Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت درمان وزارت بهداشت با ارائه مطلبی توضیحاتی درباره حواشی به‌دنیا آمدن یک نوزاد در یکی از بیمارستان‌های دولتی کرج ارائه کرد.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رئیس بیمارستان کمالی کرج درباره حواشی یک نوزاد در این بیمارستان توضیحات پیش‌رو را تشریح کرد: یک خانم ۲۷ فروردین ماه برای زایمان به صورت اورژانسی در بخش بستری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تشکیل پرونده، مسئولان بخش به وی اطلاع می‌دهند که به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه قرار ندارد، باید هزینه‌های زایمان را به صورت آزاد پرداخت کند. همراهان این خانم بعد از اطلاع از این مسئله گفتند که مشکل خاصی با پرداخت آزاد هزینه‌های زایمان وی ندارند، ولی در نهایت از پرداخت هزینه‌ها خودداری کردند.

علی رغم وضع به وجود آمده کادر بیمارستان خدمات مناسبی به مادر و نوزادش ارائه داده و هیچ کدام مشکل چندانی در زمینه درمانی نداشته‌اند. مادر این نوزاد از بیمارستان مرخص شد و فرزند او نیز به دلیل ابتلا به زردی باید تا یک روز در بخش نوزادان نگهداری می‌شد؛ بنابراین این فرد باید برای حل مشکل خود به ریاست و مسئولان مستقیم بیمارستان مراجعه می‌کرد و رسانه‌ای کردن این مسئله فقط مردم را نسبت به خدمات بیمارستان‌های دولتی ناامید می‌کند.

همچنین بار‌ها شده افراد بی‌بضاعت و حتی اتباع خارجی از عهده تامین بخشی از مخارجشان بر نمی‌آمدند و با مراجعه به ریاست تا حد امکان مشکلشان حل شده است. نه این خانم و نه هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش تاکنون به ریاست مراجعه نکردند تا مشکل‌شان به نوعی حل شود و درست نبود که پای رسانه‌ها را وسط بکشند. در روز بالای ۱۰ مورد اتفاق می‌افتد که بیماران بستری شده در این بیمارستان اعلام می‌کنند که از عهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند و بلاخره با رایزنی به نوعی مشکل‌شان حل می‌شود؛ بنابراین اگر قرار بود همه این بیماران به دلیل مشکلات مالی گرو نگه داشته شوند که هم اکنون بیمارستان جایی برای سوزن انداختن هم نداشت. مشکل اکثر بیمارانی که به دلیل عدم بضاعت مالی از عهده تامین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند یا از طریق تخفیف و یا طرق دیگر حل می‌شود و در این خصوص جای نگرانی نیست؛ بنابراین اینکه بیمارستانی نوزاد مادری را به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت هزینه‌ها از دیدن فرزندش محروم کند اصلاً انسانی نبوده و بدون شک چنین چیزی ممکن نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۴۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت