Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:16:21 GMT

با انواع نان پيتزا آشنا شويد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۹۱۵۳

با انواع نان پيتزا آشنا شويد

خبرگزاري آريا -

نان پيتزا اين قابليت را داشته که با نوآوري آشپزها ماهيت يک پيتزا را تعيين کند
آن هايي که با درست کردن پيتزا سر و کار دارند خوب مي دانند که اين محبوب ترين غذاي دنيا چه تاريخچه طولاني و مفصلي پشت سر دارد. همواره حدس هايي درباره اين که چه کسي اولين پيتزا را درست کرد وجود داشته است اما براساس يک اجماع کلي پيدايش آن به سده هجدم در ناپل ايتاليا برمي گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان دوران آشپزها به طعم خود تغييراتي در آن ايجاد کرده و چيزهاي جالب و جديدي به پيتزاي دوست داشتني اضافه کردند. خواه پيتزايي به سبک بشقاب گود ِ شيکاگو باشد يا پيتزاي دراز و مسطح کاليفرنيايي با کالاماري و سس پستو. اين غذاي محبوب در طول زمان دستخوش تغييرات زيادي در طعم و شکل خود شده و از آنچه در ابتدا بوده فاصله گرفته است، به ويژه وقتي نوبت به نان پيتزا مي رسد!
نان پيتزا به عنوان پايه پيتزا و بسته به رسپي مورد استفاده همواره اين قابليت را داشته که با نوآوري آشپزها ماهيت يک پيتزا را تعيين کند. نان پيتزا نه تنها به مشخص کردن طعم، بافت، ضخامت و انتخاب موادي که روي آن قرار مي گيرند کمک مي کند بلکه در پروسه تهيه آن روي نحوه سرو و ظاهر پيتزا نيز تاثير مي گذارد. تجربه درست کردن خميرهاي مختلف براي ايجاد جذابيت و تنوع بيشتر در منو براي رستوران داران يک روش خوب براي جذب مشتري است.
اگر مي خواهيد بدانيد بهترين نان پيتزا براي شما کدام است، ما در اين مطلب نگاه مختصري داريم به چند نوع از بهترين نان هاي پيتزا در جهان.
انواع نان پيتزا را بشناسيم
نان نازک
پيتزا ناپولي
همانطور که پيشتر گفتيم پيتزاي ناپولي به عنوان پيتزاي اصيل ايتاليايي شناخته شده است. ويژگي پيتزاي ناپولي بافت ترد و نازک آن است و براي اين که واقعا يک پيتزاي ناپولي اصيل باشد بايد در تهيه آن نکات ريزي رعايت شود. پيتزاي ناپولي بايد در تنور هيزمي گنبدشکل درست شود. خمير آن حتما بايد با دست باز شود، نه به کمک ابزار و ضخامت خمير نبايد بيشتر از 35 سانتي‌متر در اطراف و بيش از يک سوم سانتي‌متر در مرکز باشد. پيتزاي ناپولي کلاسيک حاوي سس مارينارا و مارگاريتا مي‌شود و طعم، رايحه و بافت خود را از تنور هيزمي مي گيرد. به اين ترتيب مي توان اصيل‌ترين و بهترين نان پيتزاي ناپولي را تهيه کرد.

ويژگي پيتزاي ناپولي بافت ترد و نازک آن است
پيتزا نيويورک
پيتزاي نيويورکي معمولا به شکل يک برش بزرگ با لبه هاي پهن است و از سده 1900 تا کنون يک سبک تجاري پيتزا در شمال شرق آمريکا بوده است. لبه هاي نان پيتزاي نيويورکي تردي ملايم و بيشتر نرم و انعطاف‌ پذير است، آنقدر که مي‌توانيد برش بزرگ آن را از وسط تا کنيد. نان پيتزاي نيويورکي طعم و بافت منحصر به فرد خود را از گلوتن بسيار زياد آرد و مواد معدني موجود در آب شهر نيويورک مي‌گيرد. جالب است بدانيد که برخي از رستوران‌ها در شهرهاي ديگر، براي تهيه اين پيتزا آب شهر نيويورک را وارد مي‌کنند.

پيتزاي نيويورکي معمولا به شکل يک برش بزرگ با لبه هاي پهن است
پيتزا سنت لوئيز
ويژگي بارز پيتزاي سنت لوئيز نان نازک، ور نيامده و کراکر مانندي دارد و تکه هاي آن به شکل مربع يا مستطيل بريده مي شوند. به اين نوع بريدن، برش مهماني مي گويند و در پيتزا فروشي هاي غربي و مرکزي آمريکا در جمع هاي دوستانه و خانوادگي طرفداران زيادي دارد.

تکه هاي پيتزا سنت لوئيز به شکل مربع يا مستطيل بريده مي شوند
نان تخت
در يکي دو دهه گذشته نان تخت و يکدست محبوبيت زيادي پيدا کرده است چرا که افراد نسبت به سلامت خود و چيزي که مي‌خورند حساسيت بيشتري پيدا کرده‌اند. نان نازک‌تر و تردتر براي پيش غذا و پيتزاهاي يک نفره مناسب است زيرا به اندازه نان هاي ديگر سيرکننده نيست و مشترياني که نگران رژيم غذايي خود هستند حس عذاب وجدان کمتري تجربه مي کنند. ظاهر هنرمندانه اين نان صاف و ترد آن را تبديل به گزينه جذاب براي گوشت چرخ کرده و موادي مثل اسفناج و سس بالزاميک کرده است.

نان نازک تر و تردتر براي پيش غذا و پيتزاهاي يک نفره مناسب است
نان ضخيم
پن پيتزا (پيتزاي تابه‌اي سنتي)
پيتزاي تابه‌اي سنتي يا همان پن پيتزا نه نازکي و ترد است نه در دسته پيتزاهاي ضخيم جا مي گيرد. اين پيتزا ضخامتي متوسط دارد و از اين رو محبوب اغلب افراد است. اين سبک از نان پيتزا توسط کمپاني پيتزا هات رواج پيدا کرد و به طعم کره‌اي، سرخ شده در تابه و مغز پر و نرم آن معروف است. براي روي اين نوع نان مي شود از مواد و طعم هاي متنوعي استفاده کرد.

پيتزا تابه اي ضخامتي متوسط دارد و از اين رو محبوب اغلب افراد است
پيتزا ديپ ديش
پيتزاي ديپ ديش که به پيتزاي سبک شيکاگو معروف است، لبه هاي بلندي دارد که باعث مي شود داخل آن مقادير زيادي از مواد داخل پيتزا به علاوه پنير و سس جا بگيرد. لبه نان اين پيتزا گاهي تا 5 سانتي متر ارتفاع دارد. نان پيتزاي ديپ ديش در يک تابه گود و چرب پخته مي شود و حالتي سوخاري دارد. اين نان معمولا که حاوي آرد ذرت، آرد سمولينا يا گاهي رنگ خوراکي است رنگي زرد و بافت و طعمي منحصر به فرد دارد.

لبه نان پيتزا ديپ ديش گاهي تا 5 سانتي متر ارتفاع دارد
پيتزا سيسيلي
پيتزاي سيسيلي تفاوت زيادي با نان نازک و ترد ناپل دارد و به نان ضخيم و چهارگوش‌ شهرت دارد، ضخامتي که اغلب به 2/5 سانتي متر مي رسد. مهاجران ايتاليايي از سيسيلي دستور پخت اين پيتزا را با خود به آمريکا آوردند و اين پيتزا امروزه در مناطق ايتاليايي آمريکايي نشين مثل بوستون و نيوجرزي محبوبيت زيادي دارد.

پيتزاي سيسيلي تفاوت زيادي با نان نازک و ترد ناپل دارد و به نان ضخيم و چهارگوش‌ شهرت دارد
فوکاچيا
برخلاف نان هاي تردي که تا الان نام برديم، فوکاچيا هيچ سس پوشاننده اي ندارد. نان ضخيم و خمير مانند آن که قبل از پخت خوب با روغن زيتون و سپس با پنير، سبزيجات و ادويه جات پوشانده مي شود بافتي براق به آن مي دهد. اين پيتزا مي تواند يک مکمل خوب براي سفره و يک پيش غذاي ساده و خوشمزه باشد.

فوکاچيا هيچ سس پوشاننده اي ندارد
منبع : kalleh.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی

اسماعیل جباری گفت: صید امسال تقریباً مشابه پارسال است.

فصل صید در دریا هر ساله از نیمه‌های مهر آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سپاه و بسیج با آثار شهید مطهری آشنا شوند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید