کشور ایران حاضر شده است، افزود: حضورم در ایران و مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار است، و دعا کنید که موفق شوم.

گفتنی است؛ دومین دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان، از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه در هتل ارم تهران برگزار می‌شود. متسابقین این دوره از مسابقات هر روز در دو نوبت صبح و عصر با یکدیگر به رقابت می پردازند و از کارگاه های آموزشی و برنامه ای جانبی استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف قرآن کشورهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد: سپک‌تاکرای ایران جایگاه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سهراب آزاد رئیس انجمن‌ سپک‌تاکرا در خصوص میزبانی ایران در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های انجمن، میزبانی مسابقات بین‌المللی است. این مسابقه برای اولین بار در جهان برگزار می‌شود و خوشحالم که ایران میزبانی را بر عهده دارد. خوشبختانه در ایران استعدادهای خوبی داریم، اما زمان می‌برد در بزرگسالان به مدال‌ برسیم. ۱۲ کشور برای حضور در این پیکارها راهی ایران می‌شوند و نظرمان این است این مسابقات بعد از المپیک پاریس باشد.

وی درباره میزبانی ایران در مسابقات جهانی سپک‌تاکرا ، گفت: وزیر ورزش خواهان میزبانی مسابقات جهانی بود که خوشبختانه این موضوع مورد موافقت قرار گرفته و ابتدا از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد که در سال ۲۰۲۶ برگزار شود. ما با این موضوع مخالفت کردیم و با صحبت‌های که داشتیم قرار شد تا در سال ۲۰۲۵ میزبان پیکارهای جهانی باشیم.

رئیس انجمن‌ سپک‌تاکرا، ادامه داد: خوشبختانه ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی و آسیایی داریم. خوشحالم کشورهای دیگر به ما اعتماد دارند و از ما کمک می‌گیرند.

آزاد در مورد چگونگی تامین هزینه میزبانی رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا، گفت: در دنیا وقتی هر کشور میزبانی را بر عهده می‌گیرد، فدراسیونهای جهانی و آسیایی از آن کشور هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند. ما ارتباط خیلی خوبی داریم با ارگان‌های بین‌المللی داریم و هشت مسئول به ایران سفر خواهند کرد و قرار شده ۵۰ هزار دلار به ما تجهیزات بدهند و این تجهیزات در کشورمان باقی می‌ماند.

وی در خصوص اینکه آیا با تغییر ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی که سپک‌تاکرا تحت پوشش آن است، احتمال لغو رقابت‌های آسیایی این رشته وجود دارد؟ یادآور شد: اقدامات لازم با همکاری وزارت ورزش انجام شده و این میزبانی برای ما مهم است. پیکارها باید در هر صورت برگزار شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904303

دیگر خبرها

  • پاسخنامه نوزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن منتشر شد
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۳۹+صوت
  • کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای 2024 آغازی برای جهانی شدن جامعه علمی کشور
  • ایران می‌تواند میزبان خوبی برای قهرمانی آسیا باشد
  • آزاد: سپک‌تاکرای ایران جایگاه ویژه‌ای در سطح بین‌المللی دارد
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • اردبیل میزبان مسابقات بین‌المللی تکواندوی جام صفوی شد