Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-غلامحسین کرباسچی گفت:‌ شورای شهر با این نوع عملکرد یک سال شهرداری تهران را بین زمین و آسمان نگه داشته و عملا کار مثبتی در پایتخت اتفاق نیفتاده است.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در گفت و گویی از اعضای شورای شهر گلایه می کند.

مشروح این گفت و گو به شرح زیر است: 

محسن هاشمی وابستگی حزبی به کارگزاران دارد و اینکه گفته بود که جهانگیری با شهردار شدنش موافق است، اعضای شورای شهر با این موضوع مخالفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآورد شما چیست؟

موضوعی که از برخوردها و صحبت‌ها در مورد انتخاب شهردار جدید می‌توان استنباط کرد، این است که شورای شهر با این نوع عملکرد یک سال شهرداری تهران را بین زمین و آسمان نگه داشته و عملا کار مثبتی در پایتخت اتفاق نیفتاده است. فقط هشدار می‌دهم که شورای شهر با این عملکرد غیر از آنکه خود را به لحاظ کاری زیر سوال می‌برد، مجموعه اصلاح‌طلبان و افرادی که آنها را به مردم معرفی کرده‌اند، نیز زیر سوال می‌برد. مگر شورای شهر چند سال قرار است کار کند؟ 4 سال این شورا می‌تواند کار کند که یک سال از آن، در شک و تردید چه کسی را معرفی کنیم یا چه کسی را معرفی نکنیم سپری شده است. متاسفانه مهم‌ترین دغدغه امروز اعضای شورای شهر آن است که چه کسی میثاقنامه را امضا کرده است. از میان 28 کاندیدای معرفی شده، 25 نفرشان آمادگی و توانایی اداره شهر تهران را ندارند. این نوع رفتار غیر از آنکه آبروی شورای شهر تهران را می‌برد، آبروی اصلاح‌طلبان را هم برخواهد برد.

برای انتخاب شهردار جدید رقابتی میان احزاب اصلاح‌طلب شکل گرفته است. این رقابت را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

رقابت احزاب اتفاقی طبیعی است اما رقابت‌ها نباید مبتنی بر تعصب باشد. اینکه چمران به شورای شهر بیاید یا نه، چه تفاوتی خواهد داشت؟ این فرد 12 سال در شورای شهر بود، چه چیزی را متحول کرد؟ اگر عضو شورا شود، مقابل 20 نفر چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟ این سبک برخورد در مجموعه‌ای که ادعای شنیدن سخن مخالف را دارد، درست نیست. آیا نسبت به فردی که احیانا یک کلمه حرف مخالفی داشته باشد، وحشت دارند؟ این شأن اصلاح‌طلبان نیست که نخواهند یک نفر حرف مخالف بزند. این یک بهانه برای این است که فرضا افرادی با هاشمی مساله دارند و نمی‌خواهند ایشان به عنوان شهردار انتخاب شود.

ارزیابی شما از این مخالفت چیست؟

نمی‌دانم چه تحلیلی پشت سر بحث‌های سیاسی‌ای از این دست وجود دارد. برخی متصور هستند که چون تهران درگیر گرفتاری و مشکلات زیادی است و همچنین وضعیت بودجه و اقتصاد شهرداری به نحوی نیست که بتوانند تغییر و تحول اساسی در شهر ایجاد کنند، بهتر است با مطرح کردن چنین بحث‌های سیاسی، دعواها و مخالفت کردن با هر حرفی که در جایی گفته می‌شود، نظر افکار عمومی را جلب کنند. این افراد مسائلی مانند شفافیت، گذشته و آینده را مطرح می‌کنند تا از نظر افکار عمومی رای‌شان را از دست ندهند؛ فکر می‌کنند اگر با کسی که در جایی گفته فردی برای شهرداری خوب است، مخالفت کنند، باعث می‌شود که در افکار عمومی رای بالایی بگیرند. در حالی که مساله افکار عمومی اتفاقا این است که شهر تهران به درستی اداره شود. مساله‌شان این است که گرفتاری ترافیک و حمل و نقل حل شود. دغدغه‌های امروز شورای شهر تهران در شأن یک شورای برآمده از رای مردم نیست.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ وقت اهل وعده دادن نبوده‌ام، اما می‌توانم این قول را بدهم که در یک سال باقی مانده فرصت خدمتگزاری به مردم در این دوره فعالیت، برنامه‌های خود را به سرانجام برسانم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت‌_ در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز شوراها، اظهار کرد: امید می‌رود تمام شوراها در سراسر کشور بتوانند خدمتگزاران خوبی برای مردم منطقه خود باشند.

وی افزود: برنامه‌هایی برای خرید وسایل حمل‌ونقل عمومی داریم، به‌رغم کم‌کاری‌ها و برخورد برخی افراد که به نفع آن‌ها نیست، کار در حال انجام است و به نتیجه خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تأیید فنی واگن‌های مترو گامی برداشته و نامه‌ای نیز ارسال شده است تا مبلغ به حساب سازنده واریز شود و فرایند ساخت صورت گیرد، البته احداث طبق وعده‌ها آغاز شده است و امید می‌رود در ۱۴ ماه وعده داده شده به نتیجه برسد.

چمران با تاکید بر اینکه دیدگاه بنده جهادی است و بر این مبنا حرکت می‌کنم، اضافه کرد: حتی یک ساعت هم برای بنده مهم است، زیرا به نفع مردم خواهد بود و موضوع اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هر بخشی به نوبه خود تلاش می‌کند تا مشکلات رفع شود؛ هرچند مشکلات یک، دو یا ۱۰ مورد نیست و گاهی برای رفع یک مشکل شاید یک ماه زمان صرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در دوره‌های قبل برای تأسیس بانک شهر به ۲۰۰ امضا نیاز بود و افرادی مأمور شده بودند که حتی در منزل کسانی که باید امضا بدهند، مستقر شوند و امضا بگیرند.

چمران با اشاره به مافیای خودرو، تصریح کرد: بنده اطلاع کامل درخصوص مافیای خودرو ندارم و در این زمینه ورود نمی‌کنم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در مصلی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در مصلی رفت و آمدها را مختل می‌کند و امید می‌رود طبق وعده‌ها سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: چنانچه تبلیغات نمایشگاه در مترو توسط این شرکت انجام شده باشد، پیگیری و برخورد خواهد شد، اما اگر شرکت‌هایی فضای تبلیغات را اجاره کرده باشند، بحث متفاوتی است.

چمران با بیان اینکه در جلسه امروز آخرین وضعیت حمل‌ونقل عمومی توسط معاونت حمل‌ونقل ارائه می‌شود، گفت: ساعت ۱۰:۰۰ نیز هیئت امنای ستاد مشارکت محلات تشکیل می‌شود و برای ارائه گزارش خزانه‌دار شورا از حساب درآمد و هزینه‌ها آماده شده است.

کد خبر 748671

دیگر خبرها

  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • مصطفی هاشمی: همه در باخت شهرداری گرگان مقصرند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست