Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:51:43 GMT

دندان‌های سالم نشانه سلامت قلب است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۲۰۷۰

دندان‌های سالم نشانه سلامت قلب است

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، دندان‌ها نشانه خوب سلامت قلب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان در مطالعه اخیر مربوط به از دست دادن دندان‌ها در اواسط زندگی دریافتند افرادی که در طول این آزمایش دو یا تعداد بیشتری از دندان‌هایشان را از دست داده بودند ۲۳ درصد بیشتر در معرض ریسک بیماری قلبی-عروقی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش ریسک بدون توجه به سایر فاکتورهای پرخطر قلبی-عروقی نظیر فشارخون بالا، کلسترول بالا یا دیابت بود.

دکتر «لو کیویی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تولان نیویورک، در این باره می‌گوید: «برخی دلایل افزایش این ریسک شامل التهاب، تغییر در مصرف مواد غذایی یا تغییر در ترکیب باکتریایی در دهان یا دستگاه گوارش است.»

به گفته محققان، دهان می‌تواند نشانه هشداردهنده خوبی باشد. افراد مبتلا به مشکلات دندان و پیرامون لثه، نه تنها سلامت دهان‌شان در معرض خطر است، بلکه سلامت قلب و عروق خونی‌شان هم در معرض خطر قرار دارد.

در همین زمینه: ابداع درمانی ساده برای رفع پوسیدگی خفیف دندان علت حساسیت دندان‌ها چیست؟ ارتباط مشکلات سلامت دهان و دندان با بروز ضعف در سنین بالا آمار پوسیدگی دندان‌های کودکان ایرانی بالاتر از میانگین جهانی دندان مصنوعی موجب سوء تغذیه می‌شود پوسیدگی دندان دومین بیماری قرن است زخم‌های بیش از ۱۵ روز در دهان را جدی بگیرید تأثیر عفونت‌ لثه در بروز سکته‌ مغزی و سقط جنین سفیدکننده‌های طبیعی دندان را بشناسید عواقب مسواک نزدن

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی علامه بهلول گنابادی گفت: درپایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم در خصوص سبک زندگی سالم به مراجعه کنندگان ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 دکتر مهدی پاسبان افزود: این پایگاه به مدت ۳ روز در ورودی بیمارستان و درمانگاه تخصصی برپا شد و ضمن اندازه گیری شاخص توده بدنی (BMI) و فشارخون، توصیه‌های لازم را در خصوص سبک زندگی سالم به بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده ارائه و برشور‌های آموزشی در خصوص رژیم غذایی سالم توزیع شد.
 وی گفت: واحد آموزش سلامت بیمارستان علامه بهلول گنابادی در راستای برنامه‌های ملی سلامت، برنامه‌های متعدد آموزشی را طبق تقویم سلامت در حوزه‌های سلامت از جمله خودمراقبتی و سبک زندگی سالم، تغذیه سالم و فعالیت بدنی، سلامت روان، عوارض استعمال سیگار و دخانیات، پیشگیری از بیماری‌های مزمن غیرواگیر دیابت، فشارخون، سرطان و سکته مغزی در طول سال اجرا می‌کند. 
 دکتر پاسبان افزود: آموزش‌های گروهی به مراجعین در درمانگاه تخصصی و همراهان بیماران در بخش‌های بستری بیمارستان علامه بهلول گنابادی توسط کارشناس واحد آموزش و سلامت بیمار همراه با پخش فیلم‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های آموزشی ارائه می‌شود. 
 
 

دیگر خبرها

  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • فضای سبز و تقویت سلامت میکروبیوتای روده و پوست
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز