Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@08:37:51 GMT

مرد همسرکش: من را به قصاص محکوم کنید

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۰۳۴۶

مرد همسرکش: من را به قصاص محکوم کنید

ساعت24 - مردی که همسرش را به خاطر اعتراض به اعتیادش به قتل رسانده ‌است، از دادگاه درخواست کرد به قصاص محکوم شود و هیئت قضات نیز رأی بر قصاص صادر کردند.

روزنامه شرق: مردی که همسرش را به خاطر اعتراض به اعتیادش به قتل رسانده ‌است، از دادگاه درخواست کرد به قصاص محکوم شود و هیئت قضات نیز رأی بر قصاص صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سال قبل دختر جوانی با مأموران پلیس تماس گرفت و گفت مادرش به قتل رسیده ‌است. این دختر جوان مدعی شد عامل قتل پدرش است که فرار کرده‌ است. دختر این زن در توضیح آنچه اتفاق افتاده ‌بود، به مأموران گفت: پدر و مادرم سال‌ها با هم اختلاف داشتند؛ چون پدرم معتاد بود و مرتب دستگیر می‌شد و زمانی هم که از زندان بیرون می‌آمد، در ‌حال مواد‌کشیدن بود. چندروزی بود که از زندان آزاد شده و به خانه برگشته ‌بود. در این مدت مادرم خیلی ناراحت بود و مرتب گریه می‌کرد تا اینکه روز حادثه به پدرم گفت دیگر نمی‌تواند این وضعیت را تحمل کند و خسته ‌شده ‌است.

بحث بین آنها بالا گرفت و پدرم با ضربات چاقو مادرم را مجروح کرد. ما سعی کردیم به مادرم کمک کنیم و او را به بیمارستان بردیم اما جانش را از دست داد و پدرم هم فرار کرد. این دختر گفت: از وقتی به یاد دارم، پدرم معتاد است و مادرم به تنهایی ما را بزرگ کرده‌ است. مادرم کار می‌کرد و خانواده‌اش هم کمک می‌کردند که زندگی ما بچرخد و پدرم هیچ‌وقت بالای سر ما نبود.

مادرم اگرچه متأهل بود، مانند یک زن تنها زندگی می‌کرد؛ چون در این سال‌ها پدرم مدت زیادی را در زندان بود و هشت بار زندانی شد و هر‌بار هم چندین‌ماه در زندان ماند، اختلاف پدر و مادرم هم به‌همین‌دلیل بود. دختر جوان درباره اینکه چرا پدرش زندانی می‌شد، گفت: پدرم به خاطر سرقت یا به خاطر موادی که همراه داشت، زندانی می‌شد. در جریان تحقیقات پزشکی قانونی علت مرگ زن جوان را اصابت ضربات متعدد چاقو اعلام کرد و در نظریه خود نوشت: ژاله زن 38ساله به دلیل وارد‌آمدن ضربات متعدد بر قفسه سینه و پارگی شریان‌های اصلی بدن و پارگی قلب جانش را از ‌دست ‌داده‌ و ضرباتی که وارد شده نیز بسیار عمیق بوده ‌است.

با ‌توجه به شکایت فرزندان مقتول و سایر شواهدی که به‌ دست آمده ‌بود، پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری متهم فراری آغاز کرد تا اینکه چند ماه بعد موفق شد سیاوش متهم به قتل را در‌حالی‌که قصد داشت از دست پلیس فرار کند، با شلیک دو گلوله به ناحیه پا مجروح و دستگیر کند. سیاوش بعد از زخمی‌شدن به بیمارستان منتقل و پس از بهبود به اداره آگاهی برده‌ شد. این مرد به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: 15 سال بود که با ژاله ازدواج کرده‌ بودم؛ او را دوست داشتم و زن خوبی بود اما به خاطر اینکه من اعتیاد داشتم، با هم مشکل داشتیم. حق با ژاله بود من نمی‌توانستم بالای سر بچه‌هایم باشم. روز حادثه هم وقتی گفت دیگر نمی‌خواهد به این وضعیت ادامه دهد و خسته شده و می‌خواهد من را ترک کند، عصبانی شدم و کنترل خودم را از دست دادم و او را مجروح کردم.

این مرد گفت: قصد کشتن همسرم را نداشتم؛ من او را دوست داشتم و انتظار داشتم حالا که بعد از چندین ماه از زندان آزاد شده و به خانه آمده‌ام، به من روی خوش نشان دهد اما بدرفتاری کرد و گفت از این وضعیت خسته شده ‌است. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد. متهم روز گذشته پای میز محاکمه رفت. در ابتدای جلسه رسیدگی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قانونی کرد.

در ادامه فرزندان مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند و اعلام کردند حاضر به بخشش نیستند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت؛ او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: قبول دارم همسرم را کشتم. اعتیادم زندگی من را از بین برده ‌است و به خاطر هرآنچه اتفاق افتاده، پشیمان هستم اما خودم هم درخواست دارم من را قصاص کنید چون دیگر طاقت این زندگی را ندارم و نمی‌خواهم زنده بمانم. بعد از گفته‌های متهم و وکیل‌مدافعش هیئت قضات با توجه به مدارک موجود در پرونده و اعترافات متهم به اتفاق آرا او را به قصاص محکوم کردند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فداکاری زن کازرونی برای نجات مرد سالخورده

همشهری‌آنلاین _ فتانه احدی: روز چهارشنبه گذشته مردم کازرون شاهد از جان‌گذشتگی مادری بودند که با داشتن دو پسر نوجوان ۱۷ و ۱۲ ساله، برای نجات مردی سالخورده که در سیلاب گرفتار شده بود جان خود را فدا کرد.

ماهی‌جان قربانی

محمد مهدی دهقان، پسر ۱۷ ساله این زن به همشهری می‌گوید: ساعت ۷ عصر، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین، با مادرم به نام ماهی‌جان، برای خرید نان به نانوایی رفته بودم که ناگهان باران گرفت.

شدت بارش باران زیاد بود و ما بعد از خرید نان سوار ماشین شدیم و راه خانه را در پیش گرفتیم. شدت باران به حدی بود که رانندگی سخت شده بود، به طوری برای لحظاتی در گوشه خیابان توقف کردیم به امید اینکه باران کمتر شود، اما هر لحظه شدت باران بیشتر می‌شد.

او ادامه می‌دهد: مادرم که دید شدت باران کمتر نشده، گفت که برویم و منتظر ماندن فایده ندارد. وقتی به خیابان تپه شادی رسیدیم، پیر مردی را دیدیم که داخل جوی بزرگ آب افتاده و در سیلاب گرفتار شده بود و هر لحظه امکان داشت آب او را با خود ببرد. از آنجا که سیلاب سطح خیابان را هم گرفته بود کسی نمی‌توانست به پیرمرد کمک کند.

فداکاری بزرگ

زن ۵۰ساله و پسرش نمی ‎توانستند پیرمرد را در همان حال رها کنند، این بود که تصمیم گرفتند هر طوری شده او را نجات دهند.

محمد مهدی می‌گوید: با ماشین به سمت پیرمرد رفتیم اما آب خیلی بالا آمده بود و شدت سیل زیاد شده بود. من از ماشین پیاده شدم و به سوی پیرمرد رفتم و مادرم نیز پشت سرم آمد و دائم فریاد می‌زد که مواظب باشم و احتیاط کنم. اما شرایط طوری بود که من نمی‌توانستم به پیرمرد کمک کنم. بنابراین مادرم دست به کار شد و به سوی پیرمرد رفت و هر طوری بود او را از جوی آب بیرون کشید. اما درهمان لحظه پایش سر خورد و خودش داخل جوی افتاد و سیلاب مادرم را با خود برد و من هر چه دویدم نتوانستم او را بگیرم. سیلاب مادرم را برد تا جایی که او در زیر پلی گیر کرد و زیر آب ماند و امکان نجات مادرم وجود نداشت.

لحظات پر اضطراب

پسر این زن که با یاد آوری لحظاتی که مادرش در سیلاب گیر افتاده بود، بغض کرده، ادامه می‌دهد: همان لحظه به آتش‌نشانی زنگ زدیم اما آنها در ترافیک مانده بودند. باران نیز همچنان می‌بارید و ما نمی‌دانستیم در این لحظات هولناک چه کاری باید انجام دهیم. مادرم به زیر آب رفته بود و چند نفر که آنجا بودند برای نجات مادرم تلاش کردند تا او را از زیر آب بیرون بکشند.
محمد مهدی اضافه می‌کند: بالاخره بعد از اینکه مادرم مدت زمان طولانی در زیر آب مانده بود، او را بیرون کشیدیم اما مادرم نفس نمی‌کشید. حتی آمبولانس هم در راه گیر کرده بود و تا خود را به مادرم رساند، خیلی دیر شده بود. مادرم ضربان نداشت و هر چه به او شوک دادند، فایده نداشت و او جانش را از دست داد.

کد خبر 846157 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها استان‌ فارس مجله مرگ حوادث ایران

دیگر خبرها

  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • به ما می‌گویند «مرغ عشق»
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • نقره داغ شدن تعمیرکار متقلب در قائم شهر
  • متهم به قتل در دادگاه: پشیمان نیستم
  • صحنه روبه‌رو شدن یک مرد با همسر خیانتکارش و مرد غریبه | ۱۰ بار دیگر هم زنده شود باز او را می‌کشم
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • فداکاری زن کازرونی برای نجات مرد سالخورده
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور