Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@22:00:47 GMT

دو عامل اصلی مرگ ایرانیان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۰۰۰۴

 جمشید کرمانچی در ارتباط با تمهیدات وزارت بهداشت در کاهشسکته‌های قلبی و مغزی اظهار داشت: عامل ۴۰ درصد مرگ‌ومیر کشور و ۲ عامل مرگ ایرانیان سکته‌های قلبی و مغزی بوده و بر همین اساس وزارت بهداشت طی ۲ سال اخیر با هدف‌گذاری‌هایی تلاش کرده تا بهترین نوع درمان را در زمان معین به مردم ارائه دهد.

وی افزود: سازمان اورژانس کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم را در این زمینه با یکدیگر انجام داده تا اگر بیمار دچار سکته شد و پس از آن خانواده با اورژانس تماس گرفت تا کمتر از ۹۰ دقیقه به مرکز درمانی آماده در حوزه سکته قلبی و مغزی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بیمارستان‌های ۲۴۷ (۲۴ ساعته در ۷ روز هفته) شامل ۵۴ بیمارستان در کشور در مراکز استان‌ها و شهر‌هایی همچون دزفول و فسا بوده که در آن‌ها خدمات آنژیوپلاستی اولیه یا رفع لخت از رگ با بهترین روش صورت می‌گیرد.

کرمانچی اضافه کرد: در تهران نیز اکثر آمبولانس‌ها مجهز به دستگاه نوار قلب شده و زمانی که نیرو‌های اورژانس بر بالین فرد حاضر می‌شوند نوار قلب از آن گرفته شده و پس از آن تصویر نوار قلب به متخصص مربوطه ارسال می‌شود.

وی گفت: در صورتی که بیمار دچار سکته قلبی شده باشد در اسرع وقت به اتاق عمل و بخش مربوطه منتقل شده و با این تمهیدات پیش‌بینی شده در اورژانس بیمارستان نیز معطل نمی‌شود. 

مشاور معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: ۲ روز پیش نیز یک فرد مالزیایی در پرواز امام خمینی با همین سیستم شناسایی و به بیمارستان سینا منتقل شد که این روش در کمتر کشور‌هایی تاکنون اجرا شده است.

کرمانچی با بیان اینکه سکته مغزی اولین علت معلولیت ایرانیان به شمار می‌رود، گفت: بهترین روش درمانی ارائه داروی رفع لخته مغزی است که خوشبختانه این دارو اکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته و در صورت استفاده فرد دچار بی‌حسی دست و پا و لکنت زبان نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمان بروز سکته مغزی زمان طلایی کمک به بیمار بسیار حائز اهمیت است که حدود ۳.۵ ساعت بوده و بعد از آن کمک به بیمار و رفع عوارض سکته مغزی بسیار مشکل بوده و گاهی جبران‌ناپذیر است که با اقدامی به موقع و تمهیدات پیش‌بینی شده می‌توان دارو را تزریق و بسیاری از علایم را در بیمار رفع کرد که اکنون در ۵۰ بیمارستان به صورت ۲۴ ساعته این خدمات ارائه می‌شود.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت مرگ درمان علوم پزشکی خانواده معاون بیمارستان قلب سکته قلبی امام خمینی سکته مغزی دارو پوشش قلب مرگ مغز سکته چربی خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رمضان نژاد افزود: سید کریم هاشمی مطلق ۴۲ ساله اهل و ساکن باباحیدر از توابع شهرستان فارسان بر اثر عارضه مغزی در بیمارستان سیدالشهدا (ع) فارسان بستری بود و پس از انتقال بیمار به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی مرگ مغزی وی تأیید شد.
مسئول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با موافقت خانواده وی کلیه‌ها و کبد این بیمار برای اهداء به بیماران نیازمند جداسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • آسیب مغزی و فلج جوان انگلیسی در پی مصرف گاز خنده
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن