Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@21:30:38 GMT

تامین کلسیم بدون نیاز به لبنیات

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۱۹۹۴۰۵

به گزارش دکترسلام، کاکائو ارگانیک فرآوری نشده، لقب جدیدترین ماده مغذی روز را به خودش اختصاص داده است. این محصول از همان درختی که شکلات از آن گرفته می شود، بدست می آید.

کاکائو مغذی و فرآوری نشده به شکل های تکه های کوچک خرد شده یا پودر در دسترس هستند که از هر دو شکل آن می توان به عنوان شیرین کننده های طبیعی یا به عنوان ترکیب اضافه شده به اسموتی ها، آرد جو دوسر و درمان های گیاهی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامت قلب
بر اساس برخی گزارشات در حدود صدها سال پیش، قوم آزتک ها، قومی که در قرن ۱۴ تا ۱۶ میلادی در مرکز کشور مکزیک زندگی می کردند، از اثرات و فواید کاکائو بر قلب آگاه بودند. بر اساس اطلاعات بدست آمده از سایت دکتر «جوزف مرکولا» آزتک ها به این گیاه لقب «خون قلب» دادند.

از طرفی طی پژوهشی در سال ۲۰۰۹ محققان به اثر خوردن کاکائو خام و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های عروق کرونر پی بردند. این ماده مغذی مملو از ماده معدنی منیزیم است. منیزیم نقش مهمی در سلامت قلب و تبدیل گلوکز به انرژی دارد.

کلسترول
کاکائو ارگانیک فرآوری نشده، بیش از ۴۰ برابر بلوبری آنتی اکسیدان دارد. این آنتی اکسیدان ها از ترکیبات فلاونوئیدی موجود در گیاهان به دست می آید و منجر به افزایش سطح کلسترول خوب یا HDL در خون می شود.

آهن
نکته جالب توجه در خصوص کاکائو خام این است که این ماده مغذی دارای بالاترین منبع گیاهی آهن برای انسان است. حضور آهن برای سلامت خون ضروری است و همچنین آهن به انتقال اکسیژن در سرتاسر بدن کمک می کند.

کلسیم
آیا فکر می‌کنید شیر گاو بهترین منبع تامین کلسیم مورد نیاز بدن شما است؟ اگر جواب شما بله است، دوباره فکر کنید. مقدار کلسیم در کاکائو ارگانیک حتی از کلسیم موجود در شیر نیز بیشتر است.

تقویت خلق و خو
تا به حال این جمله که «خوردن شکلات شادی‌آور است» را زیاد شنیدیم. کاکائو ارگانیک نیز همان اثر را بدون حضور مواد نگهدارنده و شکر، بر مغز دارد. کاکائو شامل ترکیبی به نام فنیل اتیل آمین است.

به نظر می رسد که این ترکیب درتقویت خلق و خو و افزایش انرژی موثر باشد. همچنین این گیاه در افزایش ترشح هورمون های خلق و خوی سروتونین، دوپامین و آناندامید موثر است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۱۹۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدجلیل میرمحمدی» در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: برای آنکه از بحران کمبود دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک جلوگیری شود، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید با سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشد و ارز مورد نیاز برای این حوزه تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق نیفتد، در زمان کوتاهی دچار بحران در تامین دارو خواهیم شد. لازم است ارز مورد نیاز برای تهیه دارو، مواد اولیه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک تخصیص داده شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گزارش تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف در حال نهایی‌شدن است و تقاضا دارم هیات رئیسه مجلس به رییس این سازمان تاکید کند که در مدت باقی‌مانده از عمر مجلس یازدهم همکاری خوبی با ما برای تهیه این گزارش داشته باشند.

کد خبر 6085243 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • جزئیات و شرایط وام فوری بانک ها در سال 1403 | کدام بانک‌ها وام فوری می‌دهند؟
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند
  • غذا‌هایی که ما را نابود می‌کنند