Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:53:49 GMT

دو شیعه پاکستان در کویته کشته شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۸۷۴۶

دو شیعه پاکستان در کویته کشته شدند

اسلام آباد - ایرنا - دو نفر از شیعیان شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان شامگاه یکشنبه توسط تروریست ها کشته شدند.

به گزارش ایرنا تارنمای اینترنتی 'اکسپرس تریبیون' پاکستان در خبری اعلام کرد: در این حمله هدفمند تروریستی که در کویته به وقوع پیوست، حداقل دو شیعه وابسته به جامعه 'هزاره' کشته و یک پلیس نیز زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش های اولیه، این افراد در حال خروج از شهر کویته بودند که مهاجمان ناشناس، آنان را هدف گلوله قرار دادند.
به گزارش ایرنا روز 29 فروردین ماه سال جاری نیز، یکی دیگر از اعضای جامعه شیعیان پاکستان در کویته در حمله ای ترور شد.
به تازگی دو تن از شیعیان هزاره روز 12 فروردین ماه سال جاری - در بازار قندهاری شهر کویته یکی از شلوغ ترین مراکز این شهر، به دلیل شیعه بودن هدف گلوله عناصر تکفیری قرار گرفتند.
جمعی از اعضای جمعیت هَزاره شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان با برپایی تحصن اعتراض‌آمیز، به کشتار شیعیان در این ایالت اعتراض کردند.
بر این اساس، در چهار ماه گذشته (از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون) 38 تن از شیعیان در شهر کویته بلوچستان مورد حمله تروریستی قرار گرفته اند.
آساق**6125**شبس*1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين كشتار شيعيان كويته پاكستان ترور شيعيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند

رضا شریفی در دیدار با خانواده معظم شهدای سیب و سوران در زابل، اظهار کرد: درک مقام شهید و شهادت به راحتی امکان پذیر نیست همچنین برای هر کسی توفیق شهادت حاصل نمی‌شود، همه ما زندگی و آبرویمان را مدیون خون شهیدان و خانواده آنها هستیم.
وی با اشاره به آیه شریف وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ بیان کرد: براساس آیات قرآنی نباید تصور کنیم کسانی که ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻠﻜﻪ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﺭﻭﺯی ﺩﺍﺩﻩ ﻣﻰ‌ﺷﻮﻧﺪ شیعه و سنی نیز به این موضوع اعتقاد دارند بسیاری از کسانیکه اعتقاد و تقوایشان بالاست می‌گویند روح شهید حاضر و ناظر بر رفتار ما است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خانواده شهدا بالاترین سرمایه خود را که فرزندانشان بودند تقدیم نظام کردند بنابراین باید هر کاری که از دستمان بر می‌آید برای خانواده این افراد انجام دهیم تا مدیون آنها نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: هر زمانی که حرف از پیشرفت سیستان و بلوچستان به میدان می‌آید عده‌ای سعی در خراب کردن چهره استان دارند به عنوان مثال در سال ۸۱ که رهبر معظم انقلاب به استان سفر کرد و مصوباتی در سفر خود به استان داشت حادثه تاسوکی اتفاق افتاد و پس از آن موضوع مسجد‌ها و مسائل قومی و مذهبی به میان آمد دشمن در آن زمان تلاش می‌کرد تمرکز اجتماعی را بهم بزنند و همین موضوعات سبب شد استان دچار یکسری عقب ماندگی‌ها شود.
شریفی تصریح کرد: در حال حاضر نیز دشمن به دنبال این است شیعه و سنی را نسبت به هم بدبین کنند، اما به برکت خون شهیدان و دعای خیر پدر و مادر شهدا این بار نمیتواند به مقاصد شوم خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • فیلم| بازتاب حمله موشکی به صهیونیست‌ها در پاکستان
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند