Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@22:30:42 GMT

۴۰۰ شناور باید نوسازی شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۵۴۶۸

۴۰۰ شناور باید نوسازی شود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت پاسخگویی و پیگیری درخواست مراجعان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان باید برای سازماندهی و پیگیری فرایند کار مراجعان، ساز و کارهای لازم را پیش‌بینی کند تا از همان ورودی سازمان، روند پیگیری مسائل و مشکلات مراجعان مدیریت و به سرعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه ضرورت ارائه راهکارهای مناسب برای چالش‌های پیش روی سازمان بنادر در حوزه های بندری، دریایی و مهندسی، تصریح کرد: موضوع رتبه بندی شرکت‌ها، سال ها است که در سازمان بنادر مطرح شده و به رغم این که ساختارش مشخص است و فرآیند پیچیده‌ای هم ندارد ولی همچنان رفع نشده و لازم است به فوریت انجام شود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار ارائه فوری برنامه عملیاتی برای نوسازی ۴۰۰ شناور شد و درباره حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، علاوه بر مشتریان، تأمین کنندگان و پایانه داران نیز موضوع پیچیدگی در گلوگاه بندر شهید رجایی اعلام می کنند و لازم است برای حل معضل ترافیک، علاوه بر برنامه ریزی بلند مدت به منظور اصلاح چیدمان بندری و ساماندهی پایانه ها، یک برنامه کوتاه مدت و اصلاح نرم افزاری در دستور کار قرار گیرد.
 
وی اذعان داشت: مسأله ترافیک بندر شهید رجایی که مهم ترین و مدرن ترین بندر کشور است و از آن انتظار رقابت منطقه ای داریم، نباید روی زمین بماند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بحث مربوط به لایروبی بنادر به عنوان زیربنای قانونی سازمان در خصوص ایمنی دریانوردی، گفت: انباشت رسوبات، عمق مناسب را در بنادر کاهش می دهد که بر خلاف استاندارد تعریف شده و تعهد شده  است و برای رفع چالش لایروبی، معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی باید در راستای پروژه های احداثی این موارد را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
 
راستاد با اشاره به ضرورت اجرای فرایند ارتقای درجه ای افسران کنترل و بازرسی ایمنی کشتی ها، افزود: انجام این مهم، باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش اقدامات انجام شده به طور مستمر ارائه شود.   
 
وی با عنوان این مطلب که هزینه ها در سازمان بنادر به ویژه در بخش مأموریت های اداری باید مدیریت شود، افزود: با توجه به زیر ساخت های مناسب نرم افزاری و الکترونیکی که در این سازمان، مهیا شده است، از انجام مأموریت های غیر ضروری، به طور جدی ممانعت به عمل آید تا از این طریق بتوان به اقتصاد سازمان و کشور کمک کنیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، با اشاره به جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۲۱۰ فروند شناور فلزی انجام و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

مرتضی سالاری امروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، با ذکر این نکته که بیش از ۴۵۳ هزار تن کالا از بنادر غرب هرمزگان به کشورهای هدف صادر شد، افزود: ۱۵۰ هزار و ۳۸۹ تن از این کالاها مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳۰۳ هزار و ۵۱ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده به کشورهای مقصد شامل میوه و تره بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین در تشریح عملکرد یک‌ماهه تخلیه و بارگیری بنادر غرب استان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم، عنوان کرد: در مجموع ۸۸۸ هزار و ۶۶۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری از این بنادر انجام شد که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی با بیان اینکه در نخستین ماه بهار امسال از مجموع عملیات جابه‌جایی کالا، ۵۲۹ هزار و ۷۳۴ تن به فرآورده نفتی و ۳۵۸ هزار و ۹۳۴ تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است، از افزایش ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی از بنادر غرب استان خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی غرب در راستای ایجاد بستری ایمن و اقتصادی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در یک ماهه امسال، ۹ هزار و ۹۸۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۱۰۱ هزار و ۹۴۴ تن تخلیه و بارگیری و نزدیک به چهار هزار و ۹۹۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۵۰ هزار ۹۷۲ تن نیز صادر شد.

سالاری یادآور شد: همچنین از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان ۳۶۷ هزار و ۵۵۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی با ۴۳ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

وی افزود: از این میزان ۱۴۰ هزار و ۸۸۸ تن مربوط به کاپوتاژ فرآورده‌های غیرنفتی و ۲۲۶ هزار و ۶۶۳ تن نیز کاپوتاژ نفتی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو است، به ۳۸ هزار ۲۱۴ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترابری ایمن ۱۷۵ هزار و ۳۴۸ مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۶۴ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، بوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا و ۱۷۸۴ نفر مسافر نیز به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی تردد کردند.

سالاری تعداد تردد شناورها در بنادر غرب هرمزگان در این مدت را نیز ۲۹۶۴ فروند اعلام کرد که از این میزان تردد، ۱۴۰۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۸۴ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف‌شده MCS Aries اعلام شد
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد