Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@04:49:19 GMT

دل پُردرد مالکان مسکن مهر گرگان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۸۶۸۲

دل پُردرد مالکان مسکن مهر گرگان

به گزارش خبرنگار ایرنا این عده که امروز یکشنبه مقابل استانداری گلستان تجمع کرده بودند، خواستار رسیدگی مسوولان و شتاب گرفتن در تحویل خانه هایشان هستند.
آنها می گویند: با گذشت 11 سال از پرداخت های نقدی اولیه نه تنها هنوز واحدی واگذار نشده بلکه اغلب بلوک ها در مرحله اولیه ساخت و ساز است.
عباسی، قربانی و خانم رضایی از متقاضیان مسکن مهر گرگان با اظهاراتی مشابه به خبرنگار ایرنا گفتند: تاکنون طی چند مرحله و در مجموع 15 میلیون تومان پول پرداخت کرده ایم و قرار بود از طریق تخصیص یک وام 25 میلیون تومانی خانه هایمان تحویل شود که هنوز عملی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها با بیان اینکه مجری مسکن مهر حاضر نیست وجوه آنها را برگرداند؛ گفتند: مجری حتی فراتر از این درخواست پرداخت پول بیشتر نسبت به تعهد قبلی خود دارد این در حالیست که شمار دیگری از مالکان مسکن مهر خانه های خود را تحویل گرفته اند هرچند واحدهای تحویلی بعضا کامل نیست یا از امکانات اولیه نظیر آب؛ برق و گاز بی بهره است.
سرپرست مدیریت مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت تعاونی های مربوطه مسکن مهر خصوصی هستند بنابراین اعضا در سود و زیان آن شریک هستند.
اسدالله پناه یزدان افزود: در بلوک افراد معترض مجموعا 72 نفر نتوانسته اند آورده خود را در موعد مقرر پرداخت کنند لذا از واگذاری عقب مانده اند.
وی با بیان اینکه این افراد انتظار دارند براساس قیمت چند سال قبل خانه هایشان تکمیل و تحویل شود، گفت: هرچند نمی توانیم کار خاصی برای این افراد انجام دهیم اما در جلسه ای مصوب شد که بانک عامل رقم تسهیلات را افزایش دهد و از دیگر سو شرکت مجری باقیمانده آورده را کمتر کند.
این مسوول افزود: به نظر می رسد متقاضیان جامانده بازهم نتوانند از شرایط جدید استفاده کنند که در این صورت دیگر نمی توان برای آنها کاری انجام داد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای حداکثر همراهی و مساعدت با متقاضیان مسکن مهر و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی به کار خواهیم بست.
3014/2729
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 پول راه و شهرسازی استان ساخت و ساز گاز مسکن مهر موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ برنامه برای کمک به مستاجران

با توجه به آنکه اجاره‌بها بخش قابل توجهی از درآمد اقشار پایین را به خود اختصاص می‌دهد، دولت هفت برنامه را برای کنترل‌بخشی به بازار مسکن و اجاره بها در دستور کار قرار داده که از جمله آن می‌توان به طرح ساماندهی اجاره‌بها، پرداخت تسهیلات ودیعه و برنامه ساخت چهار میلیون واحد مسکونی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال گذشته بازار مسکن در مقیاس کلی رشد متناسب با نرخ تورم را سپری کرد، شاخص رشد سالیانه اجاره بها در پایان سال گذشته ۳۹.۶ درصد بود که با تورم عمومی ۴۰.۷ درصد تقریباً در یک میزان قرار گرفت.

با توجه به نوسانات شدید قیمت مسکن از سال ۱۳۹۶ به بعد، بازار اجاره متناسب با آن رشد نکرد. معمولاً بازار اجاره با فاصله زمانی، خود را با قیمت‌ها در بازار مسکن هم‌تراز می‌کند، اما مسئله این است که در هفت سال گذشته رشد قیمت مسکن در هیچ سالی به طور کامل متوقف نشده است.

اما دولت سیزدهم برنامه‌هایی را برای کمک به اقشار اجاره نشین در دستور کار قرار داد. طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و امکان دریافت کد رهگیری رایگان از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته برای تعادل‌بخشی به بازار اجاره انجام شد.

طبق آخرین آماری که معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده تاکنون بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره رایگان در سامانه خودنویس به ثبت رسیده است.

اما با وجود تلاش‌ها در جهت ساماندهی بازار اجاره، قیمت‌های رهن و اجاره در مناطق شهری بخصوص کلانشهرها بخش قابل توجهی از هزینه خانوارهای متوسط و کم درآمد را به خود اختصاص می‌دهد به طوری که در مواقعی نرخ اجاره تا ۷۰ درصد درآمدهای خانوارها را در بر می‌گیرد.

طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی که از سال ۱۴۰۱ در دستور کار دولت و مجلس قرار گرفت و ۱۹ آذر ۱۴۰۲ به منظور تأمین نظر شورای نگهبان توسط نمایندگان مجلس اصلاح شد. این طرح هم‌اکنون برای اظهارنظر در اختیار شورای نگهبان قرار دارد و انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۳ به نتیجه برسد.

اما برای افزایش توان اقشار اجاره‌نشین، دولت سقف تسهیلات ودیعه مسکن را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد که طبق آخرین آمار تا کنون این وام به بیش از ۳۹۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.

یکی دیگر از اقدامات، عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن است که به باور بسیاری از کارشناسان می‌تواند در کنترل‌بخشی به بازار مسکن و اجاره مؤثر باشد، سال گذشته برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ۵۹ هزار واحد خالی از سکنه برای دریافت مالیات به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

رسیدن ۲.۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن به مرحله ساخت، پرداخت وام ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت به واحدهای خودمالکی و پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی از دیگر برنامه‌هایی است که دولت سیزدهم به منظور خانه‌دار کردن اقشار اجاره‌نشین در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 739265

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • وعده وزیر راه: هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • استاندار مرکزی: عقب افتادگی‌ حوزه مسکن باید در سال ۱۴۰۳ جبران شود
  • تحویل سه هزار واحد مسکن مهر پردیس تا خرداد ماه
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران