Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:10:20 GMT

505 تن در سوانح جاده ای همدان جان باختند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۴۵۲۸

505 تن در سوانح جاده ای همدان جان باختند

حبیب معصومی روز یکشنبه در نشست خبری هفته سلامت در پاسخ به خبرنگار ایرنا بیان کرد: آمار متوفیان سوانح رانندگی همدان در سال 96 نسبت به یکساله 95، پنج نفر کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: شدت سوانح در معابر درون شهری این استان بسیار بیشتر از جاده ها است به گونه ای که بیشتر سوانح درون شهری همدان منجر به مرگ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره شائبه مرگ مصدومان سوانح رانندگی در حین انتقال یا در بیمارستان توضیح داد: عوامل مستقر در آمبولانس اورژانس صلاحیت درمانی ندارند و نمی توانند فوت مصدوم را تائید کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اضافه کرد: آنها در صورت محرز شدن جمود نئشی می توانند مرگ فرد را تائید کنند در غیر اینصورت ملزم به انتقال مصدوم به بیمارستان هستند.
معصومی اضافه کرد: عوامل اورژانس مکلف به انجام اقدامات پیش بیمارستانی یا سی.پی.آر هستند و تنها پزشک می تواند مرگ مصدوم را تائید کند.
وی ادامه داد: بیشتر مواقع مصدوم سوانح رانندگی که با آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی منتقل می شود در صحنه تصادف و پیش از انتقال فوت کرده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: با این وجود مرگ اینگونه مصدومان تحت عنوان حین انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان ثبت می شود در حالیکه واقعیت ندارد.
معصومی اضافه کرد: خدمات پیش بیمارستانی اورژانس در چند سال گذشته توسعه یافته است و هم اینک با وجود توسعه راه ها و افزایش شمار مسافرت ها، مصدومان 98 درصد سوانح رانندگی را پوشش می دهد.
وی تاکید کرد: عوامل دیگری نظیر کیفیت راه، نوع خودرو و سنی که یک فرد اقدام به دریات گواهینامه رانندگی می کند نیز در بروز سوانح فوتی موثر است.
به اعتقاد وی کارخانه سازنده خودرو سواری پراید و مرجعی که گواهینامه صادر می کند نیز باید در قبال عملکردشان پاسخگو و مسئول باشند تا بتوان آمار سوانح فوتی را کاهش داد.
استان همدان دارای 55 پایگاه امدادی اورژانس است.
7526/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان همدان بیمارستان تصادف فوت فوریت های پزشکی موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در پی حمله یک قلاده خرس به یکی از عشایر واقع در منطقه گورخرس از توابع بخش سردشت شهرستان دزفول یک مرد ۶۰ ساله مصدوم شد. 

رضا معمارزاده افزود:: این فرد مصدوم جهت درمان به درمانگاه شهدای سردشت منتقل و از آنجا توسط آمبولانس به بیمارستان بزرگ دزفول انتقال یافت.

وی ادامه  داد: این فرد مصدوم پس از درمان با حال عمومی خوب از بیمارستان بزرگ دزفول ترخیص شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرو: اگر با خرس مواجه شدید، آرام بمانید و از حرکات ناگهانی که موجب تحریک خرس می‌شود، پرهیز کنید.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین