Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: مدیرمسئول روزنامه قانون به اتفاق آراء هیئت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف در مجازات نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران مسئول روزنامه‌های قانون، خبر ورزشی و سایت شهید نیوز، امروز (یکشنبه) 11 مهر در دادگاه مطبوعات استان تهران با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، پرونده روزنامه قانون به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و پخش شایعات، توهین به مسئولان نهادهای دولتی به سبب انجام وظیفه و توهین به دین مبین اسلام تشکیل شده بود که هیئت منصفه مطبوعات پس از استماع دفاعیات مدیر مسئول این روزنامه، متهم را در ارتباط با عنوان اتهامی توهین به دین مبین اسلام مجرم نشناخت، اما در ارتباط با عناوین اتهامی نشر مطالب خلاف واقع و توهین به مسئولان نهادهای دولتی، مجرم و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

همچنین در دادگاه امروز به اتهام یک نویسنده مبنی بر نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطلب در روزنامه قانون رسیدگی شد که هیئت منصفه مطبوعات، متهم را در ارتباط با عنوان اتهامی منتسبه مجرم ندانست.

لازم به ذکر است که روزنامه قانون طی چند ماه گذشته با اتخاذ یک رویه ثابت و به دور از فعالیت حرفه ای رسانه‌‌ای و طی سلسله یادداشت‌‌ها و مصاحبه‌‌های جنجالی از جمله درج مطلب "گفت‌وگوی دینی، میراث ایرانی در ارمنستان" سعی کرده بود تا اراضی اشغالی "قره باغ" جمهوری آذربایجان را بخشی از ارمنستان جلوه دهد، همچنین این روزنامه با درج یادداشتی باعنوان "سخنان ضد ملی در صدا و سیمای به ظاهر ملی" نابودی زبان ترکی را سیاست ملی کشور اعلام کرده بود و در مورد آخر نیز در مصاحبه با دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام زبان ترکی را پدیده‌‌ای عارضی در آذربایجان خوانده و آن را عامل بیگانه قلمداد کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

علی محمدی افزود: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • بررسی مطبوعات روز/ آقای «ب.ز»، عکس یک روزنامه های امروز ️
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟