Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:02:27 GMT

نوسان ارز برای مبتلایان به HIV هزینه‌ای نداشته است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۵۰۰۸

نوسان ارز برای مبتلایان به HIV هزینه‌ای نداشته است

قائم مقام رئیس انجمن اهسا گفت: آموزش کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از اچ.آی.وی است و اگر همه مردم این اطلاعات را بدانند و به اطرافیان خود منتقل کنند دیگر به هزینه‌های هنگفتی که صرف درمان می‌شود نیاز نیست.

زهرا آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت کنون انجمن اهسا گفت: از ابتدا که این انجمن شروع به کار کرد مسئولین و مردم شناخت زیادی از آن  نداشتند  اما الان با توجه به فعالیت‌های موثر رسانه‌های عمومی و تجربه‌هایی که خود انجمن ‌بدست آورده وضعیت بسیار بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقایی افزود: در این مدت انجمن اهسا فعالیت‌هایی در رابطه  با ترویج آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی در خصوص اچ.آی.وی درمراکز اداری دولتی و خصوصی و کارگاه‌های مختلف انجام داده است.

این فعال اجتماعی ادامه داد: اگر افراد  به موقع بفهمند که ویروس اچ.آی.وی در بدنشان است و درمان خود را پیگیری کنند جلوی شیوع و مرگ و میر ناشی از این بیماری گرفته می‌شود اما مشکل بی توجهی به این ویروس و  غفلت از آزمایش دادن است بنابراین بهتر است هرکدام از ما به خود بگوییم من از آزمایش نمی‌ترسم اما از انکار این ویروس باید بترسم. 

وی خاطرنشان کرد: این انجمن در حال حاضر تمرکز ویژه‌ای بر یتیمان اچ.آی.وی و مادران آنان دارد و به اشکال مختلف از آنها و خانواده آنها حمایت می‌کند و سعی دارد فضای شادی برای آنان ایجاد کند چرا که اگر مادر غمگین و افسرده باشد بر روی فرزندان نیز تاثیر خواهد داشت.

 قائم مقام رئیس انجمن اهسا با بیان اینکه برخی مواقع رفتارهای بعضی از مردم موجب دلسردی و ناامیدی مبتلایان به این بیماری می‌شود، اظهار کرد: این انجمن برای افزایش روحیه و توانمندسازی اجتماعی افراد تحت پوشش کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت ورود خیران به این حوزه خاطرنشان کرد: اخیرا یک خیر برای ایجاد کارگاه خیاطی در انجمن پیشقدم شده است تا برای مددجویان ایجاد شغل شود، اما ورود خیران بیشتری به این بخش ضرورت دارد.

آقایی در خصوص تعداد مددجویان تحت پوشش نیز گفت: در حال حاضر 35 مددجو تحت پوشش انجمن قرار دارند، این تعداد در حال افزایش است، البته تعداد دیگری از مددجویان نیز معلولان جسمی و حرکتی هستند که کمک‌هایی به آنان نیز می‌شود.

وی در مورد مشکلات مبتلایان به اچ.آی.وی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان و نحوه برخورد با آنان در بیمارستان‌ها و ... نیز اظهار کرد: رفتار عوامل درمان با این بیماران در کرج بهتر شده است، پیش از این بیماران را ایزوله می‌کردند اما اکنون فقط پرستار در جریان بیماری مراجعه کننده قرار می‌گیرد که این موجب روحیه‌بخشی به فرد مبتلا می‌شود.

آقایی با تاکید بر اهمیت آموزش در جامعه یادآور شد: آموزش کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری در این حوزه است و اگر همه مردم این اطلاعات را بدانند و به اطرافیان خود منتقل کنند دیگر به هزینه‌های هنگفتی که صرف درمان می شود نیاز نیست. 

وی در خصوص نوسان نرخ ارز و تاثیر بر قیمت داروهای مورد نیاز مبتلایان نیز گفت: این داروها برای مبتلایان رایگان است و نوسان ارز تاثیری بر معیشت افراد استفاده کننده نخواهد داشت اما برای دولت هزینه بیشتری به دنبال دارد.

قائم مقام رئیس انجمن اهسا در پایان از مردم خواست تا برای هرچه بهتر شدن وضعیت افرادی مبتلا به اچ.آی.وی در جامعه تلاش کنند و گفت: از همه فعالان اجتماعی خصوصاً جوانان و دانشجویان دعوت می‌کنیم که به کمپین اطلاع‌رسانی انجمن اهسا بپیوندند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران گفت: رسانه‌های دشمن همواره به دنبال ایجاد یاس، ناامیدی و ترس در دل مردم ایران هستند؛ شاید برای برخی از افراد عجیب باشد، اما در حوادث یک ماه اخیر و به دنبال شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه، برخی از دانش آموزان اعلام کردند که در مدرسه با فضای ترس مواجه بودیم؛ آنها به شدت ترسیده بودند که نکند اسرائیل حمله کند و جنگ بشود؛ حتی تعدادی از دانش‌آموزان هم به مدرسه نیامده بودند.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌ها است و آنقدر این جنگ خانمان سوز است که دشمن در تلاش است ذهن و فکر تمامی جوانان ما را از بین ببرد و هر کس که در ایران زندگی می‌کند را مایوس و ناامید کند.

وی با اشاره به حوادث تلخ سال ۱۴۰۱ گفت: کسانی بودند که ناشی از تلاش دشمن در رسانه‌ها، به کف خیابان آمدند و جان خود را از دست دادند. اینها نتیجه تلاش‌های دشمن در تشویش و گمراهی اذهان عمومی است. امروز در حالی که همه کشور‌ها از اقتدار ایران می‌گویند و دفاع ایران را مشروع می‌دانند؛ رسانه‌های دشمن کاری کرده بودند که در محیط مدرسه دانش آموزان از پاسخ اسرائیل می‌ترسیدند.

تاریخی با بیان اینکه آینده نوجوانان و جوانان ما به شدت مورد حمله ناجوانمردانه قرار گرفته است؛ گفت: اگر لطف الهی نبود؛ ممکن بود ما هم مورد حمله رسانه‌های دشمن قرار بگیریم؛ فکر ما آشفته شود و یا به خیابان‌ها برویم؛ برای جلوگیری از این حوادث ما نیازمند تبیین اهداف و برنامه برای مردم هستیم؛ تبیین هم نیاز به کمک و روایت کردن دارد.

گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: ما باید در جایی که امکان رو در رو شدن با دانش‌آموزان را داشته باشیم روایتگری کنیم. جایی که می‌توانیم با او به تبادل نظر و گفتگو بپردازیم؛ حتما این کار را بکنیم و این فرصت را غنیمت بشماریم. شاید نتوانیم در فضای مجازی به خوبی دشمن عمل کنیم، اما مدرسه جایی است که در دست ماست. جایی که می‌توانیم به صورت هنرمندانه با مخاطبان نوجوان خود ارتباط برقرار کنیم. مدرسه یکی از جدی‌ترین فرصت‌های ماست که می‌تواند تعیین کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی خود ما هم باورمان نمی‌شود که به چه دستاورد‌هایی رسیدیم؛ افزود: اسرائیل از ابتدای طوفان الاقصی تاکید می‌کند همه کاره ایران است؛ آمریکا و اروپا دائما بر قدرت ایران تاکید کردند؛ اما باز هم کسانی هستند که قدرت دفاعی و نظامی ایران را دست کم می‌گیرند؛ این ندیدن قدرت داخلی آفتی بوده که صد‌ها سال است در ایران وجود داشته است. دشمن هم بر این نقطه ضعف تمرکز دارد.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خاطر نشان کرد: دشمن دائماً به فکر این است که از تفرقه‌های بین ما استفاده کند؛ و ما باید هشیار باشیم و بهانه‌های واهی برای تفرقه افکنی را به دشمن ندهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد