Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@02:48:56 GMT

آفت ملخ در 6000هکتار از مزارع طارم مهار شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۰۵۳۳۱

آفت ملخ در 6000هکتار از مزارع طارم مهار شد

خبرگزاري آريا - زنجان- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي شهرستان طارم گفت: از آغاز طرح مبارزه با آفت ملخ ( اسفند سال قبل) تاکنون در سطح 6 هزار هکتار از مزارع کشاورزي اين شهرستان مبارزه با اين آفت انجام شده است.

به گزارش ايرنا، مجتبي اسکندري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 47 کارشناس در قالب 6 اکيپ در شهرستان طارم مشغول مبارزه با ملخ، کانون يابي و کانون کوبي اين آفت کشاورزي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه ملخ از آفات عمومي و خطرناک مزارع و باغها و مبارزه با آن به عهده دولت است، اظهار داشت: کار رديابي، پيش آگاهي و کانون کوبي اين آفت از اواخر اسفند سال گذشته آغاز و به محض ظهور پوره ملخ مبارزه و کانون کوبي از اواخر اسفندماه آغاز شده است.
اسکندري با اشاره به مراحل مبارزه با آفت ملخ تصريح کرد: در مرحله اول مراتع و مزارع آلوده به اين آفت کانون يابي و با پرچم آبي رنگ علامت گذاري و پس از سم پاشي محل مورد نظر با پرچم قرمز رنگ علامت گذاري مي شود تا دامداران و زنبورداران جهت جلوگيري از آثار سم پاشي به اين منطقه وارد نشوند.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان طارم با اشاره به کانون کوبي 12 هزار هکتار از مراتع و مزارع طارم در سال 96 بيان کرد: در سال جاري نيز همين ميزان از مراتع و مزارع آلوده شهرستان در طرح مبارزه با آفت ملخ قرار دارد که در صورت کنترل کامل اين آفت 40 هزار هکتار از مزارع و باغ هاي در معرض اين آفت، در امان خواهند بود.
وي با بيان اينکه طرح مبارزه با آفت ملخ در مراتع شهرستان تا کنترل کامل اين آفت ادامه دارد به کشاورزان توصيه کرد: با توجه به گرمتر شدن هوا و خشکي مراتع و سرازير شدن ملخ ها به سمت مزارع، در صورت مواجهه و ديدن اين آفت در سطح مزارع و باغ ها، مراتب را به کارشناسان اداره جهاد کشاورزي شهرستان طارم اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، شهرستان طارم در شمال استان زنجان به دليل داشتن شرايط آب و هوايي خاص مرکز ملخ هاي شاخک بلند و کوتاه از جمله ملخ مراکشي است و شناسايي کانون هاي تخم ريزي ملخ ها و اجراي به موقع عمليات سمپاشي موجب دفع خطر حمله ملخ ها به مراتع و مزارع مي شود. کاهش بارندگي و خشک شدن علوفه مراتع در منطقه عامل اصلي هـجوم ملخ مي باشد.
40 هزار هکتار از مراتع شهرستان طارم آلوده به آفت عمومي ملخ بوده که در صورت عدم کانون يابي و کانون کوبي به موقع مي تواند به بحران جدي منجر شده و کليه محصولات زراعي و باغي شهرستان را تهديد کند.
همه ساله از فروردين تا تير مقدار 12000 هکتار از اراضي شهرستان طارم عليه اين آفت سمپاشي مي شود.
9886/6085
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۰۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طارم گفت: به لحاظ طول راه در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

حمیدرضا نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره وضعیت آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان طارم، اظهار کرد: از لحاظ جمعیتی ۹۶ درصد راه‌های روستایی طارم دارای آسفالت هستند و به لحاظ طول راه نیز در شهرستان طارم ۶۵ درصد راه‌ها آسفالت شده و ۳۵ درصد از راه‌های شهرستان خاکی هستند.

وی افزود: راه‌های روستایی فاقد آسفالت روستاهایی با جمعیت زیر بیست خانوار هستند و پروژه‌های روستاهای بالای بیست خانوار مربوط به روستاهای زرنی با ۷ کیلومتر، تازه‌کند با ۸ کیلومتر، روستای سرخ‌آباد به طول ۱۳.۵ کیلومتر و مسیر نوکیان به ماسوله است.

او تصریح کرد: پروژه مسیرهای نام برده فعال هستند و به دلیل کمبود اعتبار، با کندی پیش می‌روند و با تامین اعتبار تکمیل خواهند شد. در حال حاضر برای روستاهای زیر بیست خانوار برنامه‌ای وجود ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طارم خاطرنشان کرد: در شهرستان طارم آسفالت برخی از روستاهای بالای بیست خانوار همچون هندی‌کندی، گوهر، ارشت و رزه‌بند _ قاضی‌بلاغی آسفالتی با عمر بالای بیست و پنج سال دارند که درصورت تامین اعتبار روکش مجدد خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد