Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:51:11 GMT

ایجاد اشتغال مهمترین مطالبات دانشجویان است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۰۳۵۶

ایجاد اشتغال مهمترین مطالبات دانشجویان است

خبرگزاری شبستان: سرپرست دانشگاه سمنان به تعداد بالا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار اشاره داشت وگفت: ایجاد اشتغال برای این افراد یکی از مهمترین مطالبات دانشجویان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، مسعود نصیری زرندی درنشست با خبرنگاران با بیان اینکه  با توجه به سیاست های وزارت علوم و اهداف تعیین شده، به دنبال تبدیل شدن دانشگاه سمنان به دانشگاه نسل سوم هستیم  افزود: توسعه علوم پژوهش محور و کارآفرین در اولویت دانشگاه سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی دانشگاه های نسل سوم را دانشگاه کار آفرین عنوان کردوگفت: این نوع دانشگاه ها باید بتوانند با کمک پژوهش، تکنولوژی و فناوری ایجاد کارآفرینی داشته باشند و در این زمینه شرکت های دانش بنیان تشکیل شده اند.

 

به گفته نصیری زرندی دانشگاه سمنان از دو بعد عمرانی و رشته‌ای در این راستا توسعه می‌یابد و در آینده نزدیک تحول عظیمی در حوزه اشتغال دانشجویان ایجاد می‌شود.

 

سمنان در آینده نزدیک صاحب دانشگاه نسل سومی می‌شود

سرپرست دانشگاه سمنان تبدیل شدن دانشگاه نسل دوم به دانشگاه نسل سوم را سخت عنوان کرد و افزود : در دانشگاه های نسل سوم تلاش می شود رشته هایی ایجاد شود که در مسیر توسعه و کار آفرینی باشد و دانشگاه های که با این رشته ها، مشکلات صنعت و جامعه را حل کند از نظر وزارت علوم دانشگاه های پیشرو هستند.

 

وی ایجاد کار و توسعه فناوری و فنّاوری از محل اقدامات پژوهشی دانشجویان را یکی از برنامه‌های مهم دانشگاه سمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: سمنان در آینده نزدیک صاحب دانشگاه نسل سومی می‌شود.

 

نصیری زرندی به مشکلات جامعه شامل بحران آب، ریز گردها، محیط زیست ، صنعت و ... اشاره داشت واظهارکرد : اگر دانشگاه ها موفق شوند در این زمینه قدم بردارند و کاری انجام دهند آن وقت می توانیم بگوییم دانشگاه نسل سوم در کشور محقق شده است .

 

سرپرست دانشگاه سمنان همچنین ارتباط موثر با دانشگاه های خارجی برای تبادل استاد و دانشجو و فناوری، استفاده از ظرفیت های مختلف استان ، ادامه سیاست های اقتصاد مقاومتی ، جهت دادن به امور پژوهشی در راستای کار آفرینی، تلاش برای ارتقای شاخص های پژوهشی و فرهنگی دانشگاه را از دیگر اهداف و برنامه ریزی های انجام شده عنوان کرد.

 

وی ، توجه به منابع انسانی دانشگاه را هم بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد : تقویت شرکت های دانش بنیان و تلاش در جهت ایجاد دانشگاه سبز دیگر مواردی است که برای تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین مد نظر قرار گرفته است.

 

نصیری زرندی به کمرنگ‌تر شدن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه اشاره کردو گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در سال‌های اول این طرح با قوت و گستردگی بالایی برگزار شد اما متاسفانه کم‌کم روند آن کم‌رنگ‌تر شد و جز در بره‌های زمانی خاصی مثل انتخابات، کمتر به آن توجه می‌شود.

 

این استاد دانشگاه بر لزوم توجه بیشتر به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه سمنان تاکید کرد و گفت: دانشگاه سمنان در این بخش فعالیت‌های خود را در آینده پررنگ‌تر خواهد کرد.

چهار پروژه نیمه تمام در دانشگاه سمنان

نصیری زرندی تکمیل طرح‌های اقتصادی و عمرانی دانشگاه سمنان را از دیگر اولویت‌های خود دانست و اضافه کرد: چهار پروژه عمرانی مرکز آی. تی، خوابگاه دانشجویان دختر، استخر و آمفی‌تئاتر نیمه‌تمام است که بستر لازم برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها فراهم می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه سمنان، با تأکید بر لزوم پیوند دانشگاه با صنعت خاطرنشان کرد: تحقق این امر زمینه درآمدزایی برای دانشگاه را فراهم می‌کند و این در حالی است که امروز 90 درصد از درامد دانشگاه از محل شهریه دانشجویان است و 10 درصد باقی‌مانده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه تأمین می‌شود.

 

وی از برگزاری همایش انتقال آب دریای خزر در دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: این همایش در 24 آبان ماه امسال برگزار می‌شود و بررسی تخصصی و علمی این پروژه ازجمله محوریت‌های اصلی همایش است.

 

نصیری زرندی یادآور شد: راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز برای ایجاد درآمد از محل کسب علم از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

 

سرپرست دانشگاه سمنان، همچنین به ارتباط بین دانشگاه و صنعت نیز اشاره داشت وافزود : متأسفانه دیوار بی اعتمادی بین صنعت و دانشگاه در استان قرار دارد که البته دانشگاه ها باید با اثبات کردن خودشان در اجرای طرح های پژوهشی و کمک به صنایع این ارتباط را تقویت کنند.

 

نصیری زرندی تصریح کرد: البته شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری این دانشگاه در این زمینه گام های خوبی برداشته اند و حتی محصولات تجاری سازی شده برخی از این شرکت ها در بازار مصرف هم توزیع می شود.

 

بیش از 12 هزار نفر دانشجو در دانشگاه سمنان مشغول تحصیل می باشند که هشت  هزار نفر در مقطع کارشناسی، چهار هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و یک هزار نفر در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرآن کریم دولت سبک زندگی اسلامی سپاه پاسداران مجلس حمایت از کالای ایرانی سعدی مسابقات بین المللی قرآن ارتش اردبیل دانشگاه نسل سومی سرپرست دانشگاه سمنان ایجاد اشتغال کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • بنیاد دانشگاهی فردوسی؛ حامی دانشجویان صاحب ایده 
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان