Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:31:23 GMT

دغدغه و مطالبات جامعه ایثارگری همدان به مسئولان منتقل شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۶۰۴۳

دغدغه و مطالبات جامعه ایثارگری همدان به مسئولان منتقل شود

همدان - رئیس شورای شهر همدان گفت: دغدغه و مطالبات جامعه ایثارگری همدان باید به مسئولان استان و کشور منتقل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم مولوی ظهر یکشنبه در صحن شورای شهر همدان که با موضوع تبادل اندیشه و نظرات بین اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد در زمینه راه اندازی شورای اجتماعی محلات و همچنین تجلیل از جانبازان برگزار شد، گفت: انتظار می رود در بحث‌های کلان، دغدغه و مطالبات جامعه ایثارگری به مسئولان استان و کشور انتقال یابد و باید عنایت ویژه‌ای برای این جامعه هدف به‌ویژه در بحث درمان، بهداشت و خدمات رفاهی لحاظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم مولوی با بیان اینکه خدمات‌رسانی بی‌منت از وظایف مدیریت شهری و تمامی اعضای شورای شهر همدان است، افزود: تاکنون این موضوع سر لوحه کارهای ما قرار گرفته است.

وی با تأکید بر تعامل دوسویه مجموعه مدیریت شهری با بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان اظهار کرد: تمامی اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری ایثارگرانه خدمات محیطی مناسبی برای جانبازان در تمامی عرصه‌ها فراهم می کنند.

مولوی بیان کرد: مدیریت شهری تلاش کرده طراحی پیاده‌راه‌ها و برخی نقاط اصلی شهر با محوریت مناسب‌سازی برای جانبازان و توان‌یابان باشد.

نحوه تردد جانبازان ۷۰ درصد در پیاده راه ها در کمیسیون خدمات شهری طرح موضوع خواهد شد رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه نحوه تردد جانبازان ۷۰ درصد در پیاده راه ها در کمیسیون خدمات شهری طرح موضوع خواهد شد تا شاید چاره اندیشی شود، گفت: برای برپایی نشست هم اندیشی با جامعه ایثارگران و تعامل و همکاری مدیریت شهری اعلام آمادگی می کنیم.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: مسئولان و مدیران باید بدانند که منصب و جایگاهشان را مدیون مردم و ایثارگری‌ شهدای و جانبازان هستند و برخورد چندگانه با مردم خیانت به خون شهداست.

علی فتحی افزود: جوانان برای دفاع از حریم و حیثیت کشور و مردم به میدان جنگ رفتند و جانفشانی کردند تا کسی سیلی به دختران ما نزند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برخوردهای سلیقه‌ای در قانون موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر نباید وضعیت سپنتا نیکنام، منتخب مردم یزد در شورای دور پنجم پس از حدود یکسال از انتخابش، هنوز بلاتکلیف باشد.

فتحی با طرح این سئوال که آیا مسئولان مربوطه اطلاع دارند چند شهید زرتشتی دوران دفاع مقدس داریم؟، گفت: مگر هموطنان اقلیت مذهبی در عرصه‌های مختلف از جمله انقلاب ‌اسلامی، دفاع مقدس و حمایت از نظام مقدس اسلامی کم‌کاری کرده‌اند که اینگونه با آنها برخورد می شود؟

ارزشها باید حفظ شود

ناصر عارف، رئیس بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه ارزشها باید حفظ شود، گفت: کارشکنی‌های خارج از مرزها، در اقتصاد کشور هم تأثیر گذاشته و بر همین اساس بودجه های کشور و به تبع آن بنیاد شهید هم اولویت بندی می شود.

ادامه جلسه صحن شورای شهر همدان مربوط به حضور رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر مشهد و تبادل اندیشه و تجربیات مدیریت شهری مشهد در حوزه راه‌اندازی شورای اجتماعی محلات بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر مشهد با بیان اینکه مشهد به نام «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» مزین شده است، گفت: شوراهای شهر در هر گام باید حوزه‌های کاری را دنبال کنند که منجر به تقویت امید اجتماعی شود.

احسان اصولی توصیه کرد: مدیران مجموعه مدیریت شهری باید برای تقویت امید اجتماعی و ایجاد شهری با نشاط، تلاش کنند که معتقدیم مشهد، شهری ملی و فراملی است که هر اقدامی در این شهر صورت گیرد، تأثیرات خود را در سطح ملی نشان می دهد.

وی با تأکید و توجه به محورهای فرهنگی، بیان کرد: بسیاری از معضلات در سطح شهرها را میتوانیم با رویکردها و اقدامات فرهنگی برطرف کنیم.

توجه به حوزه نرم افزاری و فرهنگی، حلقه مفقوده بسیاری از معضلات ما در شهر به‌ویژه در حوزه ترافیک است اصولی در ادامه اظهار کرد: تاکنون در سطح شهر مشهد بیشتر با در زمینه سخت افزاری اقدام شده و توجه به حوزه نرم افزاری و فرهنگی، حلقه مفقوده بسیاری از معضلات ما در شهر به‌ویژه در حوزه ترافیک است.

وی ادامه داد: آموزش شهروندی و رویکردهای فرهنگی را باید با رویکرد اثرگذار تغییر رفتارهای انسانی پیش بگیریم، زیرا هزینه‌های آن از جیب مردم خواهد بود که در این زمینه مدیریت شهری باید ورود جدی داشته باشد.

اصولی با بیان اینکه دغدغه شورای پنجم و مدیریت شهری همدان هم در راستای رویکردهای فرهنگی است، ابراز امیدواری کرد: تعاملات و تبادل دیدگاه‌ها، اثربخشی لازم را به دنبال داشته باشد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری جامعه ایثارگری به زیر ۹ درصد رسید
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است