Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان از همپوشانی 83 هزار و 992 بیمه شده تامین اجتماعی با بیمه سلامت در استان زنجان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; خدیجه ابراهیم‌خانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تبریک هفته سلامت و با اشاره به شعار این هفته که "پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا" نامگذاری شده است، اظهار کرد: طبق این شعار همه باید تحت پوشش این مراقبتها قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان بهداشت جهانی ابراز کرد: این سازمان در این هفت دهه رسالت اصلی خود را به خوبی انجام داده است.

ابراهیم خانی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در آغاز کار خود خانه های بهداشت را در دورترین مناطق خود در راستای خدمات رسانی به مردم احداث کرده است و افرادی که در نقاط دور دست ساکن هستند از خدمات مورد نیاز بهداشتی در سکونت گاههای خود بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به تلاشهای انجام شده برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای واگیر عنوان کرد: در ایران نیز تلاشهای خوبی در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریها واگیر انجام شده و برخی از این بیماریها اکنون ریشه‌کن شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه اکنون الگوهای بیماری تغییر کرده است، گفت: اکنون بیماریهای غیرواگیر افزایش یافته به طوری که بیماریهای همچون سرطان، بیماریهای قلبی عروقی، تنفسی و روانی افزایش یافته است که اینها نیز به سبک زندگی افراد برمی‌گردد که اگر مردم دقت داشته باشند می‌توان این بیماریها را نیز محدود کرد.

ابراهیم‌خانی با اشاره آغاز اقدامات بیمه سلامت که با صدور کارت روستایی از سال 77 آغاز شد، خاطرنشان کرد: در سال 84 نیز به بیمه شدگان روستایی دفترچه‌های درمانی داده شد.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت از سال 93 آغاز شد، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح تحول سلامت این بود که افراد کم برخوردار پوشش بیمه‌ای داشته باشند و بنا به فرموده مقام معظم رهبری یک بیمار به غیر از بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به همپوشانی برخی از بیمه با بیمه سلامت اظهار کرد: در ابتدا هیچ گونه رصد افرادی که ثبت نام می کردند امکان پذیر نبود و یک سری افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه ایرانیان بودند در بیمه سلامت همگانی نیز ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: ثبت نام افرادی که تحت بیمه تامین اجتماعی ، بیمه ایرانیان و افرادی که از توان مالی خوبی برخوردار بودند در بیمه سلامت همگانی یک ظلم و بی عدالتی به افرادی بود که از وضعیت مالی خوبی برخورداد نیستند.

ابراهیم‌خانی با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی 83 هزار و 992 نفر هم پوشانی با بیمه تامین اجتماعی دارد، یادآور شد: در حال حاضر 621 هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد بیمه شدگان ما ریالی حق بیمه پرداخت نمی‌کنند، عنوان کرد: بیمه شدگان روستایی بیشتری بیمه شدگان ما را تشکیل می‌دهند که تعداشان 414 هزار نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان بیان کرد: میزان اعتبارات و منابع دولت محدود است و در این راستا باید افرادی نیازمند تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از آبان ماه سال 96 بیمه شدگان همگانی نتوانستند از مراکز خصوصی استفاده کنند، گفت: با این حال بیمه سلامت خدماتش را مانند سابق ارائه می‌کند و بیمه شدگان می‌توانند از خدمات دولتی دانشگاهی استفاده کنند.

ابراهیم‌خانی با تاکید بر اینکه امسال موظفیم در سقف اعتبارات خودمان خرید خدمت کنیم، افزود: در استان زنجان 486 موسسه داریم که با 94 درصد آنها یعنی با 455 موسسه طرف قرارداد هستیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی مردم با توجه به افزایش بیماریهای غیرواگیر عنوان کرد: توصیه ما به افراد غیرنیازمند این است که صندوق بیمه‌ای خود را تغییر دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان تعداد مراکز خصوصی کم بوده و از این لحاظ یک ضعف جدی در استان داریم، اظهار کرد: 14 بیمارستان در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد بیمه شدگان بیماران خاص در استان گفت: بیمه سلامت در استان زنجان 668 نفر بیمار خاص را در استان زنجان تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود

جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یک سال تمدید می‌شود.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی