Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیامین نتانیاهو در بهمن ماه سال گذشته در روسیه به پوتین گفته بود در صورتی که جامعه بین‌المللی اقدامی برای توقف حضور نظامی ایران در سوریه انجام ندهد، اسرائیل دست به اقدام نظامی علیه تهران خواهد زد.


رژیم دست نشانده استعمار جهانی از ابتدای تاسیس در غرب آسیا تا کنون جنایات متعددی از جمله تجاوز سرزمینی، نسل کشی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مرتکب شده که همواره از سوی ملت‌های جهان، کشور‌ها و نهاد‌های بین المللی محکوم شده است، اما این رژیم کودک کش رویکرد خود را تغییر نداده و ما هر روز شاهد گسترده شدن جنایات و دخالت‌های این غده سرطانی در منطقه هستیم. مقامات اسرائیلی تصور می‌کنند با نقض حقوق بین الملل و ایجاد جنگ با کشور‌های منطقه می‌توانند خود را به عنوان کشوری مستقل مطرح کنند که تا کنون موفق به این کار نشده‌اند.

رویکرد تهران پس از انقلاب و با سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی روشن شد و ملت ایران نشان دادند که هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند. در بین کشور‌های منطقه ایران همواره از مظلوم حمایت می‌کند و جلوی اقدامات ضد بشری رژیم اشغالگر قدس ایستادگی می‌کند. مقامات اسرائیلی به خوبی می‌دانند که ایران قدرت اول منطقه است و برای رسیدن به اهداف شومشان ایران را در پیش روی خود دارند. این در حالی است که رژیم کودک کش صهیونیستی پس از شکست‌های پی  در پی در منطقه توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، اما گاهی در رسانه‌ها شاهد هستیم که مقامات این رژیم، با گزافه گویی‌هایی که انجام می‌دهند کشورمان را تهدید به اقدام نظامی می‌کنند.

بدون شک یکی از مسائلی که باعث شده رژیم صهیونستی جرأت حمله به ایران را نداشته باشد، توان موشکی ایران است. این امر دلیل مهمی بر اجرایی نشدن تصمیم حمله به تهران از طرف تل‌آویو است. ایران با برخورداری از دانش بومی جوانانش در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های فراوانی به خصوص در حوزه هسته‌ای دست پیدا کرده و همین امر موجب نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است تا آنان در تصمیم خود برای حمله به تهران همچنان به شک و تردید مواجه شوند چرا که کوچکترین شلیکی که از طرف سرزمین‌های اشغالی به ایران انجام شود با سخت‌ترین جواب روبه‌رو خواهد شد.

مسئله دیگر که موجب وحشت تل‌آویو از حمله به تهران شده شکست‌هایی است که این رژیم در سوریه، فلسطین، عراق و لبنان متحمل شده است. در سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی بر دامنه تجاوزات خود در منطقه افزوده است که با پاسخ‌های جبهه مقاومت روبه‌رو شده است. جمهوری اسلامی ایران همواره با سایر اعضای جبهه مقاومت در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و شکست‌های سنگینی از جمله در جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ غزه به اسرائیلی‌ها تحمیل کرده است.

نگرانی رژیم صهیونسیتی از واکنش‌های ایران و متحدانش در اجرایی کردن تهدیدات

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، اظهار کرد: خاستگاه اصلی تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه تهران از یک طرف ناشی از تحریک‌های آمریکا و برخی از کشور‌های غربی است که نگران موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند و از طرف دیگر خصومت ورزی کاخ سفید نسبت به ایران موجب افزایش تهدیدات این رژیم علیه کشورمان شده و این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس هرگز توان اجرایی کردن تهدیدات خود علیه ایران را ندارد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب‌پذیر است و در تقابل با گروه‌هایی مثل حماس و حزب‌الله مشخص شد این رژیم چقدر ضعیف است.

قنادباشی افزود: ترس صهیونیست‌ها از جمهوری اسلامی موجب شده تا مسئله حمله ایران را مطرح کنند تا به نوعی نشان دهند از توان نظامی بالایی برخوردار هستند در حالی که هرگز توان مقابله با تهران را ندارند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در رژیم صهیونیستی نگرانی و ترس یک اصل اساسی در هرگونه کنش و واکنش سیاسی و تبلیغاتی به حساب می‌آید، افزود: موضوع ترس برای رژیم اشغالگر قدس بسیار مهم است چرا که آنها در سه جنگ پی‌ در پی در منطقه که خود شروع کننده بودند از حماس و جبهه مقاومت شکست خوردند و حتی به شکست‌های خود اعتراف کردند.

قنادباشی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله یکی در جنگ 33 روزه و دیگری در نبرد جنوب لبنان از جبهه مقاومت شکست خورد و این رژیم هم‌اکنون در موقعیتی قرار دارد که احساس می‌کند معادلات نظامی در سوریه پس از سقوط داعش به ضرر آنها تمام شده و از طرف دیگر جبهه حماس هم درصدد ادامه مبارزات خود با صهیونیست‌ها است و همین امر بر نگرانی‌های تل‌آویو افزوده است.

وی با بیان اینکه عامل دیگر تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران ناشی از نگرانی آنها از واکنش‌های متحدان ایران در منطقه است، اظهار کرد: ایران در منطقه از قدرت بالایی برخوردار است و از طرف دیگر متحدانی دارد که اگر رژیم صهیونیستی کوچکترین اقدام نظامی علیه تهران انجام دهد باید شاهد واکنش همه جانبه آنها در منطقه علیه تل آویو باشیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: در تهدیداتی که از طرف رژیم صهیونیستی علیه ایران مطرح می‌شود کاخ سفید نقش مهمی بازی می‌کند، چرا که بر اساس راهبردی که آمریکایی‌ها در منطقه از قبل داشته‌اند و هم اکنون هم آن را دنبال می‌کنند، موضوع امنیت رژیم اشغالگر قدس برای آنها یک اولویت مهم در منطقه به شمار می‌رود و همواره تلاش می‌کنند تا با استفاده از هر ابزاری امنیت این رژیم را تامین کنند.

قنادباشی با بیان اینکه دلیل دیگر تهدیدات رژیم صهیونیستی تحریکاتی است که از طرف غرب به ویژه آمریکا در تقابل با ایران مطرح می‌شود، افزود: کاخ سفید براساس استراتژی که همواره در غرب آسیا داشته مدعی است که باید امنیت این رژیم حفظ شود و به همین دلیل اقدام به تشویق و تحریک رژیم صهیونیستی برای مقابله و ضدیت با ایران می‌کند.

وی با بیان اینکه در عرصه عمل تهدید شدن کشورمان توسط رژیم اشغالگر قدس به ضرر خود صهیونیست‌ها است، تصریح کرد: تهدید کردن ایران به معنای سوق دادن افکار عمومی جهان اسلام و جامعه جهانی به نفع ایران است چرا که قطع به یقین این گونه تهدیدات به ضرر آنها خواهد بود و موجب افزایش محبوبیت ایران در جهان اسلام می‌شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص عملی شدن تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تهران، اظهار کرد: در نزدیکی این رژیم هزاران موشک آماده حمله به اسرائیل است و اگر کوچکترین حمله‌ای از طرف این رژیم کودک کش به خاک ایران صورت بگیرد به راحتی و در کمترین زمان ممکن تل‌آویو و دیگر شهر‌های آن مورد هدف قرار خواهد گرفت و این موضوعی است که مقامات عالی کشورمان بار‌ها به آن اشاره کرده‌اند و به معنای نابودی کامل این رژیم است.

امروزه در سطح منطقه و جهان به خوبی قابل مشاهده است که اسرائیلی‌ها در نزد مسلمانان بسیار منفور هستند و بدون شک همین تهدیدات آنها موجب افزایش نفرت ملت‌های جهان نسبت به این رژیم کودک کش می‌شود و از طرف دیگر تقویت ایران در منطقه و جهان را به همراه خواهد داشت. از آنجا که جمهوری اسلامی ایران از توان نظامی و موشکی بالایی برخوردار است به محض اینکه اولین موشک از تهران به خاک رژیم صهیونیستی برخورد کند مهاجرت معکوس یعنی فرار مردم اسرائیل آغاز می‌شود و شهر‌های آن به سرعت خالی خواهند شد و این به معنی پایان عمر رژیم صهیونیستی خواهد بود، بنابراین این نگرانی همواره در تل آویو برای حمله به تهران وجود دارد و موجب شده تا اسرائیلی‌ها هرگز به فکر عملیاتی کردن تهدیدات خود نباشند.

اگر از زوایای دیگر این موضوع بررسی شود می‌بینیم که کشور ما که بیش از هزار و دویست شهر دارد و وسعتش صد‌ها برابر بزرگتر از رژیم صهیونیستی است همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی نیز کشورمان امکانات بالقوه و بالفعلی در دریا، زمین و هوا برای مقابله با این رژیم دارد و همین امر موجب می‌شود تا هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی علیه کشورمان با پاسخ‌های متعددی روبه‌رو شود.

انتهای پیام/

گزارش از محمدرضا امینیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی از جنوب لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

براساس گزارش خبرگزاری الجزیره نیز، حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر لشکر ۹۱ در پادگان پرانیت را با سلاح موشکی هدف قرار دادیم و موشک به هدف برخورد کرده است.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز شلیک مستقیم به سمت یک هدف اسرائیلی در پادگان «برانیت» را تائید کرده است.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت سایت‌های اسرائیلی در الجلیل علیا پرتاب شد.

چند روز پیش نیز حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حمله پهپادی سنگینی به رژیم صهیونیستی انجام داده است. در این بیانیه آمده بود: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف ان و در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به شهرک عدلون و ترور یکی از رزمندگان، مقاومت اسلامی در ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ در حمله هوایی گسترده با پهپادهای انتحاری مقر فرماندهی تیپ گولانی و مقر فرماندهی یگان ایگوز ۶۲۱ را در پادگان شراگا در شمال شهر اشغالی عکا هدف قرار دادند و تلفات قطعی به آن وارد کردند.

روز گذشته نیز حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که در واکنش به تعرض‌های رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان عملیات‌های جدیدی را علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵ عصر امروز چهارشنبه یکم ماه مه ۲۰۲۴ ساختمانی را در شهرک المطله با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در ادامه واکنش به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۵:۳۵ عصر امروز ۲ ساختمان را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز ضمن اذعان به اصابت این موشک‌ها به ۲ ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین شتولا در الجلیل علیا واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از به صدادرآمدن آژیر هشدار در شهرک صهیونیستی «المطله» خبر دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

خبرگزاری رسمی لبنان نیز اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی با ۲ موشک منطقه واقع در حدفاصل «بلاط» و «مروحین» در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

کد خبر 6095407

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی پیش از عملیات «وعده صادق»
  • تصاویری متفاوت از لحظاتی قبل از عملیات «وعده صادق»