Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@14:00:34 GMT

دعای دسته جمعی به استجابت نزدیک تر است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۳۹۷۲

دعای دسته جمعی به استجابت نزدیک تر است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پنجمین نشست تربیت و تعالی حوزه ای با موضوع موانع استجابت دعا با حضور شورای حوزه، فرماندهان پایگاه ها و سرگروه های صالحین شهرستان فارسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور، امام جمعه فارسان در این نشست، با بیان سخن امام علی (علیه السلام ) که فرمودند ((محبوب ترین اعمال نزد خداوند در روی زمین دعا می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

))گفت: دعا و درخواست حاجت نمودن از خداوند متعال در قرآن سیره معصومین (علیهم السلام )بسیار  تاکید شده است.

وی افزود: بشر با توجه به مشکلات زندگی که برایش به وجود می آید نیازمند ارتباط با یک منبع انس بی پایان است، تا از خطرات و سختی های زندگی به او پناه ببرد و راه این ارتباط با خالق هستی دعا می باشد.

 ملک پور، ادامه داد: در دعا نمودن، انسان نباید خودخواه باشد و تنها برای و رفع مشکلات خود دست به دعا بردارد؛ بلکه دعای دسته جمعی و همدیگر را در دعا شریک خود قراردادن، به استجابت نزدیک تر است .حتی بسیار سفارش شده که  هنگام دعا از افراد صالح نام برده شود، تا خداوند به حرمت این بزرگان خواسته ی ما را بپذیرد.

امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: موانع بسیاری بر سر راه اجابت دعای ما قرار دارد از جمله؛ گناه، که  انسان با اعمال و رفتار ناشایست خود در زندگی و در برخورد با دیگران و انجام دادن معصیت خدا ،راه پذیرفتن دعارا  به روی  خود می بندد.

وی افزود: ستم کردن به دیگران دومین مانع استجابت دعاست، که خداوند در قرآن خطاب به بنی اسرائیل فرمود: تا زمانی که از ظلم و ستم دست نکشید هیچ دعائی از شما به درگاه الهی پذیرفته نمی شود

این کارشناس مسایل دینی اضافه کرد: ناسازگاری دعا با حکمت خداوند، از دیگر عواملی است که مانع استجابت دعا می شود، مثلا گفته نشود خدایا ما را از مردم بی نیاز گردان؛ چرا که همه ی ما باید با هم تعاون و همکاری داشته باشیم و همه به هم نیازمند هستند؛ بلکه گفته شود ما از افراد شرور و ظالم بی نیاز گردان و موارد بسیاری از این دست.

حجت الاسلام والمسلمین ملک پور گفت: مانع دیگر اینکه انسان به درآمد خود توجهی نکند و به هرشکلی که به هر وسیله ای کسب درآمد نماید که این ناپاکی  درآمد، نه تنها از استجابت دعا جلوگیری می کند بلکه نسل انسان را به تباهی می کشاند. 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد الجزایر درخواست کرده است شورای امنیت سازمان ملل درباره گور‌های دسته جمعی کشف شده در نوار غزه در اواخر آوریل یک نشست غیرعلنی در روز سه شنبه برگزار کند.

در اواخر آوریل، شبکه الجزیره گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته جمعی با ۱۸۰ جسد را در داخل مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس در غزه کشف کردند، جایی که نیرو‌های اسرائیلی در اوایل این ماه از آن خارج شده بودند. شبکه خبری سی ان ان بعداً به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این مکان پیدا شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت به منظور اثبات حقایق دسترسی بازرسان بین المللی به گور‌های دسته جمعی در غزه ضروری است. مقامات اسرائیلی گفتند که آنها در این موضوع دخالتی نداشته است.

به گفته مقامات محلی، تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه کشته شده اند.

دیگر خبرها

  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • عوامل درگیری دسته جمعی در تویسرکان دستگیر شدند
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود