Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا در مورد توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی با اشاره به خرید بخش نفتی شرکت مرسک توسط توتال و مذاکراتی که بین ایران و مرسک در مورد توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی صورت گرفته بود، گفت: لایه‌های نفتی به توتال داده نمی‌شود.

بیژن زنگنه در حاشیه مراسم امضای قرارداد خط لوله ایرانشهر چابهار بین وزارت نفت و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر فوق افزود: مذاکره برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی به مراحل آخر رسید، اما بخش نفتی شرکت مرسک توسط توتال خریداری شد و ما قصد نداریم توسعه لایه‌های نفتی را به توتال بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون برای مذاکره در مورد توسعه لایه‌های نفتی درخواست داده‌ایم، اما پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ایم.

چند مذاکره برای توسعه میادین در مراحل آخر قرار دارد

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد مذاکره برای توسعه میادین، اظهار کرد: چند قرارداد در دست مذاکره است که در مرحله آخر قرار دارد که در این بین شرکت‌های روسی هم هستند، اما تا روزی که قرارداد امضاء نشود نامی از شرکت‌ها و میادین نخواهم برد.

آخرین میزان فروش نفت و میعانات گازی

وزیر نفت در ادامه با بیان این‌که میزان فروش نفت در یک ماه کم شد اما بعدا مجدد اضافه شد، تاکید کرد: میزان فروش نفت ایران در حال حاضر مشکلی ندارد و رقم فروش نفت و میعانات گازی بیش از ۲.۵ میلیون بشکه در روز است.

صادرات گاز به عمان به مرحله مناقصه نزدیک می‌شود

زنگنه در مورد پروژه صادرات گاز به عمان توضیح داد: گاز از رودان به کوه مبارک و سپس به غرب جاسک می‌رود و پس از آن به عمان صادر می‌شود. مذاکرات پیش رفته است و در مرحله‌ای هستیم که برای اجرای خط دریایی اعلام مناقصه کنیم یا به مرحله عقد قرارداد نزدیک می‌شویم که یک شرکت خارجی برای احداث خط سرمایه‌ گذاری کند.

ایران هر کاری که لازم باشد برای مقابله با ترامپ می‌کند

وی در مورد برخی اخبار مبنی بر این‌که ایران به هند در فروش نفت تخفیف می‌دهد، اظهار کرد: ما تخفیف ویژه‌ای به هند ندادیم البته برای فروش ممکن است در هر زمانی که لازم باشد از نظر سیاسی قیمت‌هایی را اعمال کنیم که بتوانیم در بازار حضور داشته باشیم.

وزیر نفت در مورد این‌که گفته می‌شود ایران برای جذب مشتری در مقابل سیاست‌های ترامپ به هند تخفیف می‌دهد، گفت: ما هر کاری که لازم باشد برای این‌که با ترامپ مقابله کنیم انجام می‌دهیم.

زنگنه با اشاره به تصمیم‌گیری ترامپ در ۱۲ مهر درباره برجام اظهار کرد: باید صبر کنیم ببینیم ترامپ چه می‌کند. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران همه تجارب و ظرفیت را برای این‌که ترامپ نتواند به ایران ضرر برساند به کار می‌بریم.

جابه‌جایی و سوآپ گاز فرزاد برعهده ایران است

وی در پایان با اشاره به مذاکرات بین ایران و هند در مورد توسعه میدان گازی فرزاد B، اظهار کرد: قرار شد هندی‌ها گاز ترش میدان را به ما تحویل بدهند و ایران جابه‌جایی و سوآپ را انجام دهد.

انتهای پیام

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیات همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت وگو کردند.

زارع پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام بر داشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

وی با تشریح فعالیت های وزارت ارتباطات در حوزه هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی، تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد.

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.

عمر سعید شعبان، وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

وی افزود: میزبانی و مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی، تاکید کرد: پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه اندازی پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می دهد.

وی با اشاره به توانمندی شرکت های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت های شرکت های فعال در این حوزه بهره مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسوولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6093741 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم