Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@09:53:51 GMT

خانه استرالیایی حافظ محیط زیست ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۲۴۱۶

خانه استرالیایی حافظ محیط زیست ساخته شد

شرکتی استرالیایی خانه‌ای از مواد بازیافتی ساخته که حافظ محیط زیست است و هزینه انرژی یک سال آن به ۶۹دلار می‌رسد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، شرکت استرالیایی «Beaumont Concepts» یک خانه ارزان را تکمیل کرده که انتشار گاز دی‌اکسید کربن آن کنترل شده است. این خانه در ساحل کیپ پترسون در ویکتوریا قرار دارد و «CORE۹» نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمونه به عنوان راه‌حلی برای مشکل خانه‌سازی ارائه شده است و البته به محیط زیست نیز آسیب نمی‌رساند.

این خانه بخشی از پروژه «The Cape»، یکی از نخستین پروژه‌های خانه‌سازی حافظ محیط زیست در استرالیا است. این پروژه شامل ۲۲۰ بلوک زمین است و افراد فقط می‌توانند خانه‌هایی را در آن بسازند که با استانداردهای خاص طراحی همخوان باشد.

به هرحال نمونه اولیه CORE۹ یک خانه ۱۳۱ مترمربعی با آشپزخانه‌ای نوین، فضای باز ناهارخوری و پذیرایی، سه اتاق خواب، دو حمام، دو تراس و پارکینگ برای دو خودرو است. این خانه طوری طراحی شده است تا نور طبیعی را در خانه راه دهد و همچنین تهویه هوا در کل روز ایجاد شود.

این خانه با استفاده از مواد بازیافتی ساخته شده است. همچنین فرایند ساختمان سازی دورریز و زباله زیادی نداشت.

علاوه بر همه این موارد در CORE۹ سیستم آب داغ خورشیدی، جمع آوری آب باران و انرژی خورشیدی استفاده شده است. سقف خانه مجهز به پنل‌های فتوولتائیک است. تخمین زده می‌شود هزینه سالانه انرژی این خانه به ۶۹ دلار می‌رسد.

منبع: مهر

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛  رئیس اداره محیط زیست شهرستان خوانسار گفت: ۳۰ نفر از دانش آموزان دبیرستان حاج رضا شاه کرمی خوانسار با کمک کارکنان شهرداری و محیط زیست این منطقه طبیعی و گردشگری را را از زباله پاک سازی کردند.


قاسمعلی حسومی افزود: این شهرستان دارای گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان است که زباله‌های موجود در طبیعت بویژه پلاستیک‌ها موجب آسیب جدی به آنان شده و ضروری است مردم خوانسار و گردشگران از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنند.

دیگر خبرها

  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • ساخت بزرگ‌ترین پروژه ذخیره‌سازی باتری در اروپا
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند