Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@16:32:17 GMT

انتخاب سنگ‌ مناسب براي کابينت آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۹۳۷۱

انتخاب سنگ‌ مناسب براي کابينت آشپزخانه

خبرگزاري آريا -
از حدود سي سال پيش تاکنون، در اکثر خانه هايي که ساخته مي شوند، سنگ گرانيت به عنوان اولين انتخاب براي رويه کانتر آشپزخانه مورد توجه قرار مي گيرد و اغلب آن را به عنوان سنگ کابينت مي شناسند. اما اين روزها استفاده از اين نوع سنگ، همچون گذشته به عنوان انتخاب اول و آخر همه طراحان دکوراسيون شناخته نمي شود، و جايگزين هاي بسيار مدرن تر و بهتري براي سنگ گرانيت وارد بازار شده است که علاوه بر ماندگاري بهتر، داراي ظاهر امروزي تر و شيک تري نيز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سنگ گرانيت به عنوان اولين انتخاب براي رويه کانتر آشپزخانه مورد توجه قرار مي گيرد
به عنوان مثال در ميان سنگ هاي مخلف، انواع کوارتز، طرفداران بسيار بيشتري پيدا کرده است و جايگزين مناسبي هم براي مدل هاي قديمي گرانيت به شمار مي رود. در واقع اگر تقابل ميان سنگ گرانيت و سنگ کوارتز را به عنوان نبردي در زمينه طراحي دکوراسيون آشپزخانه تجسم کنيم، بدون شک سنگ کوارتز پيروز اين نبرد خواهد بود.
اگر به فکر نوسازي آشپزخانه قديمي خودتان هستيد و مي خواهيد دکوراسيون امروزي تري را براي اين بخش از خانه خود انتخاب کنيد، حتما به سراغ سنگ کوارتز به عنوان رويه کانتر آشپزخانه خواهيد رفت. در عوض سنگ گرانيت ظاهر قديمي تري به آشپزخانه تان خواهد داد. سنگ هاي گرانيت داراي رگه هايي از رنگ طلايي در ظاهر خود هستند و معمولا پس از صيقل دادن، ظاهر شلوغ و درهمي دارند. به همين دليل اگر مي خواهيد دکوراسيون يکدستي در آشپزخانه پياده کنيد و ظاهر شيک تري به فضاي موجود در آشپزخانه ببخشيد، مطمئنا گرانيت برايتان انتخاب مناسبي نخواهد بود و بهتر است از سنگ کوارتز استفاده کنيد.

انواع کوارتز جايگزين مناسبي هم براي مدل هاي قديمي گرانيت به شمار مي رود
همچنين بايد به اين نکته توجه کرد که در طراحي هاي مدرني که براي دکوراسيون آشپزخانه ارائه مي شود، اغلب رنگ هايي پيشنهاد مي گردد که با ظاهر ساده و مينيماليستي آشپزخانه ها مطابقت بيشتري داشته باشند و رنگ هاي سردتر و به ويژه طيف هاي خاکستري و سفيد در اولويت قرار مي گيرند. در چنين مواردي هم سنگ کوارتز بسيار مناسب تر خواهد بود.
در مقايسه ميان دو سنگ گرانيت و کوارتز، بايد به سازگاري هرکدام از آنها و فرايند توليدشان با طبيعت نيز توجه کنيم. با وجود آنکه هر دوي اين سنگ ها از طبيعت استخراج مي شوند، اما فرايند آماده سازي و تراش دادن آنها براي عرضه در بازار نيازمند استفاده از مواد شيميايي براي صيقل دادن و شکل دادن به آنهاست.
سنگ گرانيت عمدتا جنسي متخلخل دارد و اغلب ناهمواري هاي زيادي روي آن ديده مي شود. به همين دليل حجم استفاده از چنين موادي در فرايند ساخت سنگ کابينت ها، معمولا بيشتر است. همچنين گرانيت داراي مقادير کمي از مواد راديواکتيو به نام رادون است که اگرچه ميزان آن بسيار ناچيز مي باشد، اما مي تواند مورد توجه قرار گيرد.

سنگ کوارتز بسيار مناسب تر خواهد بود
ولي سنگ هاي کابينتي ساخته شده از کوارتز، معمولا داراي 90 درصد از مواد کوارتز مي باشند، و مابقي حجم آنها از انواع پليمرها، رنگ و رزين تشکيل مي شود که باعث بالا رفتن استحکام و ماندگاري آنها خواهد شد. همانطور که مي دانيم، وجود رزين به اندازه تشعشعات رادون در محيط زندگي خطرناک نيست. بنابراين با توجه به اين موارد مي توان کوارتز را گزينه بسيار بهتري براي استفاده در دکوراسيون آشپزخانه به شمار آورد.
چنانچه اشاره شد، اگر بخواهيد از رنگ هاي مختلفي از سنگ هاي آشپزخانه روي کانتر و در تناسب با کابينت ها استفاده کنيد، سنگ کوارتز، گزينه هاي بسيار بهتري را پيش رويتان قرار مي دهد. از آنجا که در مراحل فراوري کوارتز، برخي مواد رنگي به آن اضافه مي شود، سطح اين ماده مي تواند رنگ هاي متنوعي داشته باشد. فرقي نمي کند که به دنبال انواع مختلفي از طيف سبز رنگ باشيد، يا رنگ هاي طيف سفيد را ترجيح بدهيد، به هرحال کوارتز تمام اين انتخاب ها را برايتان فراهم مي کند.

سنگ کوارتز، داراي رنگ هاي متنوعي مي باشد
در عين حال از نظر استحکام و کارايي نيز مي توان گفت که براي دکوراسيون آشپزخانه، کوارتز گزينه بسيار بهتري است. در واقع کوارتز نسبت به سنگ گرانيت انعطاف بسيار بيشتر و استحکام بالاتري دارد و مي تواند در بسياري از مواردي که گرانيت کارايي ندارد، مورد استفاده قرار گيرد. به عنوان مثال در کانترهايي که درون آنها سينک ظرفشويي طراحي شده است و نياز به تراش هايي با ظرافت بالا در حاشيه هاي آن وجود دارد، کوارتز کمک بسيار بيشتري به شما خواهد کرد. به اين ترتيب در لبه سنگ کابينت، برش هاي بهتري نسبت به گرانيت خواهيد داشت و بدون داشتن هيچگونه ترک اضافي و يا سطوح متخلخل مي توانيد سطحي صاف و صيقلي در اختيار داشته باشيد.

کوارتز نسبت به سنگ گرانيت انعطاف بسيار بيشتر و استحکام بالاتري دارد
از آنجا که سطح سنگ کوارتز معمولا به صورت طبيعي صاف تر و صيقلي تر است، به خصوص در هنگام برش و تراشکاري نياز به آب بندي يا صافکاري وجود نخواهد داشت و از اين بابت مي تواند کاملا خيالتان را راحت کند. اين مورد با توجه به سطوح متخلخل گرانيت، ويژگي بسيار مهمي محسوب مي شود. به همين دليل معمولا سطح کوارتز تميزتر و شکيل تر به نظر مي رسد و هيچگونه ناهمواري به طور طبيعي وجود نخواهد داشت. با وجود آنکه از نظر ميزان سختي، اين دو نوع سنگ تا حدود زيادي به يکديگر شباهت دارند، اما کوارتز بافت متراکم تري نسبت به گرانيت دارد و همين امر ويژگي هاي بسيار مثبتي را رقم مي زند و باعث مي شود که کوارتز کارايي بسيار بهتري نسبت به گرانيت داشته باشد.
اگر به فکر تغيير دکوراسيون آشپزخانه خود افتاده ايد و قصد داريد تغييرات بنياديني در آن ايجاد کنيد، حتما در کنار انتخاب کابينت هاي جديد، دوست داريد که کانتر آشپزخانه را نيز به روز و مدرن نماييد. بنابراين بهترين انتخابي که مي توانيد داشته باشيد، استفاده از سنگ کوارتز است. علاوه بر آشپزخانه، از کوارتز مي توانيد براي سنگ روشويي دستشويي و حمام نيز بهره ببريد و با توجه به رنگ محيط، کاشي ها، کابينت ها و ديگر اجزاي دکوراسيون، از رنگ هاي مختلف آن استفاده نماييد.

سنگ کوارتز کانتر آشپزخانه را نيز به روز و مدرن مي کند
آنچه که باعث مي شود از انتخاب خودتان مطمئن باشيد، گزينه هاي متنوع با رنگ هاي مختلف و طرح و برش هاي متفاوتي است که با انتخاب کوارتز به جاي گرانيت، پيش رويتان قرار مي گيرد. شايد با وجود تمام اين ويژگي هاي مختلفي که اشاره شد، به مزيت هاي استفاده از کوارتز در طراحي هاي جديد و مدرن دکوراسيون آشپزخانه پي برده باشيد.
منبع : bartarinha.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این روزها اغلب ساکنان نیمکره شمالی برای پوشیدن لباس‌های خنک و رهای بهاره و تابستانه آماده می‌شوند. در این میان، برای برخی انتخاب لباس به عاملی مهم‌تر از دمای هوا و سلیقه شخصی بستگی دارند؛ کسانی که حساسیت‌ فصلی دارند و در فصل بهار، هم‌زمان با افزایش میزان غبار و گرده گیاهان و هاگ قارچ‌ها در هوا، با انواع و اقسام ناراحتی‌ها از جمله خارش پوست درگیرند.

بیشتر بخوانید: هنگام استفاده از حشره‌کش‌ها به این نکات دقت کنید

متخصصان بهداشتی به کمک این افراد آمده‌اند تا با ارائه راهنمایی‌های کاربردی برای تغییر در سبک پوشش به آن‌ها کمک کنند کمی از سختی‌های این مشکل بکاهند.

یکی از اولین کارهایی که می‌توان انجام داد، این است که به‌ محض رسیدن به خانه لباستان را عوض کنید تا گرده‌های معلق در هوا را که به الیاف لباس چسبیده‌اند، با خود به اتاق نشیمن و اتاق خواب منتقل نکنید.

رد شدن از زیر درختان پرشکوفه یا قرار گرفتن در معرض نسیم بهاری هم می‌تواند موها را پر از گرده و غبار کند. بنابراین پوشاندن سر با کلاه یا سربند کمک می‌کند این گرده‌ها را با خود تا روی بالشتان نبرید. اگر هم ترجیح می‌دهید موهایتان آزاد و رها باشند، یک دوش سریع می‌تواند به خلاص شدن از شر گرده‌های حساسیت‌زا کمک کند.

اگر لباس‌های شسته‌شده‌ را در هوای آزاد پهن می‌کنید، توصیه می‌شود این کار را در ابتدای روز یا هنگام عصر انجام ندهید، زیرا در این زمان‌ها میزان گرده‌های معلق در هوا به بالاترین حد می‌رسد.

محققان پنج تا از رایج‌ترین پارچه‌ها در ایالات متحده (پنبه، پشم، پلی‌استر، ابریشم و کتان) را از نظر میزان جذب گرده‌ بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که انواع بافت‌ لباس می‌تواند به عنوان جمع‌کننده‌های غیرفعال گرده عمل کند و تفاوت‌ها در فراوانی گرده‌های مختلف به محیط‌های روستایی، حومه‌ای و شهری بستگی دارد. به عقیده آن‌ها، لباس یکی از عوامل اصلی ورود غبارهای حساسیت‌زا به فضاهای بسته مانند خانه، محل کار یا فضاهای عمومی است. البته شستشو با آب و مواد شوینده اکثر گرده‌ها را از پارچه پاک می‌کند اما اگر شرایط شست‌وشوی هرروزه فراهم نیست، باید لباس‌های بیرون را در مکانی محافظت‌شده (مانند کمد لباس جداگانه) نگه داشت.

توصیه دیگری که هم راهگشا است و هم می‌تواند زیبایی‌های این فصل را تکمیل کند، همراه داشتن یک شال پنبه‌ای برای پوشاندن سر، گردن و شانه‌ها هنگام رد شدن از مکان‌هایی است که منبع انتشار گرده‌اند؛ مانند پارک‌ها یا فضای سبز.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228736 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • رنگ‌های مناسب هر فصل رو بشناسیم (فیلم)
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود