Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@05:21:57 GMT

کشف 85 درصد سرقتها در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۳۳۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس پلیس آگاهی استان در نشست خبری با بیان این مطلب افزود : در سال 96 سرقت منزل هم 10 درصد کاهش داشته است و عمده سرقت ها در این حوزه از شهرک های اقماری ، طبقه اول آپارتمان ها و بیشترین میزان موارد مسروقه طلا ، جواهرات و پول نقد بود.
سرهنگ عباس زاده بیشترین میزان سرقت را مربوط به وسائل نقلیه دانست و گفت : در این میان خودروی پراید با بیش از 75درصد سهم بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد : سال گذشته 4 مورد سرقت مسلحانه و زورگیری در استان رخ داده است.
وی با اشاره به رتبه برتر اداره مبارزه باجعل و کلاهبرداری پلیس استان در کشور گفت : در سال 96 بیشترین پرونده های جعل مربوط به جعل اسناد و مدارک بانکی و بیشترین مورد کلاهبرداری هم خرید و فروش های ملکی و آپارتمان بود که 20 درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس آگاهی استان درباره جرائم جنایی هم گفت : میزان ارتکاب به قتل در آذربایجان شرقی در سال گذشته با 12 درصد افزایش به 63 مورد رسید که این موارد بیشتر در نزاع فردی با وسایلی همچون قمه و چاقو صورت گرفته است.
وی همچنین از کشف 53 درصدی پرونده های قاچاق در سال 96 در استان خبر داد و افزود : ارزش ریالی این کشفیات 89 میلیارد تومان بود.
رئیس پلیس آگاهی استان کشف 70 درصد جرائم به صورت علمی وفنی و اطلاعاتی را از افتخارات پلیس آگاهی آذربایجان شرقی برشمرد و با اشاره به اولویت های پلیس آگاهی در سال 97 خاطرنشان کرد : توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعار سال ، مبارزه با قاچاق کالا ،مبارزه با سرقت ، کشف 100 درصدی جرائم خشن ، مبارزه با جرائم اقتصادی و افزایش میزان رضایت مردم از اولویت های امسال پلیس آگاهی استان است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز

سردار محمدی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش آمپول‌های قاچاق در تبریز رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی به محل نگهداری آمپول‌ها اعزام شده و در بازرسی از محل تعداد ۴۷ هزار و ۴۹۰ عدد انواع آمپول تزریقی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال را کشف کردند و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی مبارزه با قاچاق را یکی از مهمترین ماموریت‌های مجموعه انتظامی عنوان کرد و گفت: امروزه تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده موضوعات مشابه مراتب را به ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی و ۱۱۰ سامانه فوریت‌های پلیس و سامانه ۱۹۷ جهت رسیدگی گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند