Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، سومین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن لحظاتی قبل به کار خود پایان داد تا تنها یک روز دیگر به پایان مرحله مقدماتی این مسابقات باقی مانده باشد. این مسابقات در سومین روز از برگزاری رقابت ها - بدون احتساب روز افتتاحیه - از نیمه گذشت و تنها سه روز دیگر تا پایان این مسابقات و برگزاری مراسم اختتامیه باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر همین اساس در سومین روز این مسابقات و در نوبت صبح مجموعاً 15 قاری و حافظ کل قرآن کریم در دو بخش روشندلان و بزرگسالان رقابت خود را برگزار کردند. تلاوت ابتدایی نوبت صبح این روز را «مهدی عبرتی» قاری نوجوان کشورمان انجام داد.
در مسابقات نوبت صبح که از ساعت 9 تا 13 در جریان بود، شاهد اجرای مصطفی اصفهانیان، نماینده ایران در رشته حفظ کل قرآن کریم بودیم، اصفهانیان که در نوبت صبح اجرا داشت در گفت وگو با خبرنگار ایکنا، از کسب نمره ای مطلوب در مرحله مقدماتی سخن گفت.
در نوبت صبح همچنین شرکت کنندگان روشندل حاضر در این رقابت ها از موسسه مجتمع نابینایان رودکی بازدید کردند. در این بازدید توضیحاتی در مورد این مرکز برای روشندلان قاری و حافظ قرآن کریم داده شد.
نوبت بعدازظهر این مسابقات تحت تأثیر خبر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اصلی مسابقات قرار گرفت که البته این مهم رخ نداد و در نهایت معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در سالن حضور یافت.
همچنین در این نوبت حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی و چند نفر از معاونین در سالن محل برگزاری مسابقات حضور یافته و گفت وگوهایی با رسانه ها انجام دادند.طیبی همچنین در گفت وگوی زنده تلویزیونی نیز حضوریافت.
نوبت بعدازظهر امروز از ساعت 16 و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مهدی شایق، قاری ممتاز کشورمان شروع به کار کرد و تا ساعت 20 که همزمان با تلاوت اذانگاهی حمید شاکرنژاد، قاری بین المللی کشورمان شد، ادامه یافت. در نوبت بعدازظهر مجموعاً شش قاری و حافظ قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند.
برنامه اصلی نوبت بعدازظهر روز سوم این مسابقات، برنامه تجلیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بود. در این بخش از مدیران کل ادارات اوقاف و امور خیریه، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسان قرآن و عترت اوقاف وارشاد، پنج حافظ کل قرآن کریم، چهار موسسه قرآنی و پنج مربی قرآن تجلیل شد.
همچنین در این بخش از سه رسانه فعال در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تجلیل به عمل آمد که در بین آنها نام خبرگزاری بین المللی قرآن نیز قرار داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: امسال دو جلسه بسیار خوبِ هم اندیشی با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. یک جلسه مدیران رسانه‌ها حضور داشتند و یک جلسه با اصحاب هنر بود که در هر دو جلسه همه بزرگان حضور داشتند و مباحث بسبار خوبی مطرح شد و رئیس‌جمهور دستورات روشنی را برای حل مشکلات اصحاب هنر و رسانه صادر کردند.

وی افزود: دیشب برای پیوست‌های فرهنگی شعار سال جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد داشتیم. 

وزیر ارشاد گفت: همچنین ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. 

اسماعیلی ادامه داد: کتاب‌های اندیشمندان غیرمسلمان در خصوص ائمه اطهار با حضور نویسنده لبنانی این کتاب‌ها رونمایی شد. انشاالله در ۱۰۰ جلد کتب مربوط به این اندیشمندان که در خصوص زندگی آل‌الله است با حضور اندیشمندان غیرایرانی مسلمان رونمایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ با اشاره به برگزاری جشن دیروز به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در استادیوم آزادی تأکید کرد: امروز رئیس جمهور در جلسه دولت از جشن امام حسنی ها تقدیر کرد، برنامه بسیار خوبی بود از کسانی که زحمت کشیدند و این مراسم شورانگیز و پر از نشاط دینی را با حضور خانواده ها در ورزشگاه آزادی برگزار کردند، تشکر می کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد
  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • گزارشی از آخرین شب برگزاری بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم/ حضور وزیر ارشاد در برنامه ویژه عتبه عباسی
  • مروری بر اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن کریم
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • از اکران انیمیشن سینمایی «بی پلاک» برای اولین‌بار تا کنسل شدن حضور رئیس جمهور در نمایشگاه قرآن