Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-درسال جدید ۱۳۶ هزار و ۹۶۵ نوزاد در کشور متولد شده اند.

براساس آمار سازمان ثبت احوال همزمان با گذشت ۳۳ روز  از سال جدید به طور متوسط ۱۳۶ هزار و ۹۶۵ نفر در کشور به‌دنیا آمده‌اند و این در حالی است که با احتساب تعداد روزهای سال به‌طور متوسط روزی ۴ هزار و ۱۵۰ نفر در ایران متولد می شوند.

اگر این امار را به صورت ساعتی مرور کنیم،در هر ساعت  ۱۷۲ نفر  در کشور متولد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است از تعداد افراد تازه متولدشده در سال ۹۷، ۷۰ هزار و ۱۲۵ نفر پسر و ۶۶ هزار و ۸۳۸ نفر آن‌ها نیز دختر بوده است. این امار همانند سالهای گذشته است و همچنان تعداد پسران متولد شده بیش از دختران است. 

طبق آمار به دست آمده ازمیزان مرگ و میر تا دوم اردیبهشت ماه، ۳۳ هزار و ۳۱۸ نفر  در کشور فوت کرده‌اند که به طور میانگین  روزی ۱۰۰۹ نفر از شروع سال جدید تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس به طور متوسط در هر ساعت ۴۲ نفر در ایران فوت می‌کنند.

لازم به ذکر است برطبق آمار تعداد فوت‌شدگان در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۶۵۸ نفر از جمعیت مرگ‌ومیر در سال جاری مرد بوده و به نسبت زنان از درصد بالاتری برخوردار است. در حالیکه تعداد فوت‌شدگان زن در این ایام ۱۵ هزار و ۶۶ نفر اعلام شده است.

براساس آمارها به ازای هر ۴ نوزادی که متولد می‌شود، ۱ نفر جان خود را  از دست می‌دهد و اگر تعداد مرگ ومیر تا پایان سال کاهش نیابد نسبت به سال ۹۵ شاهد افزایش فوت ایرانی‌ها خواهیم بود.  این در حالی است که اگر نرخ باروری و میزان زاد و ولد با همین روند ادامه یابد نسبت به سال ۹۵، میزان تولد کاهش  چشمگیری دارد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی