Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار تهران با بیان اینکه در این استان از نظر امکانات درمانی و بهداشتی با کمبودهای جدی مواجهیم، گفت: به ویژه در شهرستان‌ها و روستاها کمبودهایی داریم، بنابراین وظیفه‌ همه ما این است برای رفع این کمبودها تلاش کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در نخستین جلسه مجمع سلامت استان تهران محمد حسین مقیمی با بیان اینکه امروز در حوزه بهداشت و درمان کارهای تخصصی شده و شاخه‌های مختلف پزشکی شکل گرفته است، گفت: بر همین اساس دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شدند و فعالیت‌های گسترده‌ای در این حوزه آغاز شد و کارهای پژوهشی بر امراض مختلف و درمان تخصصی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی دو موضوع همکاری‌های بین بخشی و مشارکت عامه مردم بسیار مهم است، تصریح کرد: همه ارگان‌ها در بخش‌های دولتی، خصوصی، تعاونی و ... باید در حوزه بهداشت و درمان کمک کنند و باید توجه کرد که بهداشت مقدمه‌ است و قبل از درمان باید به مسائل بهداشتی توجه کنیم. اگر همه دستگاه‌ها به مباحث پیشگیری و بهداشتی ورود کنند کار ما در درمان راحت‌تر می‌شود. همچنین باید مشارکت عامه مردم را در حوزه سلامت برای اهتمام کردن درمان و سلامت جلب کنیم.

مقیمی افزود:‌ مجمع سلامت شکل گرفت تا بتوان این دو موضوع مهم را در بهداشت و درمان محقق کنیم و از وزیر بهداشت برای مطرح کردن آن تشکر می‌کنیم؛ چرا که با ایجاد معاونت اجتماعی هم در وزارت بهداشت و هم در دانشگاه‌های پزشکی مقدمه کار را آغاز کردند و نظر وزیر کشور را برای ایجاد مجمع سلامت جلب کردند. بر همین اساس سند ایجاد مجمع سلامت با ا مضای دو وزیر برای همه استان‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: مجمع سلامت که باید بحث همکاری‌های بین بخشی را مورد توجه قرار دهد در استان‌ها به ریاست استاندار و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود و زمینه همکاری بین بخشی را فراهم می‌کند.

مقیمی با بیان اینکه همه ارگان‌ها در حل مسائل نقش دارند، گفت: اگر همه ما جمع شویم و همفکری کنیم و هر سازمانی به اندازه خود به وظیفه‌اش برای حل مسائل بهداشتی ورود کند آن زمان وزارت بهداشت می‌تواند به موضوعات تخصصی و ریشه‌ای بهداشت و درمان، بیشتر رسیدگی کند.

استاندار تهران با بیان اینکه تحقیقات و پژوهش‌های زیادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شده و به نتیجه رسیده است، گفت:‌ از آنجایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی درگیر مسائل جانبی هستند نتوانسته‌اند نتایج این پژوهش‌ها را اجرایی کنند باید توجه کرد که کمک دستگاه‌های اجرایی مختلف در استان و شهرستان باعث می‌شود که وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند بیشتر به وظایف تخصصی خود بپردازند. من از همه دستگاه‌ها در استان و شهرستان‌ها می خواهم که کمک کنند که بتوان مسائل بهداشت و درمانی استانمان را ارتقاء داده و شاخص‌های بهداشتی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در تهران از نظر امکانات درمانی و بهداشتی با کمبودهای جدی مواجهیم، گفت: به ویژه در شهرستان‌ها و روستاها کمبودهایی داریم. بنابراین وظیفه‌ همه ما این است برای رفع این کمبودها تلاش کنیم و استان تهران در مجلس 35 نماینده دارد که اگر نمایندگان خیرین و نهادهای مختلف در این حیطه کمک کنند و دست به دست هم دهیم، ان‌شاالله بتوانیم در یک بازه زمانی چهار ساله کمبودها را رفع کرده و شاخص‌های بهداشتی و درمانی استان را ارتقاء داده و وضعیت بهتری داشته باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

 چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیانا جبران ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

ناصر کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم  با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد