Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی اصغر داداش پور رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از آغاز توزیع ۲۵ هزار جعبه تخم نوغان در استان خبر داد و گفت: این میزان تخم نوغان در ۱۰ پایگاه استان گیلان در شهر‌های لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، بندرانزلی، صومعه سرا، طاهرگوراب، فومن و شفت توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بهای هر جعبه تخم نوغان برای پانزدهمین سال متوالی ۷۵ هزار ریال است افزود:در حال حاضر ۸ هزار خانوار گیلانی به پرورش پیله کرم ابریشم مشغول هستند

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۶ هزار توتستان است خاطر نشان کرد:امسال ۱۲۳ هزار اصله نهال توت به صورت رایگان میان نوغانداران گیلانی توزیع شد.

علی اصغر داداش پور افزود: نهال توت بعد از ۳ سال به قابلیت برداشت اقتصادی می‌رسد و می‌تواند غذای ۵ هزار جعبه تخم نوغان را تامین کند.

وی از نوغانداران خواست تا نسبت به مراقبت در کاشت و داشت نهال‌های خود بیش از پیش اقدام کنند تا بتوانند در سال‌های آتی غذای مورد نیاز کرم ابریشم را به سهولت و فراوانی بیشتر تامین کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطر نشان کرد: همچنین برای تقویت نهال و کمک به نوغانداران با هماهنگی با جهاد کشاورزی هر خانوارنوغاندار می‌تواند با مراجعه به اداره‌های جهاد کشاورزی شهر خود نسبت به دریافت کود شیمیایی برای مبارزه با آفات توتستان‌های خود اقدام کنند.

علی اصغر داداش پور تصریح کرد: سال گذشته نوغانداران گیلانی توانستند ۴۳۰ تن پیله‌تر کرم ابریشم تولید کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

آغاز توزیع تخم نوغان میان نوغانداران گیلانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، گفت: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.

محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از ظهر امروز در گفت و گو با سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه شالیکاران گیلانی تاکنون ۱۸۸ هزار هکتار از شالیزار‌های خوددمعادل ۷۹ درصد را شخم زده‌اند، اظهار کرد: کشاورزان با استفاده از بارش‌ها ۵۴ هزار هکتار از مزارع خود را نشا کردند.وی با اشاره به رهاسازی آب پشت سد سپیدرود از روز گذشته در کانال‌های و نهر‌های کشاورزی گفت: شالیکاران باید بر اساس تقویم زراعی اقدام کنند و به کشت و کار خود سرعت دهند.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۵ هزار هکتار از شالیزار‌ها استان خزانه گیری شده است، افزود: گیلان ۳۰۰ هزار شالیکار دارد و سالانه حدود ۷۰۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نشای ۵۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان
  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • مهمان داریم/ تشییع یک شهید تازه تفحص شده گیلانی در روز‌های آینده
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • جوان گیلانی بر اثر برق گرفتگی جان باخت
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور