Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- محققان می گویند نوشیدن بالغ بر سه فنجان چای یا قهوه در روز برای کاهش تپش نامنظم قلب و ریسک سکته مفید است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ،یک فنجان قهوه حاوی حدود ۹۵ میلیگرم کافئین است. کافئین به عنوان محرک سیستم عصب مرکزی عمل می کند و موجب توقف تاثیرات آدنوزین می شود. آدنوزین یک ماده شیمیایی است که موجب فیبریلاسیون دهلیزی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیبریلاسیون دهلیزی شایع ترین نوع اختلال ضربان قلب است که موجب تپش سریع قلب می شود که در صورت عدم درمان، می تواند موجب بروز سکته شود.

نتایج نشان می دهد مصرف بالغ بر ۳۰۰ میلیگرم کافئین در روز می تواند برای بیماران مبتلا به آریتمی قلب یا تپش نامنظم قلب مفید باشد.

«پیتر کیستلر»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان آلفرد در ملبورن استرالیا، در این باره می گوید: «یک باور اشتباه وجود دارد که کافئین موجب بروز مشکلاتی در تپش قلب می شود.»

به گفته کیستلر، «نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه و چای دارای خواص بلندمدت ضدتپش قلب همراه با تاثیرات ضداکسایشی و ضد آدنوزین هستند.»

تیم تحقیق در این مطالعه به بررسی چندین تحقیق قبلی پرداخت: مطالعه ۲۲۸,۴۶۵ شرکت کننده نشان داد فراوانی ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که به طورمنظم قهوه می نوشند تا ۶ درصد کمتر است؛ بررسی ۱۱۵,۹۹۳ بیمار حاکی از کاهش ۱۳ درصدی این خطر بود.

مطالعه دیگر مربوط به بررسی ۱۰۳ بیمار بعد از حمله قلبی نشان داد آنهایی که به طورمیانگین ۳۵۳ میلیگرم کافئین در روز دریافت کردند شاهد بهبود در ضربان قلب شان بودند.

 

منبع:مهر

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟

شاید شنیده باشید که در میان مردم این باور وجود دارد که جوشاندن آب و مصرف آن برای سلامتی مفید است ولی دانشمندان کاملاً با این عقیده مخالف هستند.

به گزارش مشرق، فرآیند جوشاندن آب باعث حذف مواد جامد و از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا می‌شود و در نتیجه آب به قدری تمیز می‌شود که اغلب در اتاق‌های عمل استفاده می‌شود. با این حال، تقطیر فقط مواد بد آب را از بین نمی‌برد، بلکه همه چیزهای خوب را نیز از بین می برد.

آب مملو از مواد معدنی طبیعی است - کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فلوراید و آهن - که بدن ما برای عملکرد سالم به آنها وابسته است. با این حال، هنگامی که آب جوشانده می شود، به طور کامل از چیزی به جز اکسیژن و هیدروژن خالی می شود. به این ترتیب، نوشیدن بیش از حد آن می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود.

هنگامی که عرق می‌کنید مقدار قابل توجهی از املاح و مواد معدنی از بدن شما خارج می‌شود و اگر فقط آب مقطر مصرف کنید، قادر نخواهد بود مواد ضروری بدن را بازگرداند که می‌تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت شود که می تواند باعث کم آبی بدن، خستگی، سردرد و گرفتگی عضلات شود.

نوشیدن آب بدون کلسیم و منیزیم می تواند به ویژه برای نوزادان، کودکان و افراد باردار مضر باشد، زیرا در این موارد برای سلامت استخوان ها بیشتر مورد نیاز است.

البته این بدان معنا نیست که نمی توانید آب مقطر بنوشید. برای اینکه آب مقطر را بدون مشکل در رژیم غذایی خود بگنجانید، ضروری است که یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا مطمئن شوید که مواد معدنی ضروری خود را از جای دیگری دریافت می کنید.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازدید دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • نوشیدن این چای فشارتان را تنظیم می‌کند
  • (ویدئو) اولین تصاویر از آتش‌سوزی در گیلان؛ خانه‌های چوبی شهرک امامزاده ابراهیم (ع) دچار حریق شد
  • چه نوع آبی برای سلامتی مفید است؟
  • مراسم قهوه خوری خوزستان
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند