Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در این خصوص گفت: گزارش «نمای نمایه‌های استنادی ۲۰۱۷: جایگاه ایران در نمایه‌های استنادی جهانی» که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای بازنمایی چکیده‌ای از گزارش دو نمایه جهانی «وب‌آو‌ساینس» و «اسکوپوس» منتشر شده جایگاه ایران در این دو نمایه در سال ۲۰۱۷ پایش شده است و داده‌های این گزارش در پایان اسفند ماه ۱۳۹۶ گردآوری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه این گزارش روند سالانه جایگاه ایران در این نمایه‌ها را نیز ارائه می‌کند، افزود: شمار انتشارات، شمار استنادها، سرانه استناد به انتشارات (سالانه)، سرانه استناد به انتشارات (پنج ساله)، شاخص «اچ»، همکاری علمی جهانی، شمار مقاله‌های داغ، و شمار مقاله‌های پراستناد از محورهای کلیدی این گزارش هستند.

رئیس ایرانداک گفت: بر پایه گزارش تازه سامانه «نما»، رتبه ایران از دیدگاه شمار انتشارات در نمایه‌نامه «وب‌آو‌ساینس» ۱۷ است که نسبت به سال ۲۰۱۶ پیشرفت داشته است. همچنین رتبه ایران در شمار انتشارات در سال ۲۰۱۷ در نمایه «اسکوپوس» ۱۶ است و از دیدگاه شمار استنادها در نمایه اسکوپوس، در جایگاه ۱۸ جهان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سرانه سالانه استناد به انتشارات پژوهشگران ایرانی در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۰.۹۶ بوده که کشور ایران را در جایگاه ۱۲۷ جهان و ۹ منطقه جای داده و نسبت به سال ۲۰۱۵ پیشرفت چشم‌گیری داشته است. این در حالی است که سرانه استناد به انتشارات پدیدآوران ایرانی در پنج سال گذشته ۴.۲۷ بوده که نسبت به ویرایش پیشین این شاخص رشد داشته است (میانگین پیشین ۳.۸۴).

دکتر علیدوستی گفت: گزارش ۲۰۱۷ نمایه‌نامه‌های استنادی نشان می‌دهد که شاخص «اچ» ایران تا پایان ۲۰۱۶ برابر ۲۳۴ بوده که از این دیدگاه ایران در جایگاه ۴۲ جهان و چهارم منطقه ایستاده است.

وی ادامه داد: همکاری علمی پژوهشگران ایرانی با پژوهشگران خارج از کشور در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۵.۶۳ درصد بوده است که در مقایسه با ۲۳.۷۴ درصد سال پیش رشد داشته است. ایران بیشترین همکاری‌های علمی را در سال ۲۰۱۷ با کشورهای آمریکا، کانادا، ایتالیا، انگلستان، آلمان، استرالیا، مالزی، چین، و اسپانیا داشته است.

دکتر علیدوستی افزود: گزارش ۲۰۱۷ نمایه «وب‌آو‌ساینس» نشان می‌دهد که ایران ۹۰ مقاله داغ در این پایگاه داشته که نسبت به گزارش پیشین ۲۵ مقاله افزایش داشته است. از دیدگاه انتشار مقاله‌های داغ ایران در جایگاه ۲۴ جهان و پس از عربستان سعودی در جایگاه دوم منطقه جای گرفته است.

وی افزود: در گزارش ۲۰۱۷ «وب‌آو‌ساینس» نشان می‌دهد که ۱۶۹۵ مقاله پژوهشگران ایرانی پراستناد شده است که نسبت به ۱۲۷۶ مقاله در ویرایش پیشین پیشرفت داشته است. از دیدگاه انتشار مقاله‌های پراستناد ایران در جایگاه ۳۲ جهان و سوم منطقه جای گرفته است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف، با راه‌اندازی سامانه «نما» (جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان) می‌کوشد نتایج نظام‌های گوناگون ارزیابی علم، فناوری، و نوآوری را پایش کند و گزارش‌های کاربردی گوناگونی را در اختیار سیاست‌گذاران بگذارد. سامانه «نما» در نشانی NEMA.IRANDOC.AC.IR در دسترس همگان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رشد عربستان سعودی فناوری فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس

به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران ضمن دیدار با سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران، علیرضا صادقی بخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، از پروژه‌های حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.

شهریار افندی‌زاده ضمن بازدید از اقدام‌های انجام شده و تعدادی از طرح‌های ترافیکی منطقه ۶ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و عملکرد فرا منطقه‌ای و همچنین تمرکز مراکز مهم آموزشی، اداری، تجاری، فرهنگی و تفریحی، این منطقه یکی از پر رفت و آمدترین مناطق پایتخت به شمار می‌آید و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: آغاز عملیات اجرایی ساخت پایانه حمل و نقل عمومی، راه‌اندازی ۳ جایگاه سوخت کوچک مقیاس، نصب سازه‌های ترافیکی (دروازه‌ای و صلیبی)، ۲۰۰ پنل دیوار صوتی در بزرگراه کردستان، اجرای بیش از ۳۴ کیلومتر گاردریل و ۵ کیلومتر حفاظ طولی میانی، ۱۴۷ متر حفاظ بتنی طولی، نصب ۴۸۸ تابلو ترافیکی، احداث ایستگاه‌های بی. آر. تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه‌های منطقه ۶ در حوزه حمل و نقل است.

افندی‌زاده با اشاره به وجود بزرگ‌ترین پایانه مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژه‌هایی که می‌بایست در این منطقه اجرا شود، می‌توان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقه‌ای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیه‌ای نام برد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تاکید به سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه، از شهرداری منطقه ۶ خواست تا گزارشی از مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی، مکان‌یابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از دوچرخه و اسکوتر در معابر و شریان‌های پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیته‌های کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.

افندی‌زاده همچنین با عنایت به وجود خوابگاه دانشجویان در محدوده خیابان کارگر شمالی و دانشگاه تهران در محدوده میدان انقلاب اسلامی و همچنین وجود بوستان لاله، خواستار ارسال نیازمندی‌های این منطقه برای احداث پارکینگ عمومی و طبقاتی شد تا ضمن مطالعات جامع و بررسی آن اقدام‌های بعدی انجام گیرد.

کد خبر 6086666

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • اعلام جایگاه دانشگاه تهران بر اساس ویرایش ۲۰۲۴ رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • جدیدترین رتبه جهانی دانشگاه تهران/ جایگاه نخست ملی در مهندسی
  • جایگاه منطقه‌ای ایران در انتشارات علمی ایمنی‌شناسی و میکروب‌شناسی