Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@05:50:48 GMT

27 درصد مردم از تلگرام کوچ کرده اند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۷۹۲۵

فیروزآبادی گفت: براساس گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما داده است حدود ۱۰ درصد از پیک ترافیک تلگرام در این مدت کاسته شده است و بیش از این مقدار شاهد فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی هستیم.

به گزارش صدای ایران،دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: کوچ مردم به پیام رسان‌های داخلی نشانه اعتماد آنان است و پیامی به خارجی‌ها دارد که وقتی تهدیدی برای کشور ما ایجاد شود همه با هم در برابر آن متحد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابوالحسن فیروزآبادی  دبير شوراى عالى فضاى مجازى گفت: چهارشنبه بعدازظهر که دولت اعلام کرد که از پیام رسان‌های خارجی خارج می‌شود شاهد یک جنب و جوش جدیدی در پیوستن به پیام رسان‌های داخلی هستیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: میزان فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی به شدت افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه از لحاظ کمی و کیفی شاهد جنب وجوش زیادی در پیام رسان‌های داخلی هستیم، گفت: حدود ۲۷ درصد از بازدید مطالب در تلگرام و ۱۷ درصد از تولید مطالب در تلگرام از بازه زمانی یاد شده به بعد کاسته شد.
فیروزآبادی افزود: براساس گزارشی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ما داده است حدود ۱۰ درصد از پیک ترافیک تلگرام در این مدت کاسته شده است و بیش از این مقدار شاهد فعالیت کاربران در پیام رسان‌های داخلی هستیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در کمتر از ۴ روز ۶ میلیون نفر به پیام رسان‌های داخلی اضافه شدند، گفت: در روز‌های اخیر شاهد استقبال و اعتماد مردم به پیام رسان‌های داخلی هستیم، ابتدا تمرکز ما بر کوچ دولتی هاست و کوچ دولتی‌ها قرار است تا چهارشنبه خاتمه پیدا کند.
وی افزود: برنامه ما پس از کوچ دولتی‌ها، کوچ بخش‌های غیردولتی و کسب و کارهاست.
فیروزآبادی گفت: بخشنامه‌های متعددی صادر شده است و جلسات متعددی با بخش خصوصی داشتیم و امیدواریم از روز سه شنبه یک کوچ منظم با سرعت بالا در بخش خصوصی داشته باشیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: برای حفظ نام و نشان تجاری کسب و کار‌ها در پیام رسان‌های داخلی هم برنامه ریزی‌هایی داشتیم و با هماهنگی‌های انجام شده حدود ۲۲ هزار کسب و کار که کد «شامک» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده بودند نام آن‌ها را در پیام رسان‌های داخلی حفظ کرده ایم و دامنه آن‌ها را تا زمانی که بصورت فعال استفاده کنند برای آن‌ها نگه می‌داریم.
وی درباره زمان مسدود شدن تلگرام گفت: فعلا هیچ زمانی مشخص نشده است، ما از مسدود کردن استقبال نمی کنیم، بلکه خواهان آن هستیم که مردم خودشان از تلگرام کوچ کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: کوچ مردم به پیام رسان‌های داخلی نشانه اعتماد آنان است و پیامی به خارجی‌ها دارد که وقتی تهدیدی برای کشور ما ایجاد شود همه با هم در برابر آن متحد می‌شوند.


منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی»، «با این راهکارهای ساده‌ از چین و چروک دور لب جلوگیری کنید»، «به خاطر دوست دارم گفتن شوهر به همسرش، باید به ۱۰ جا جواب میدادم»، «داستانی که از حال عاشقان میگوید؛ آه صاحب درد را باشد اثر»، «اژدها رو بین این همه خونه پیدا کن؛ تنها ۱۰ درصد افراد موفق میشن»، «شربت زعفران و بیدمشک یک نوشیدنی عالی برای فصل بهار که تر و تازه‌تان میکند»، «تست هوش / عدد گم شده را در ۵ ثانیه پیدا کنید» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «مدرسه آنلاین» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی

با این راهکارهای ساده‌ از چین و چروک دور لب جلوگیری کنید

به خاطر دوست دارم گفتن شوهر به همسرش، باید به ۱۰ جا جواب میدادم

داستانی که از حال عاشقان میگوید؛ آه صاحب درد را باشد اثر

اژدها رو بین این همه خونه پیدا کن؛ تنها ۱۰ درصد افراد موفق میشن

اگه زیاد سردرد میگیرید احتمالاً کمبود این ویتامینها را دارید

چگونه امتحانات نهایی را تک ماده کنیم؟

ناخنت چه شکلیه؟ / تست شخصیت شناسی

شربت زعفران و بیدمشک یک نوشیدنی عالی برای فصل بهار که تر و تازه‌تان میکند

تست هوش / عدد گم شده را در ۵ ثانیه پیدا کنید

دیگر خبرها

  • فیبر نوری ویژه کسب و کارها را افزایش می دهیم
  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • پیام کوتاه حاجی زاده به اسرائیل: 100 درصد می‌زنیم
  •  پیام‌رسان‌های ایرانی جریمه خواهند شد؟ + فیلم
  • ۶۰ درصد اعتبارات شهرستان تنگستان تخصیص یافت