Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه «مدیران دولتی باید در شأن خواسته‌های مردم و وعده‌های دولت تدبیر و امید باشند» گفت: بخشی از کابینه و یا مدیران ارشد استانی نیاز به تحرکی شجاعانه‌تر و مجدانه‌تر برای نزدیک شدن به تعهدات، شعارها و وعده‌های دولت تدبیر و امید دارند.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به صحبت‌های روحانی در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید و انتقاد از برخی از مدیران دولتی، گفت: صحبت‌های رییس‌جمهور بنده را یاد جمله‌ای از امام (ره)انداخت که امیدوارم این جمله در عمل بروز و ظهور کند و در حد توصیه باقی نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه «رییس‌جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است» گفت: رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت به این موضوع اشاره کرد که هر کسی در پست مدیریتی خود باید بداند که طبق قانون اساسی و وظیفه شرعی دارای توانمندی بالایی است و باید به وظیفه خود عمل کند. اگر می‌ترسد و از اخم این و آن هراس دارد باید کنار برود. واجب نیست این افراد تا پایان چهار سال بر صندلی خود بنشینند. ما انتظار داریم که این صحبت‌ها را در مرحله اجرا و اقدام ببینیم.

سروش یادآور شد: این صحبت‌های رییس‌جمهور ما را یاد این فرمایش امام(ره) می‌اندازد که در مورد طلاب حوزه فرمودند اگر درس نخوانید حرام است در مدرسه بمانید. اکنون می‌توان این جمله امام را اینطور تسری داد که اگر مسئولان در نظام از بیت‌المال ارتزاق کنند و به وظیفه خود درست عمل نکنند، ماندنشان در آن پست حرام است.

نماینده تهران در عین حال خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور همیشه می‌تواند در راستای اصلاح کابینه و یا هرگونه تغییر کلان در مدیریت اجرایی کشور بر حمایت و مشورت مجلس برای ترمیم کابینه خود و یا برای تلنگر زدن به مسئولی که منظور سخنش بود، حساب کند. ما در مجلس نیز نظرات نزدیکی به سخنان رییس‌جمهور داریم.

وی افزود: ما در مجلس معتقدیم بخشی از کابینه و یا مدیران ارشد استانی نیاز به تحرکی شجاعانه‌تر و مجدانه‌تر برای نزدیک شدن به تعهدات، شعارها و وعده‌های دولت تدبیر و امید دارند. مردم هنوز منتظر تغییرات مثبتی هستند که در ایام انتخابات در لابه‌لای وعده‌های انتخاباتی شنیده‌اند و به آنها اعتماد کردند.

به گفته سروش، مدیران ارشد وزارتخانه‌ها، استانداران‌ و مدیران ارشد استان‌ها باید در شأن خواسته‌های مردم، نظام، انقلاب و در اندازه وعده‌های دولت تدبیر و امید باشند.

سروش در پایان تاکید کرد: ما در مجلس این سخن رییس‌جمهور را به فال نیک گرفته و هر چه زودتر منتظر بروز آثار آن هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است

جام جم آنلاین اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در خصوص آلودگی هوای اصفهان، گفت: یکی از مسائل اصلی استان اصفهان آلودگی هوا است و همه ما بر این موضوع اذعان داریم.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص استان مسئولین سطح ملی نیز به مسائل حوزه آلودگی هوای اصفهان ورود کرده‌اند.
استاندار اصفهان بیان کرد: در این راستا سال گذشته دو جلسه با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور، یک جلسه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، دو جلسه با حضور وزیر کشور و یک جلسه با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزیران مختص آلودگی هوای اصفهان برگزار شد که نشان می‌دهد مسئولان استان و مدیران ارشد کشور نسبت به مسئله آلودگی هوای اصفهان دغدغه‌مند هستند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: تقویت حمل و نقل همگانی و مدیریت کردن منابع آلاینده متحرک، مدیریت واحد‌های صنعتی، مدیریت و بهبود سوخت مصرفی در استان از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها اتخاذ شد و در مسیر اجرا است.
دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه کیفی ترین سوخت کشور در استان اصفهان توزیع می‌شود، گفت: پروژه گوگرد زدایی پالایشگاه اصفهان که با حضور ریاست‌جمهوری افتتاح شد و تلاش برای به ثمر رساندن رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان و خط دو متروی اصفهان نیز در همین راستا است.
استاندار اصفهان در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان، بیان کرد: در دو سال گذشته ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل اصفهان افزوده شد و در سال‌جاری نیز درصدد تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی استان هستیم.
وی ادامه داد: برقی شدن اتوبوس‌های اصفهان نیز پروژه‌ای است که آن را دنبال می‌کنیم.
دکتر مرتضوی به جابه‌جایی واحد‌های آلاینده از شعاع ۵۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۵۳ واحد ریخته‌گری به شهرک بزرگ اصفهان منتقل شدند که در نوع خود بی‌سابقه است، همچنین ۴۰ واحد آلاینده آجرپزی نیز رسماً تعطیل شدند.
وی در مورد مازوت سوزی در اصفهان عنوان کرد: سال گذشته برای اولین بار با حمایت‌های وزیر کشور در برابر سوخت مازوت مقاومت کردیم اما عملیات خرابکارانه در شبکه گاز کشور ما را مجبور به استفاده از سوخت مازوت در روزهای پایانی سال کرد.
استاندار اصفهان از خشکی تالاب بین‌المللی گاوخونی نگرانی و تأثیرات نادیده گرفتن حقتبه تالاب گاوخونی ابراز نگرانی کرد و گفت: بستر خشک تالاب گاوخونی غول خفته ای است که بیدار شدن آن سبب می شود تا بخش وسیعی از فلات مرکزی کشور با چالش جدی روبه رو شود.
وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با پیگیری های انجام شده بتوانیم سهم بهتری از حقابه تالاب گاوخونی را تأمین کنیم زیرا بستر خشک تالاب گاوخونی یکی از اصلی ترین مراکز تولید گردو غبار و آلودگی در استان اصفهان است.
استاندار اصفهان گفت: البته این حقابه بایستی در سطح ملی نیز مطالبه و پیگیری شود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ایجاد امید با روایت‌گری درست وظیفه همه مدیران است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • رییس جمهور برتکمیل پروژه نیمه کاره مونوریل و فرودگاه قم تاکیددارد