Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دو فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج زاد و «ملی و راه های نرفته اش» به کارگردانی تهمینه میلانی نامزد دریافت جایزه «تیان تان» بهترین فیلم جشنواره بین المللی پکن شده بودند.

در دوره گذشته جشنواره فیلم پکن نیز 'گلاب آدینه' به خاطر فیلم «آبجی» موفق به دریافت جایزه «تیان‎تان» برای بهترین بازیگر زن شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هشتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن از 15 آوریل (26 فروردین) آغاز شد و مراسم اختتامیه آن امشب 22 آوریل ( 2 اردیبهشت) در شهر پکن برگزار شد.

در بخش رقابتی جشنواره دو فیلم از چین، دو فیلم از ایران و 13 فیلم از سراسر جهان برای دریافت جوایز تیان‌تان شرکت دارند که از میان 659 شرکت کننده از 71 کشور انتخاب شده‌اند.

«تابستان داغ» که برمبنای فیلمنامه پیام کرمی ساخته شده و جواد نوروزبیگی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته، محصول سال 1395 است.

این فیلم با بازی «علی مصفا» و «پری‌ناز ایزدیار» درباره زنی است که هنگام طلاق نمی‌تواند دختر 6 ساله‌اش را از شوهرش بگیرد و زندگی‌اش را جمع می‌کند و بی‌اطلاع شوهر به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد.

«ملی و راه های نرفته اش» که توسط ' محمد نیک بین' ساخته شده است محصول سال 1395 است.

داستان فیلم با بازی «میلاد کی‌مرام»، «ماهور الوند» و «جمشید هاشم پور» به این صورت است که ملیحه، دختر جوان و کم‌تجربه عاشق جوانی به نام سیامک می‌شود و بر خلاف میل خانواده، با او ازدواج می‌کند و به زودی تفاوت دیدگاه و اختلاف فرهنگی بین این دو آشکار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در سال‌های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره‌های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین‌المللی فیلم دنیا نیز به حساب می‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از سال 2011 کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار می‌شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت

به گزارش خبرگزاری مهر، ایجاد شرایط مناسب برای دسترس‌پذیرتر کردن محصولات کانون از سیاست‌های کانون پرورش فکری در حوزه عرضه محصولات است. یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی کانون در سال ۱۴۰۳ این است که محصولات کانون مانند کتاب، فیلم انیمیشن و بازی بیشتر از گذشته در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

در همین زمینه، یکی از ابزارها و روش‌ها استفاده از سکوهای (پلتفرم‌ها) عرضه محصولات است و یکی از اقدام‌هایی که در این حوزه انجام شده عرضه فیلم‌های سینمایی کانون بر بستر این سکوها است. کانون به تازگی مذاکره‌هایی با سکوهای مختلف انجام داده و اپلیکیشن روبیکا اولین پلتفرمی است که علاقه‌مندان می‌توانند فیلم‌های کانون را از طریق آن مشاهده کنند.

بر این اساس، صفحه‌ای اختصاصی در این پلتفرم برای این موضوع ایجاد شده و تعداد زیادی از فیلم‌های ماندگار کانون در قالب فیلم‌های بلند و انیمیشن در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

انیمیشن‌های شاخص موجود عبارتند از: «بهادر، حکایت کلاه غیبی، توکایی در قفس، مرد و دریا و دزد درخت‌ها». همچنین فیلم‌های بلند «کلید، خمره، آقای مدیر و ضربه فنی» قابل مشاهده است.

نمایش «پریسان» در جشنواره پرتغالی

فیلم سینمایی «پریسان» به کارگردانی کامبیز بابایی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم پرتغال پذیرفته شده است و به زودی در این فستیوال به نمایش درمی‌آید.

در این جشنواره که در شهر مایا پرتغال برگزار می‌شود، ۱۰۸ کشور حضور دارند.

کامبیز بابایی چندی پیش در جشنواره بین‌المللی صنعت سینما و شخصیت‌های تأثیرگذار که در استانبول ترکیه برگزار شد، جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. در «پریسان» بازیگرانی همچون فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، سیاوش طهمورث، شقایق فراهانی، مهدی کوشکی، لیندا کیانی، صحرا اسداللهی، هامون سیدی، سیاوش چراغی‌پور، سپیده مظاهری، شارمین علیمحمدی و نادیا شادمان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد خبر 6080184

دیگر خبرها

  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • آنتونیو رودیگر، بازیگر نقش مکمل رئال مادرید در ضربات پنالتی! + عکس
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود