Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، بند 241 اوین متعلق به حفاظت اطلاعات قوه قضاییه است که سعید مرتضوی شب گذشته را در آنجا سپری کرد.

اما این بند علاوه بر سعید مرتضوی میزبان کدام یک از زندانیان معروف دیگر است؟

بابک زنجانی 

بابک زنجانی متهم نفتی معروف که شاکی وی وزارت نفت است مدت هاست که در این بند به سر می برد. حکم اعدام زنجانی صادر شده است و او در صورت عدم پرداخت بدهی 12 هزار میلیارد تومانی اش باید منتظر اجرای حکمش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب توجه ان است که بخشی از اتهامات بابک زنجانی و بدهی هایش مربوط به تامین اجتماعی در زمان ریاست سعید مرتضوی است.

اسفندیار رحیم مشایی 

اسفندیار مشایی، یار غار احمدی نژاد و از دیگر اعضای حلقه ی اولیه دولت نهم و دهم است که از قضا با مرتضوی نیز دارای آشنایی و همکاری قدیمی است. 

محمدرضا رحیمی 

معاون اول دولت احمدی نژاد که برای تحمل 5 سال حبس به زندان رفته است نیز در بند 241 اوین حضور دارد. اگرچه از روز گذشته اخباری منتشر شد که وی با گذشتن دو سوم از دوران محکومیتش آزاد شده است. اگر این خبر درست باشد، جمع یاران قدیمی دولت دهم یکی از اعضای بلندپایه خود را در بند 241 اوین را از دست می دهد.

حمید بقایی

حمید بقایی رییس اسبق سازمان میراث فرهنگی برای تحمل حکم 15 ساله زندان خود وارد زندان اوین شده است و او نیز در بند 241 حضور دارد.

 

مهدی هاشمی

مهدی هاشمی دیگر زندانی بند 241 زندان اوین است که همگان او را می شناسند و تقابل فکری و سیاسی او با یاران احمدی نژاد در زندان اوین نیز جالب به نظر می آید.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 احمدی نژاد اسفندیار رحیم مشایی حمید بقایی دولت دهم زندان موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • حکم اعدام بابک زنجانی با موافقت رهبری تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال زندان شد
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد