Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، در آستانه برگزاری رقابت های جام جهانی فوتبال در روسیه، نیروهای امنیتی این کشور در عملیاتی ویژه و سراسری، دو  هسته مخفی گروه تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کردند.

اعضای هسته مخفی گروه تروریستی داعش در حالی که برای بمب گذاری در دو شهر میزبان بازی های فیفا برنامه ریزی کرده بودند، شناسایی و بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی نیروی امنیتی روسیه در یک عملیات واکنش سریع در شهر سن پترزبورگ، هفت مظنون که مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند، بازداشت شدند. همچنین در عملیات دیگری در شهر روستوف-نا-دونو، سه عنصر مخفی داعش از اتباع کشورهای آسیای مرکزی بازداشت شدند و یک تن نیز به هلاکت رسید.

وی در ادامه گفت: مظنونین از طریق پیام رسان تلگرام که در حال حاضر، مراحل مسدود شدن در روسیه را پشت سر می  گذارد، با هم در ارتباط بودند. آنها از نیروهای آموزش دیده گروه های تروریستی هستند که از کشورهای منطقه آسیای مرکزی برای انجام عملیات خرابکارانه و اختلال در بازی های جام جهانی به روسیه اعزام شده بودند.

این مقام روس از ارائه جزئیات بیشتر درباره نام و هویت مظنونین خودداری کرد.

شهر روستوف-نا-دونو 18 ژوئن، میزبان نخستین بازی بین تیم های ملی فوتبال انگلیس و تونس در حاشیه جام جهانی است. به نظر می رسد، یکی از مهمترین دلایل تروریست ها برای انتخاب این شهر، ترور طرفداران تیم ملی انگلیس و دامن زدن به اختلافات دیپلماتیک بین روسیه و غرب پس از جریان مسمومیت سرگی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس، باشد.

پیش از این، نیروی امنیتی روسیه اعلام کرده بود سرکرده یک هسته تروریستی که با گروه های افراطی در ارتباط بوده است در اقدامی انتحاری و برای اینکه  از سوی پلیس بازداشت نشود، در حومه روستوف خود را با یک بمب دست ساز منفجر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه گروههای تروریستی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی، مسوولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان، تا ساعتی دیگر با رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • جریمه سنگین ویسی در آستانه بازی با تراکتور؛ مدیرعامل باشگاه: حقمان را پس می‌گیریم
  • خبر خوش برای نکونام و استقلالی‌ها در آستانه بازی با ذوب آهن
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه