Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@11:54:00 GMT

احتياط سرمايه‌گذاران بورسي

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۴۴۸۵

احتياط سرمايه‌گذاران بورسي

خبرگزاري آريا - يک کارشناس بازار سرمايه درباره دلايل افت بورس گفت: نوسانات نرخ ارز، سکه و طلا در کنار ابهام در تداوم اجراي برجام موجب شده تا اين روزها شاهد معاملات کم‌رونقي در بازار سهام باشيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي زارعي با اشاره به بي‌رمقي اين روزهاي معاملات در بازار سهام و افت شاخص بورس گفت: با توجه به عوامل مختلف از جمله افزايش نرخ ارز در سال گذشته و همچنين پيش‌بيني تاثيرپذيري مثبت گزارش شرکت‌ها از اين عامل، بازار سهام اين روزها کم‌رمق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کارشناس بازار سرمايه در خصوص دلايل سرماي معاملات در سال جاري اظهارداشت: شايد بتوان دليل اصلي شرايط فعلي بازار سهام را نوسانات نرخ ارز ياد کرد که اين موضوع از دو جنبه سايه خود را بر معاملات بازار سرمايه انداخته است.
وي گفت: از يک جهت جذابيت موجود در بازار ارز است که موجب شد تا بخشي از نقدينگي از بازار سرمايه به سمت ساير بازارها از جمله ارز حرکت کند. از سوي ديگر نوسانات ارز موجب مي‌شود تا پيش‌بيني آينده سودآوري شرکت ها غيرقابل اتکا شود و بر اين اساس سرمايه‌گذاران نتوانند برآورد درستي از وضعيت سودآوري شرکت ها و در نتيجه سرمايه‌گذاري در بازار سهام داشته باشند.
زارعي اضافه کرد: از اينرو اقدام بانک مرکزي در تثبيت نرخ ارز مي‌تواند خبر خوبي براي سرمايه‌گذاران در تمامي بازارها به ويژه بازار سهام باشد، البته به شرطي که اين تعادل تداوم داشته باشد و شاهد ادامه تک نرخي بودن ارز باشيم.
اين کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: از طرفي ديگر نوسامات بازار سکه و طلا نيز موجب شده تا اين بازار هم از جذابيت کافي براي حضور نقدينگي در اين بازار برخوردار باشد که به‌ صورت غيرمستقيم اثر خود را بر معاملات بازار سهام خواهد داشت.
وي همچنين از ريسک‌هاي غيراقتصادي و تنش‌هاي منطقه‌اي به عنوان ديگر عوامل تاثيرگذار بر معاملات بازار سرمايه ياد کرد و اظهارداشت: جو رواني حاصل از اين ريسک‌ها نيز تا حدودي موجب شده تا سرمايه‌گذاران با احتياط بيشتر اقدام به داد و ستد سهام کنند که موضوع لغو يا تداوم اجراي برجام هم در اين زمينه قابل تامل است.
اين کارشناس بازار سرمايه تصريح کرد: يکي از عوامل مهم اثرگذار بر رشد شاخص بورس و رونق نسبي بازار سهام در سال گذشته بهبود وضعيت جهاني کالاها بود که اين روزها به دليل درگيري اقتصادهاي ميان آمريکا و چين بر بازار جهاني کالاها اثرگذار بوده و معاملات بازار سرمايه را نيز تحت تاثير قرار داده است.
وي در خصوص وضعيت بازار سرمايه در ماه هاي پيش رو اذعان داشت: بدون شک مشخص شدن تکليف بازارهايي چون ارز و طلا و تعادل و آرامش در اين بازراها در کنار موضوعي به نام تداوم اجراي برجام، مي‌تواند آرامش را دوباره به بازار سهام بازگرداند.
به گزارش ايبنا، اين کارشناس بازار سرمايه افزود: همچنين با توجه به اينکه در ماه هاي اخير شاهد رشد قابل توجه در بازارهايي چون مسکن، سکه و ارز بوده‌ايم، اين بازارها از پتانسيل سودآوري دوباره برخوردار نخواهند بود و از اين جهت بازار سهام مي‌تواند به عنوان گزينه‌اي براي سرمايه‌گذاري مورد توجه قرار گيرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • استقبال و حمایت از سرمایه‌گذاران در لرستان