Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@09:53:11 GMT

دیدار رئیس ورزش یونسکو با خسروی وفا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۴۸۰۴

دیدار رئیس ورزش یونسکو با خسروی وفا

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، این دیدار با حضور خانم استر کیش لاروش، رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو، دکتر شیدا مهنام، دبیر کمیته ملی ورزش و تربیت بدنی کمیسیون ملی یونسکو در ایران و کارشناسان کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد.

شیشلیک: معتقد هستیم آموختنی‌های بسیاری از مردم ایران فرا می‌گیریم

الکساندر شیشلیک رئیس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو در آغاز سخنان خود گفت: سازمان جهانی یونسکو همکاری مستمر و بسیار نزدیکی با کمیته‌های بین المللی المپیک و پارالمپیک دارد و فعالیت‌های بسیاری انجام داده ایم که روابط سازنده‌ای را در این بخش حاکم نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو با اشاره به کنفرانس‌های جهانی سال‌های اخیر در آلمان و روسیه اظهار کرد: پس از برگزاری این کنفرانس‌ها سازمان یونسکو برنامه عملیاتی را تنظیم کرده است که سیاست‌های ورزش همگانی را بیان می‌کند و امیدوارم در این خصوص نیز همکاری و تعامل مطلوبی با کمیته ملی پارالمپیک ایران داشته باشیم.

الکساندر شیبشلیک ضمن تقدیر از چهل سال فعالیت ورزش پارالمپیکی در ایران افزود: شما ورزش پارالمپیکی را به زیبایی در ایران انجام می‌دهید و لازم است که سایر کشور‌ها از دانش کارشناسان شما استفاده نمایند و تجربیات شما در اختیار سایر کشور‌ها قرار داده شود.

رئیس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو در پایان گفت: تاکید و اعتقاد ما بر این است که کمیسیون ملی یونسکو همکاری با کمیته ملی پارالمپیک ایران را لازم است توسعه دهد و سطح همکاری‌ها افزایش داشته باشد.

خسروی وفا: ورزش همگانی و قهرمانی هر دو در اولویت است

در آغاز دیدار رسمی رئیس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو و مسئولان کمیته ملی پارالمپیک کشورمان، محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و عضو کمیته ورزش و تربیت بدنی کمیسون ملی یونسکو؛ ضمن خوش آمدگویی به رئیس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو اظهار کرد: کمیته ملی پارالمپیک ایران پیشینه همکاری در جایگاه بسیار ویژه‌ای با یونسکو دارد و امیدواریم سطح همکاری‌ها به جایگاه بالاتری ارتقا داشته باشد.

 رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به شکل گیری و سازماندهی ورزش پارالمپیک طی چهل سال گذشته ادامه داد: در آن زمان اتفاق ناگواری به نام جنگ برای کشور ما بوجود آمد و نیاز جدی احساس می‌شد که ورزش مجروحین جنگ راه اندازی شود.راه اندازی ورزش جانبازان و معلولین و حمایت‌های خوبی که انجام گرفت نتایج فوق العاده‌ای در جهان داشت، والیبال نشسته ما ۳۷ سال است که از سکوی جهانی پایین نیامده است و قهرمانی‌های بسیار جهانی برای ما در رشته‌های ورزشی بدست آمد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اهمیت تقویت ورزش معلولین و جانبازان در هر دو بخش همگانی و قهرمانی گفت: تقویت و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این سال‌ها تواماً انجام شد و امروز در مراسم‌های بزرگداشت پارالمپیک بیش از پنجاه هزار نفر در سراسر کشور حضور دارند.

خسروی وفا با اشاره به استقلال کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک که پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی صورت گرفت از کمیته ملی پارالمپیک ایران به عنوان سه کشوری نام برد که در جهان سازمان مستقل ورزش معلولان را هدایت می‌نمایند.

بنا بر همین گزارش رئیس بخش تربیت بدنی و ورزش یونسکو که به دعوت دفتر کمیسیون ملی یونسکو در کشورمان به ایران سفر کرده است. در مراسم روز جهانی ورزش در مسیر صلح و توسعه که فردا در دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود حضور خواهد داشت. این مراسم در پانل تخصصی در سه بخش ورزش معلولین، نقش ورزش و آموزش و پرورش، ورزش و توانمندسازی جوانان برپا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: یونسکو ایران مردم ایران المپیک آلمان روسیه همکاری و تعامل زیبایی جنگ جانبازان جهان والیبال مجلس شورای اسلامی معلولان دانشگاه تهران یونسکو ورزش پارس پارس نیوز خسروی وفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان گفت «افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد».

یه گزارش ایسنا، «حسن کاظمی قمی» سفیر و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان پس از یک هفته حضور در این کشور، روایت خود را درباره گفت‌وگوها با مقام‌های مختلف افغانستان و همچنین مقام‌های بین‌المللی بیان کرد.

کاظمی قمی روز پنجشنبه و در رشته‌توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هفته جاری کابل پُرمشغله، پُربار و سراسر مسئله بود. گفت‌وگوهای بسیار با مقامات عالی حکومت سرپرست افغانستان، ریاست دفتر یوناما، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه، جمعی از دیپلمات‌های مقیم و صاحب‌نظران و سیاستمدارانی داشتم که به یک موضوع توجه نشان می‌دادند: ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای».

او همچنین بیان کرد که «ابتکار کمیته تماس منطقه‌ای خود زمینه تولد نخستین کنفرانس همکاری‌های منطقه‌ای افغانستان را رقم زد تا آشکار سازد که افغانستان مستقل، ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای را در بستر ایجاد یک سلسله توافقات جمعی با همسایگان دارد».

سفیر ایران تاکید کرد «توافقاتِ براساس احترام به حاکمیت کشورها، تضمین و اجرای معاهدات دوجانبه و بین‌المللی، رعایت حسن همجواری و ترسیم منافع مشترک اثربخش خواهد بود».

دیدار هیأت ایرانی با ملابرادر

در همین راستا، کاظمی قمی نوشت: «قطار پیشرفت روندی که آغاز شده، متوقف نمی‌ماند، اراده عالی در مسیر نیل به مطلوب و گشایش دروازه‌های افغانستان به جهان برای ایفای یک نقش مسئولانه و مثبت خدشه‌ناپذیر است و سیاست‌گذاری‌ها در موضوعاتی چنین مهم را نباید متاثر از بیانات و اعلامات خبری تفسیر کرد».

امروز همچنین کاظمی قمی با «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر دولت سرپرست افغانستان دیدار و دوطرف درباره تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی و همکاری‌های دوجانبه در زمینه های گوناگون رایزنی کردند.

در این جلسه که وزرای انرژی و آب، کشاورزی، اطلاعات و فرهنگ و همچنین سفیر افغانستان در تهران حضور داشتند، عبدالغنیف روابط میان افغانستان و ایران را بهتر و مثبت توصیف و تاکید کرد هر ۲ کشور باید برای توسعه روابط همکاری نمایند. 

طبق گزارش ارگ، عبدالغنی گفت: امسال به فضل الهی سطح بارندگی بیشتر بوده که در نتیجه آن پس از چندین سال خشکسالی، آب هلمند به ولایت نیمروز و به سیستان ایران رسیده که این کمک خواهد کرد که مشکلات بیشتر مردم هر ۲ کشور را حل کند». 

ملابرادر

این مقام طالبان همچنین خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر در ترانزیت تولیدات و محصولات افغانستان به کشورهای اروپایی از طریق ایران شد و این امر را گامی اساسی برای افزایش سطح ترانزیت و تجارت بین ۲ کشور یاد کرد. 

معاون اقتصادی نخست‌وزیر دولت سرپرست افغانستان گفت در پی سفر اخیر او به ایران، کمیته‌های فنی هر دوطرف با هم همکاری می‌کنند و در زمینه‌های مختلف نتایج خوبی به دست آورده‌اند.

او همچنین خواستار هماهنگی بیشتر میان تهران و کابل در زمینه مهاجران شد.

دیدار هیأت ایرانی با ملابرادر

طبق این گزارش، سفیر ایران در کابل نیز از رسیدن آب هیرمند به سیستان و بلوچستان ابراز خرسندی کرد افزود ایران آماده همکاری با افغانستان برای حل مشکلات بانکی تجاران، تلاش مشترک برای حفاظت از محیط زیست و به‌روزرسانی بخش کشاورزی است.

کاظمی قمی همچنین بر همکاری در افزایش سطح تجرت و ترانزیت افغانستان از طریق ایران تاکید کرد.

نماینده ایران در امور افغانستان امروز همچنین با رئیس یانک مرکزی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • وزیر ورزش و جوانان مهمان ویژه فینال فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شمسایی در فینال آسیا میهمان ویژه دارد
  • سفر شبانه وزیر ورزش به تایلند
  • سفر وزیر ورزش به تایلند برای تماشای فینال فوتسال آسیا
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد