Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ این روزها بیش از هر بازیگر هالیوود و بالیوود در جهان معروف است. توییت‌های جنجالی و اقدامات غیر مترقبه از او یک رئیس جمهور غیر قابل پیش‌بینی ساخته است. حالا او بازار نشر آمریکا را هم در دست دارد. ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سر درآوردن از زندگی سیاستمداران همیشه یکی از موضوعات مورد علاقه مردم بوده است؛ اینکه آنها چطور زندگی می‌کنند، چه می‌خورند، آیا اهل فیلم و ورزش هستند؟ اگر نیستند اوقات فراغت خود را چطور می‌گذرانند؟ از چه کسی بیشتر الهام می‌گیرند و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هزاران پرسش دیگری که گاه می‌توان با مطالعه کتاب‌هایی درباره آنها، به تمامی این پرسش‌ها پاسخ داد. بخشی از زندگی مرموز سیاستمداران جهان معمولاً پس از کناره‌گیری آنها از دنیای سیاست، از زبان خودشان یا نویسنده‌ای که این شانس را داشته به زندگی او سرکی بکشد، روایت می‌شود. در این تمام سیاستمدارانی که از آنها کتاب خوانده‌اید یا نامشان را شنیده‌اید، شاید کسی به اندازه دونالد ترامپ مورد علاقه نویسندگان نبوده است. رئیس جمهور فعلی آمریکا فعلاً مرکز توجه کسانی است که کمی به دایره سیاست نزدیک‌اند و البته دستی در نوشتن دارند.

مطالعه درباره زندگی و خاطرات سیاستمداران همیشه طرفداران پر و پا قرصی در ایالت متحده آمریکا داشته است، اما طبق آمار منتشر شده کتاب‌هایی که درباره زندگی دونالد ترامپ از سال 2016 تاکنون به چاپ رسیده‌اند، این اقبال را داشته‌اند که در مدت‌زمانی نبض بازار کتاب را به دست بگیرند؛ چه کتاب‌هایی که در تأیید او نوشته و چه آثاری که با نگاهی انتقادی درباره او به چاپ رسیده‌اند. 

بنا بر گزارش نیویورک تامیز، کتاب‌هایی که در تأیید رئیس جمهور فعلی آمریکا نوشته شده‌اند، تنها توانسته‌اند بین یک تا یک و نیم هفته در صدر کتاب‌های پرفروش هر ماه قرار بگیرند، اما در این میان آثاری که با نگاه انتقادی به زندگی و افکار ترامپ نوشته شده‌اند، از استقبال بیشتری بهره‌‌مند بوده و توانسته‌‌اند حدود سه هفته در صدر آثار پرفروش معرفی شوند. البته این گزارش تأکید کرده است که اطلاعات ارائه شده، جدای از کتاب «آتش و خشم: کاخ سفید ترامپ از درون» نوشته مایکل ولف است؛ کتابی که علی‌رغم تلاش رئیس جمهور آمریکا برای عدم انتشار، در نخستین روز از عرضه نایاب شد و صف طولانی خریداران به یکی از تیترهای مهم خبری تبدیل شد.

میلیون‌ها نسخه از «آتش و خشم» با تشکیل صف‌های طولانی در روزهای ابتدایی توزیع فروخته شد

این گزارش همچنین اضافه کرده است که بررسی‌های انجام شده، کتاب جدید رئیس اسبق اف‌بی‌آی را در نظر نگرفته است. این اثر که به تازگی نوشته و منتشر شده است، ترامپ را به عنوان یکی از رؤسای مافیا در آمریکا معرفی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که کتاب «The Higher Loyalty» نوشته جیمز کومی با توجه به نگاه انتقادی که او نسبت به رئیس جمهور آمریکا دارد و از ناگفته‌ها و ناشنیده‌های بسیاری سخن خواهد گفت، چند هفته از بازار کتاب را در قبضه خود بگیرد.

جدول ذیل میزان فروش کتاب‌هایی را که با رویکرد انتقادی یا حمایتی درباره ترامپ نوشته شده‌اند، نشان می‌دهد:

انتهای پیام/

R1013197/P1361/S4,35/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام