Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@17:14:33 GMT

حداقل يک‌بار در زندگي اين کارها را انجام دهيد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۳۵۷۱

حداقل يک‌بار در زندگي اين کارها را انجام دهيد

خبرگزاري آريا -
بيشتر کارهايي که در زندگي انجام مي دهيم، روتين و واکنشي هستند و عمدي و آگاهانه نمي باشند. در اينجا به 20 موردي اشاره مي کنيم که هر کس حداقل يک بار در زندگي بهتر است آنها را تجربه کند.
20 موردي که بهتر است حداقل يک بار در زندگي انجام دهيد

1. کسب و کار خودتان را راه بيندازيد.
فکر کنيد ببينيد آيا مي توانيد خودتان رئيس خودتان باشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه بخواهيد ابرشرکت بعدي دنيا را تأسيس کنيد، يا در محله خود مغازه کوچکي باز کنيد يا در منزل خود کار آزاد انجام دهيد، شما لياقت و ارزش تجربه آزاد کار کردن را داريد.
2. در يک کشور خارجي زندگي کنيد.
تا جائيکه پس انداز و برنامه شما براي بقيه زندگي اجازه مي دهد، با اقامت گزيدن در کشوري ديگر، در فرهنگ متفاوتي غرق شويد. اغلب کشورها ويزاي 60 يا 90 روزه مي دهند و بسياري از شهرها منازل اجاره اي کوتاه مدتي ارائه مي دهند که قيمت هاي آنها از قيمت هاي تعطيلات کمتر است. بين توريست بودن و مقيم خارج بودن، يک دنيا فرق هست. برويد و خودتان کشفش کنيد.
3. يک خانه بخريد.
چه کسي هست که روياي خانه دار شدن نداشته باشد؟ رکود بازار و ضبط رهن هاي متعدد در چند سال گذشته اين رويا را خراب کرده است، ولي هنوز براي اغلب مردم اميد هست. با آنکه اجاره نشيني تنوع و انعطاف پذيري بيشتري دارد، ولي هيچ چيز مثل خانه خريدن نمي شود.
4. ساحل به ساحل سفر کنيد.
حداقل يک بار در عمرتان، آخرين سفر جاده اي را تجربه کنيد. کل کشور را بپيماييد و از مسير ديگري برگرديد. مناظر و تجربه اين سفر فراموش نشدني است.
5. بگذاريد قلبتان بشکند.
هيچ کس دوست ندارد دلش بشکند، ولي درد عاطفي بخش اجتناب ناپذيري از زندگي است و اغلب پيش نيازي براي توسعه شفقت و مهرباني و بازشناختن و قدرداني از عشق واقعي به هنگام يافتن آن است.
6. تشويق جمعي دريافت کنيد.
کاري انجام دهيد که شايسته تشويق جمعي باشد، چه قهرمان ورزشي باشيد، چه بازيگري باشيد که بعد از اجراي تئاتر از سوي مخاطب تشويق مي شويد، با اين کار خود را در ميان تشويق بلند و تأييد جمع غرق مي کنيد.
7. دفتر خاطرات داشته باشيد.
در نقطه اي از زندگي تان، الگوهاي افراد موفقي همچون نخست وزيرها، هنرمندان، رؤساي جمهور و نويسندگان را دنبال کنيد يعني افکار، بينش ها و مشاهدات روزانه خود را يادداشت کنيد.
8. اعتقاد معنوي داشته باشيد.
خوب است که انسان واقعيات را در نظر داشته باشد و انتخاب روشن و تکذيب ناپذيري داشته باشد، ولي زندگي هميشه بدين صورت پيش نمي رود. گاهي بايد فقط به غرايز خود اعتماد کنيد، اعتقاد معنوي داشته باشيد و ببينيد که به کجا مي رسيد. شايد به جاي جالب و خوبي برسيد که اگر فقط با منطقتان جلو مي رفتيد اينطور نمي شد.
9. چيزي پس بدهيد.
زندگي با شما خوب تا کرده است، پس بايد کمي از زمان، استعداد و پولي که به سختي بدست آورده ايد را براي کمک به افراد بدشانس تر اختصاص دهيد. بدين ترتيب نه تنها زندگي افرادي که با آنها در تماس مستقيم هستيد را بهبود مي دهيد، بلکه خودتان و جامعه تان را غني کرده ايد.
10. يک خانه طراحي کنيد و بسازيد.
ديگر سعي نکنيد زندگي خود را در فضاهايي جا دهيد که توسط افرادي طراحي شده اند که نيازهاي شما را درک نمي کنند. براي خودتان مکاني بسازيد. چه اين مکان خانه روياهايتان باشد، چه يک کلبه ييلاقي، حداقل براي يک بار در عمرتان خودتان يک خانه طراحي کرده و ساخته ايد.
11. با موادي که خودتان پرورش داده ايد، غذا بپزيد.
اکثر ما توجه نمي کنيم که براي توليد غذايي که هر روز مي خوريم چقدر تلاش شده است. با پرورش مواد غذايي خودتان براي يک فصل، با اين واقعيت روبرو شويد. اين کار باعث مي شود که به کشاورزان و مزرعه داران احترام بگذاريد و قدر آنها را بدانيد.

12. يک اثر هنري که دوست داريد بخريد.
هنر اصيل مي تواند يک سرمايه گذاري يا يک ولخرجي باشد، ولي حداقل اطمينان مي يابيد که تصميم به خريدن هنري گرفته ايد چون به نداي دلتان گوش داده ايد نه کيف پولتان. قيمت و ارزش فروش مجدد آن را فراموش کنيد و يک اثر هنري بخريد فقط بدين دليل که دوستش داريد.
13. در دشت و صحرا چادر بزنيد.
چادر زدن در حياط خانه هم سرگرم کننده است، اردو زدن با خودرو در پارک ملي هم جالب است، ولي ماجراجويي واقعي اين است که به قلب طبيعت برويد و در طبيعت چادر بزنيد. با ترک کردن تمدن و اتکا به خود و همراهانتان، مي توانيد توانايي ها و خصوصياتي را کشف کنيد که هرگز فکر نمي کرديد در وجودتان باشد.
14. به تعطيلات طولاني برويد.
يک سال تعطيلات مي تواند روياي هر کسي باشد، ولي معدود کساني هستند که اين کار را مي کنند. يکي از آنها باشيد. پول پس انداز کنيد و به خودتان يک سال يا چند ماه مرخصي بدهيد. سفر کنيد، علايق خود را دنبال کنيد و براي فصل بعدي زندگي خود برنامه ريزي کنيد.
15. يک تکه از مبلمان را خودتان بسازيد.
کمي وقت براي يادگيري نجاري و چوب کاري بگذاريد. سپس براي خودتان چوب خوبي تهيه کنيد و يک ميز، کتابخانه يا صندلي بسازيد. مبلماني که خودتان مي سازيد هميشه برايتان بيشتر از مبلماني که مي خريد معنا دارد، لازم نيست که حتماً چيز با ارزش و گراني باشد.
16. غواصي کنيد.
بيش از 70 درصد زمين با آب پوشيده شده است. با غواصي، به کشف زيبايي و شگفتي زير آب برويد.
17. يک حيوان خانگي داشته باشيد.
هيچ چيز بيشتر از تقسيم زندگي خود با حيواني که دوستش داريد، باعث نمي شود که با انسانيت خود تماس برقرار کنيد. حيوانات خانگي بي شرط و شروط به ما عشق و زندگي ياد مي دهند.
18. کاري انجام دهيد که واقعاً شما را مي ترساند.
اين کار فتح يک قله باشد، يا شيرجه زدن از يک هواپيما، يا سوار شدن به يک رولر کاستر عظيم، با انجام کاري که شما را به معناي واقعي کلمه مي ترساند و با غلبه کردن بر اين ترس، شخصيت شما رشد مي کند.
19. موضعي اتخاذ کنيد.
موضعي اتخاذ کنيد و در مقابل بي عدالتي يا در دفاع از اصلي که به آن اعتقاد داريد بايستيد. اگر مي دانيد که حق با شماست، با شجاعت عمل کنيد و تحقير و ذلت را نپذيريد، ريسک آن هر چه مي خواهد باشد.
20. شغلي را انتخاب کنيد که واقعاً برايتان مهم است.
اغلب اوقات ما بر مبناي مقدار درآمد يا ميزان اعتبار و پرستيژ يک شغل، آن را انتخاب مي کنيم. اندک کساني هستند که آنقدر خوش شانس هستند که کاري را انجام مي دهند که واقعاً برايشان معنادار است. حداقل يک بار در زندگي، سعي کنيد يکي از آنها باشيد.
منبع:برترين ها


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)

دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران با تاکید بر اینکه ته دیگ یک خوراکی پر کالری محسوب می شود و مصرف بی رویه آن منجر به اضافه وزن می شود، می گوید: از طرف دیگر قندها و پروتئین ها طی فرآیند برشته شدن، مواد سمی را تولید می کنند که می توانند عوارض متعددی از جمله تاثیر بر سیستم باروری یا حتی سرطانزایی داشته باشند.

به‌همین خاطر مصرف ته دیگ های بسیار برشته شده و حتی سوخته می تواند سرطان زا باشد. پس افرادی که رژیم لاغری دارند از مصرف ته دیگ خودداری کنند و سایر افراد هم از ته دیگ های طلایی رنگ که خیلی برشته نشده اند استفاده کنند.


منبع:خبرآنلاین

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فواید روزه از نظر هوش مصنوعی (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم) عوامل ایجاد التهاب در بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم)